Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Los Angeles dag 2

Je kunt wel merken dat we in een super luxe hotel zijn.
De bedden lagen heerlijk. Het was dan ook erg moeilijk om er vanmorgen uit te komen.
Ik heb de wekker een paar keer over laten gaan, maar toen was het echt tijd om op te staan.
De douche in de badkamer is super. Het lijkt wel alsof je onder een waterval staat.
Deze luxe hebben we ook wel een beetje verdiend na drie weken logeren in eenvoudige hotels. We hadden er zelfs één waar er geen warm water uit de kraan kwam. Dat was dus snel douchen.
Nu heb ik er lekker lang onder gestaan.
 In het hotel zit een Subway. Hier hebben we gisteravond al een broodje gehaald en ik zag dat ze ook ontbijt hadden. Ik heb toen Paul onder de douche stond een lekker broodje gehaald met ham, ei, sla, tomaat, komkommer en een klein beetje augurk. Een broodje gezond dus.
 Paul wilde graag naar de andere Now & Then store van Storage Wars. Deze ligt in Long Beach en dat is maar een half uurtje van ons hotel vandaan.
Aan het begin van de vakantie hebben we ook de winkel in Orange (vlak bij Disney) bezocht.
Ik had de tomtom verkeerd ingesteld en we kwamen uit in de haven. We vonden het wel een beetje vreemd dat ze juist hier een winkel zouden openen en we zijn toch maar gaan vragen waar het was.
Blijkbaar stond het juiste adres wel in de Tom. Ik had gewoon niet goed gekeken. Het bleek niet ver meer te zijn en we waren er binnen tien minuten.

Deze winkel is iets groter en ook hier verkopen ze verschillende tweedehands spullen. We hebben niks gekocht. We zagen wel een mooie eettafel, maar die paste niet in de koffer.
We hebben nog even met de medewerker van de winkel gekletst. Helaas waren Brandi en Jarrod ook nu niet aanwezig. Balen voor Paul! Het is wel leuk dat hij de winkel die hij al regelmatig op tv ziet nu in het echt ziet. Hij heeft iets om over op te scheppen.
 We wilden ook graag naar Rodeo Drive. De straat waar alle rijke mensen van LA shoppen. We moesten even zoeken naar de straat.
Toen we de dure winkels op de hoek zagen wisten we dat we er waren.
We reden een straat in met alle dure merken. Helaas hadden we de dikke portemonnee niet bij ons dus zijn we niet gestopt om te shoppen.

Paul zag een hele dure auto. Een gele Bugati Veyron. Er stonden heel veel mensen omheen. Hij kost dan ook 1½ miljoen euro. Eerlijk gezegd vond ik ‘m niet zo heel erg mooi. Blijkbaar is dat een zware belediging, want Paul snapte er niks van. Oké, hij was niet lelijk, maar ik zou ‘m gewoon niet voor mijzelf kopen. Dat is toch gewoon eerlijk?

Plots waren we weer ui t de straat. Dat ging best nog wel snel. Ook al stonden we even in de file.
We besloten naar een winkelcentrum te gaan met winkels voor in ons budget.
We kwamen bij een winkelcentrum terecht met onder andere een Macy’s. Dit is te vergelijken met een Bijenkorf. En daar komen we nooit dus deze winkel viel al af. De rest van de winkels waren ook niet echt geweldig. We hebben in de Foodcourt wel een broodje gegeten.
Omdat we nog geen drie uur in het winkelcentrum waren was het gratis parkeren.
 De tomtom werd ingesteld voor een ander winkelcentrum.
Het lijkt wel of heel LA op hetzelfde moment op de snelweg wilt, want we stonden alweer in de file. Dit was al de derde keer vandaag.
Het winkelcentrum bleek hetzelfde te zijn als die we vorig jaar op onze laatste dag bezocht hadden.
De winkels zijn laagdrempelig en dat is voor ons een stuk beter.
Wat een groot winkelcentrum. Met drie verdiepingen met een speciale afdeling met restaurantjes.
We hebben er een tijdje rond gelopen. We waren op zoek naar iets heel speciaals.
 Een dag voordat ik naar Amerika zou gaan kreeg ik een telefoontje van Sandra. Ze wilde mij een fijne vakantie wensen. Toen ze aan Dylan vroeg of hij nog iets wilde zeggen tegen tantie, riep hij heel hard: neem Mickey mee!
We zijn al drie weken bezig met het zoeken naar een geschikte Mickey. Hij moest wel meekunnen in het vliegtuig en hij moest ook wel in ons budget passen.
We zijn een winkel ingelopen om te vragen of er ergens een speelgoedwinkel zat. Toen we vertelde wat we zochten vertelden ze ons dat er in dit winkelcentrum een Disney winkel zat.
We waren in ons nopjes! Eindelijk na een lange zoektocht hebben we op onze laatste dag eindelijk de goede winkel gevonden.
Dus Dylan je krijgt je Mickey. Hij moet nog wel even in het vliegtuig.
Ik heb voor mijzelf ook nog een leuk T-shirt gekocht.
 Het was ondertussen al 4 uur geweest en we besloten weer naar het hotel te rijden.
En weer stonden we in de file. Waar gaan al die mensen toch naar toe. We hebben over een ritje dat 20 minuten zou duren bijna een uur gedaan. Gelukkig hadden we leuke muziek in de auto en konden we lekker mensen kijken.
 Terug in het hotel zijn we begonnen met het inpakken van de koffers. Als we alles goed hebben gedaan zitten we onder het toegestane gewicht. Dat is goed nieuws.

(foto's van elkaar gemaakt)

De rest van de avond hebben we lekker rustig aan gedaan en nog even genieten van onze laatste avond.

1. Jeempie zit jullie vakantie er al weer op. Jullie hebben wel tot het laatste moment leuke dingen gedaan zeg. En wat een afsluiter zeg dat hotel het is een bezienswaardigheid op zich. Succes met de terugreis nu met z'n vijven, nu jullie gezinsuitbreiding hebben van Mickey.

1. Je vergeet de chipmunk Yvonne!Die mag ook mee nar huis.

Verwijderen
  2. Wat een leuke dag hebben jullie gehad!! Jammer dat Brandon en Jarrod er nu ook niet waren. Daar kom je dan helemaal voor uit Nederland!

Ik moest zo lachen om die bugatti. Marion, ik vind m ook niet mooi en zou hem ook voor geen goud willen hebben. Doe mij maar een functionele auto. Sorry Paul, maar ik vind dit echt patserwagens voor van die uitslovers. Maar misschien zit ik daar als vrouw heel anders in.

Dat jullie niets gekocht hebben op Rodeo Drive zeg!

Geen Sears gevonden? Dat is echt heel lekker betaalbaar.

Rondom de grote steden sta je bijna op elk moment van de dag in de file. Er zijn nu eenmaal veel mensen die erheen willen, werken en wonen. je zou eens moeten kijken naar het inwonersaantal.

Jammer dat dit jullie laatste dag alweer is en de langs vlucht naar huis weer gaat starten. Gelukkig is het in Nederland nog steeds warm en hoeven jullie niet zo erg te acclimatiseren. Ik hoop dat dat straks ook nog het geval is als wij terug komen, want wij hebben geen jassen bij ons.

1. Heeft vanmorgen(vrijdag)geregend bij ons.En Marion en Paul hadden ook geen jassen meegenomen.Konden ze dit jaar zo nu en dan wel gebruiken.Gelukkig waren er wel vesten.

Verwijderen
    2. Ja, ik ben ook zo slim geweest om een vest mee te nemen. In het huis in Orlando waar de airco loeit heb je soms een vest nodig.

Ik hoop alleen dat we de jassen niet missen op de terugreis in Nederland en vergeet de tussenstop in het koude Londen niet.

3. Als jullie dit lezen is de laatste nacht in Amerika voor nu alweer voorbij.Het was een schitterende vakantie en een geweldig blog.Was elke keer weer nieuwsgierig wat jullie beleefd hadden.Zelfs de laatste volle dag in L.A.nog een prachtige rondrit gemaakt.Wens jullie een veilige thuisreis(vergeet niets uit de auto te halen,alle beestjes,koffers,tassen en computers)Je ouders staan morgen op het vliegveld.En daarna koffie en een fijn verjaardagsfeestje van Dylan.Tot morgen kussen uit Gouda.

4. Hoi paul en marion wat hebben jullie genoten en wij stiekem ook. Wens jullie een veilige thuisreis toe. Zie je weer in gouda, groetjes van poekie .

5. Goede terugreis, wat is jullie vakantie snel gegaan zeg!
    Zie je weer in de Kreatief, Marion!

Groetjes, Wanda

6. Terwijl ik dit schrijf zitten jullie in het vliegtuig terug naar huis.Heb op de radar meegekeken en zag het vliegtuig vertrekken.Wat een geweldige vakantie was dit weer en wat hebben wij,jullie volgers,genoten van elke dag een mooi reisverslag.Helaas aan al het goede komt een eind,zo ook aan deze Amerikatrip.Voel het al aankomen,volgend jaar nog steeds geen Belgische Ardennen,maar weer Amerika.Want er zijn vast nog heel veel dingen,die jullie nog willen zien daar.Nou vooruit dan maar het is jullie van harte gegund.Liefs en kus mam.