Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Zaterdag 6 Augustus: Lekker niks doen

Vandaag zou echt een relax dag worden. Na een paar dagen activiteiten waren we toe aan een dagje niks.
Ik had de wekker om 9 uur gezet, maar werd natuurlijk om 8 uur wakker. Uitslapen zit er tijdens de vakantie niet in bij mij.
Na een verfrissende douche ben ik naar beneden gegaan om te beginnen aan het verslag.
Paul lag nog heerlijk te slapen. Hij heeft blijkbaar mindermoeite met vroeg opstaan.
Ik had wel heerlijk de tijd om alles bij te werken.
Rond half tien vond ik het tijd om Paul wakker te maken.
Ik had ook zin in een ontbijtje.

We hebben rustig op ons gemak ontbeten en verhuisden later naar het terras.
Het was lekker weer buiten. Geen felle zon, maar wat wolken en een briesje.
Zo konden we ons wel een tijdje vermaken.
We kletsten met de thuisblijvers en waren via facebook en nieuws sites weer helemaal op de hoogte.
Rond 2 uur was ik toe aan wat actie.
Ik stelde voor om bij Walmart te gaan kijken.
We moesten toch wat boodschappen doen en nu hadden we ook de tijd om eens goed te winkel te bestuderen.
Gelukkig voor ons ligt de Walmart net om de hoek en de reis was kort maar krachtig.


We liepen meteen naar de non-food afdeling.
Je kijkt hier altijd je ogen uit.
Er zit naar ons idee geen logica in de indeling van de winkel.
De speelgoedafdeling was leuk, maar niet echt groot.
Twee schappen verder zagen we de geweren in de vitrines staan. Ze hadden goede aanbiedingen hahaha, maar we hebben ze toch maar laten staan.

 






Achterin kun je voor je auto terecht. Ze hebben hier zelfs een echte bandenafdeling.
Misschien ook voor de grasmaaiers die we zoveel zien.
Je kunt wel voor alles terecht bij Walmart. We vroegen ons af waarom wij niet zo’n winkel in Nederland hebben haha.


We wandelden door de gangen en zagen de meest geweldige dingen.
Je ontdekt steeds weer iets nieuws. Veel van deze dingen vind je niet in een Nederlandse supermarkt.
Bij de kleding winkel vond ik een leuke pyjama met vosjes. Deze kon ik echt niet laten hangen.
Ook bij de knutselafdeling viel er iets in of karretje. De papiertjes van Frozen hadden een te grote aantrekkingskracht haha.







Toen was het tijd voor de Food afdeling.
We moeten altijd lachen om de soorten vlees die ze verkopen. Alles is hier tien keer zo groot als in Nederland.





Ons boodschappenlijstje werd netjes afgewerkt en ondertussen genoten we van alle aparte dingen die we tegen kwamen.







Bij de bakkerij afdeling besloten we een Corndog mee te nemen en toen gingen we op zoek naar een plekje bij de kassa’s.



Thuis zijn we weer bij het zwembad gaan zitten en genoten van een drankje en de corndog. Het is worstje in een krokant jasje op een stok. Het krokante broodomhulsel zal vast van mais gemaakt zijn.
Wij vinden hem erg lekker.


Na een tijdje begon het wat te waaien.
We keken op en zagen dat er donkere wolken onze kant op kwamen.
Bij de eerste druppels gingen we snel naar binnen. Ik heb nog snel wat foto’s en film gemaakt en daarna veilig naar binnen gegaan.






Gelukkig regende het niet hard, maar het was geen weer om gezellig naar buiten te gaan.
Ik zag op de iPad dat het nog wel even zou duren voordat de regen was overgetrokken.


Ik had de tv aangezet en was flink aan het zappen.
We kwamen terecht bij een Spaanse soap. We zagen een aantal zwangere vrouwen op bedjes liggen die allemaal aan het huilen waren. Een gemene vrouwelijke dokter (met grijze haarlok voor extra dramatisering) zei wat in het Spaans en het gejammer werd nog erger.
Een van de vrouwen moest bevallen en werd door de dokter onder narcose gebracht.
Even later werd ze in een park wakker zonder baby. Na veel gegil en gehuil en ronde draaiingen van de camera was het afgelopen. Het was echt heel spannend hahaha
Na meer zappen kwamen we uiteindelijk terecht op Fox Sports waar ze een honkbal wedstrijd van de Rays lieten zien. Deze zouden spelen tegen de Minnesota Twins. Familie Toet gaat hier morgen ook naar toe. Dan spelen ze een middagwedstrijd.
We hadden nog pizza over van gisteren en die heb ik in de oven opgewarmd.
Honkbal en een pizza. Wat wil een mens nog meer.


Rond 7 uur wilde ik nog even weg.
We zouden in eerste instantie gaan mini golfen, maar ik was bang dat alle banen doorweekt zouden zijn.
We besloten bij het winkelcentrum aan het begin van snelweg 27 te kijken.
Er zat ook een JC Penny’s. Hier waren we nog niet eerder geweest. Het is een groot warenhuis waar ze kleren, sieraden en zelfs huishoudapparaten verkopen.
Bij de koelkasten zijn we een tijdje blijven staan.
Zo’n gave koelkast wil ik thuis ook wel. Ik denk alleen niet dat hij in mijn keuken past.
De koelkasten zijn niet alleen breder, maar ook dieper. In mijn keuken kan ik de deuren niet meer opendoen. Maar je mag altijd blijven dromen toch?




Deze winkel was niet ons ding en we reden naar het gedeelte waar we wel blij van werden.
Ik had via internet een coupon voor Michaels. 40% korting op een artikel naar keuze. En ik wist ook waar ik die voor wilde gebruiken. Stickers met Amerikaanse nummerborden. Dit past helemaal in de stijl van ons doel deze zomer. Alle staten vinden (we moeten er nog 10).
Er belande nog meer leuke dingen in mijn mandje en tevreden ging ik afrekenen.
De aardige kassière ruilde mijn coupon in voor een korting van 50%. Nog beter dus. Ik moest wel mijn email en telefoonnummer afgeven. Maar voor zo’n korting mogen ze dit wel weten.


We gingen ook nog kijken bij Ross dress for Less.
Ik vond er twee jurkjes. Helaas vond ik ze bij het passen niet zo leuk meer en gingen ze terug in het schap.
Paul ging op zoek naar leuke schoenen.
Hij vond een paar, maar de juiste maat vinden is hier een uitdaging. Niets staan op maat. Dit zou wel moeten, maar mensen zetten de schoenen op de raarste plekken terug. Als je een leuk paar ziet is het duimen dat het jouw maat is.
Helaas paste de schoen niet en met een ander maat zat hij niet lekker. We hebben nog een paar andere schoenen uitgeprobeerd, maar allemaal waren ze te groot of te klein of te strak.
Helaas hebben we dit keer niets kunnen vinden wat we leuk vonden.
We gingen met lege handen de deur uit.
Ik dacht dat ook deze winkel tot 9 uur open was, maar dat bleek niet zo te zijn. Deze winkel kun je tot 12.00 uur bezoeken. Al ons gehaast was dus voor niets geweest haha.

Eenmaal thuis hebben we heerlijk op de bank gezeten en wat tv gekeken.
Van een dagje niks doen kun je ook moe worden.



4 opmerkingen:

  1. Heerlijk he zo'n dagje niets doen en dan is Walmart toch echt de uitgelezen winkel om doorheen te wandelen. Ik zou die fietshelmpjes mee naar huis nemen. Ze staan echt schattig! Hahahaha
    Dat was inderdaad een lekker buitje dat overtrok. Je kan trouwens gewoon gaan golfen. Wij hebben al eens in de regen gegolft en de banen absorberen het water. Er blijft eigenlijk nooit water op staan.
    De ijskast waar jullie voor hebben gestaan, staat hier in de keuken. Ik heb hem ook jaren willen hebben, maar ben nu toch wel gelukkig met min eigen ijskastje thuis, waar ik de deur kan openzetten en handig iets kan inschenken op het aanrecht. Dat lukt echt niet met die dubbele deuren. Daarnaast past hij ook niet in onze keuken, hahaha.
    Ik vind het altijd zo'n prestatie als je wat kan vinden bij Ross. Jammer dat het niet helemaal gelukt is, maar volgende keer beter zeggen we dan maar.Je weet maar nooit. Michael heeft 2 witte polo's gekocht voor 9 dollar per stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat zo'n koelkast niet in je handbagage past....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat zo'n koelkast niet in je handbagage past....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig dat je als titel schrijft,lekker niks doen, nou,jullie zijn druk genoeg geweest weer vandaag. Dat hebben jullie van thuis meegekregen,als we een dag niks deden,moesten we toch nog even ergens naar toe. Van niks doen wordt je veel te moe haha! En het is geen straf om die die grote winkels te lopen toch? En dankzij de foto's loop ik ook stiekum een stukje mee.

    BeantwoordenVerwijderen