Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Death Valley

Het was al lekker warm buiten toen we vanmorgen op stonden.
Na een snelle douche ben ik naar beneden gelopen om bij de Mac een lekker ontbijtje te halen.
Een ontbijtje op de 23e verdieping met een geweldig uitzicht is best bijzonder.
De koffers en tassen waren snel ingepakt en we waren klaar om uit te checken.
We hadden nog steeds niet gegokt en je moet wel gokken als je hier bent.
Vorig jaar ging het niet zo goed, maar nu wisten we waar we naar moesten zoeken.
We zochten een 1 cent machine op voor meer gok plezier.
Paul ging eerst. Dollar erin en gokken maar! De hendel van de machine zat er alleen nog maar voor de sier. Een paar keer op de knopjes drukken en de machine horen pingelen. Toen hij op de knop drukte om uit te betalen kwam er een bonnetje uit voor 51 cent. Deze kon hij inleveren bij een speciale uitbetaal machine.

Toen was ik aan de beurt. Al snel ging er van alles rinkelen en ik zag de winst oplopen. Ik drukte op uitbetalen en bleek $1,80 te hebben gewonnen. 80 cent winst!!!! I love Vegas. Gelukkig wisten we op tijd te stoppen hahaha.

Toen was het echt tijd om deze geweldige gokstad te verlaten.

We reden langs het beroemde welkom bord. Er stond een mega lange rij en het was heel erg warm buiten. We hebben een paar snelle foto’s gemaakt aan het eind van de rij. We staan dit jaar niet onder het bord. Gelukkig hebben we dit vorig jaar wel kunnen doen. Dit jaar zijn Splat en Billy aan de beurt.

Bij Pahrump zijn we even gestopt voor een lekker ijsje. Paul trakteerde!
We hebben ook nog maar even de tank vol gegooid, want in Death Valley wil je niet zonder benzine staan. Ook is de benzine hier erg duur.

Toen we aankwamen bij het bord van Death Valley national park kon je de warmte al een beetje voelen. Niet snikheet, maar goed warm.

We besloten om naar Dante’s View te rijden. Een flinke tocht, maar met een prachtig uitzicht.
We werden totaal verrast met het geweldige uitzicht toen we aankwamen. We konden over de helle Canyon kijken. We zagen de witte zoutvlakten en de grote bergen langs de Canyon. Deze hoge bergen zorgen er voor dat de warme lucht in de Canyon blijven hangen. Daarom is het hier zo warm.

We moesten nog naar het visitors center om onze annual pass te laten zien. Dus reden we langzaam weer naar beneden.
Vlakbij het visitors center bleek ook ons hotel te zitten. Hoefden we niet ver te rijden.

We hebben het nieuwe museum in het center bezocht en gezellig met de rangers gekletst.

Het was nog steeds erg warm buiten en we besloten om in te gaan checken bij het hotel en even op te frissen.
We hebben een mooie kamer met uitzicht op een oase van groen en bomen. We zagen zelfs een Coyote bij de bomen lopen. Ze doen niks en zijn waarschijnlijk banger voor ons dan wij voor hen.
Even snel iets gedronken en toen weer in de auto.
Natuurlijk moesten we naar het laagste punt in Amerika: Badwater.
Het was al rond half 6 en de grootste warmte was voorbij. Maar we voelden de zon nog steeds goed branden op onze benen.

Even snel wat foto’s en film en een klein stukje gelopen over de zoutvlakte.
Toen snel naar het hotel voor wat ontspanning.

We hebben hier goed internet dus hebben de afgelopen dagen op het net gezet.
Het was ondertussen al half 8 en we kregen trek.
We konden hier in het hotel eten, maar ook in Furnace Creek. We zijn daar naar toe gereden om te kijken wat ze daar serveerden en wat het zou gaan kosten. We vonden het nogal tegenvallen en we konden in ons hotel goedkoper eten. Dus zijn we weer terug gereden. Er liep nog een Coyote over de weg. Bijzonder om wildlife zo dichtbij te zien.
Bij het restaurant was het heel erg druk. Er was geen lege tafel meer te bekennen. Dus besloten we in onze kamer een broodje te eten.

Na ons diner zijn we nog gaan zwemmen. Het water was heerlijk op temperatuur. Het was ook lekker rustig dus een paar baantjes gezwommen. Even afkoelen na zo’n hete dag.

De rest van de avond het verslag bijgewerkt en alle mail gelezen.
Aan het eind van de avond zijn we nog even naar buiten gegaan om te genieten van de sterrenhemel.
We vonden ligstoelen om zo makkelijker naar de lucht te kijken.

Wat een rust en wat een heldere avond. Even stilletjes genieten. Jammer dat het nog steeds warm was. Zelfs de briesjes voelen warm aan.
Het was al laat. Het was weer een mooie dag.
We zijn boven de dekens in slaap gevallen. Onder de dekens is echt overdreven met deze warmte. Er ligt een deken over het voeteneind voor het geval je het toch koud gaat krijgen haha.

1. Het was weer een prachtige dag voor jullie.Stelletje gokverslaafden!Jammer dat jullie niet bij het restaurant terecht konden,maar vooruit een broodje gezond is ook lekker.En daarna relaxen in zwembad en naar de sterren kijken,ik teken voor zo'n vakantie.Fijne voortzetting van de reis,we kijken nu alweer uit naar een volgend verslag.xxxmam.

2. Zoooo, jullie hebben echt een vermogen vergokt zeg. Hahaha. En dan 80% winst!!!!Kan niet op.

Vegas blijft een leuke stad.

Maar die zoutvlakten zijn ook super!

3. heerlijk he je een echte gokker voelen voor $1 en dan nog bijna je geld verdubbelen ook.