Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Dinsdag 4 Augustus: Disney Magic Kingdom

Het bleef vandaag feest bij ons. Ik vierde namelijk mijn verjaardag.



We waren voor Paul z’n verjaardag naar Legoland geweest en vandaag zouden we naar Magic Kingdom gaan. Met vuurwerk aan het eind vonden we dit een mooie afsluiter van de verjaardagen.

We gingen French Toast als ontbijt maken. Er waren genoeg eieren en we hadden er speciaal melk voor gekocht.
De eerste gingen niet zo goed, maar na een paar gingen ze er steeds beter uitzien.
Ik had suikerzakjes vanuit Nederland mee genomen en dat kon over onze “pannenkoeken” (ik vind ze smaken naar pannenkoeken).



Het vulde goed en na een paar begon ik vol te raken. Ook Paul kreeg moeite om nog meer happen te nemen.
Van ons gevulde bord hebben we er maar twee weggegooid. Gelukkig waren dit diegenen die toch een beetje mislukt waren.

Nadat we alle tassen hadden ingepakt konden we vertrekken.
We merkte bij binnenkomst in het park dat het al goed druk was.


We moesten de auto achterin parkeren en het was een flinke wandeling naar de monorail.
En ook daar moesten we in de rij staan. Volgens mij heeft iedereen gedacht dat vandaag de mooiste dag zou worden.
De monorail zat helemaal vol.




De tassencontrole ging soepel en we waren snel binnen.



Als je jarig bent in Disney kun je een button halen. Dat wilde wij natuurlijk ook. We zagen dat het bij de guest service erg druk was en besloten later een button te regelen.
Maar gelukkig voor ons zagen we een meisje die buttons aan het uitdelen was.
Je kunt voor elke gelegenheid wel een button vragen.
Ik weet wel zeker dat er ook veel mensen rondlopen met een button zonder dat ze iets te vieren hebben. Tja, het is een gratis Disney Goodie!


Onze eerste fastpass ging pas om 1 uur in en we besloten om Tomorrowland te bezoeken.


De wachtrijen hier waren enorm. We zouden later op de dag wel kijken of deze waren geslonken.
Er stond bijna geen wachtrij bij de People Mover.


Dit is ook geen spectaculaire attractie. Je zit in een karretje die je door Tomorrowland brengt. Je komt langs de verschillende attracties die hier te vinden zijn.
Het was wel even lekker om rustig in een karretje te zitten. Dit hadden we ook nog niet eerder gedaan.






Na dit avontuur zijn we richting It’s A Small World gelopen. Ook hier was een korte wachtrij (30 minuten).
Alle attracties hadden een wachtrij van 30 minuten of langer. Gelukkig beweegt de rij regelmatig en vliegen de minuten voorbij. Er is ook genoeg te zien tijdens het wachten.




It’s A Small World blijft leuk. Ook al blijf je de rest van de dag met het deuntje in je hoofd hahaha.
Paul heeft er zelfs nog een Hidden Mickey gezien.
Alle landen werden bezocht en aan het eind zie je alle figuurtjes bij elkaar. Dat is de grote finale hahaha.
















Voordat je naar buiten vaart kom je langs allerlei bordjes met verschillende talen.
Het blijft jammer dat ze Good Bye als Vaarwel hebben geschreven. Tot Ziens was veel vriendelijker geweest. Nu lijkt het alsof we niet meer mogen terugkomen hahaha.




Toen was het tijd om naar Splash Mountain te gaan. Onze eerste fastpass voor vandaag.


De rij bedroeg hier zo’n 90 minuten, maar wij mochten zo door lopen.
Wij hebben maar 5 minuten in de rij gestaan. Toch fijn zo’n fastpass!
We zaten achterin het bootje.
Gelukkig voor mij, want dat zie je de “drop” pas als je daadwerkelijk gaat.
We hadden de video al gereed. Ik heb een watervast gekocht en deze kon onze hele rit filmen.
Het was weer genieten met Broer Konijn en al zijn vriendjes. Als ze dit de hele attractie zouden doen dan was ik helemaal blij. Maar helaas is dit niet waarom mensen in dit bootje stappen.
Aan het eind gaat het bootje omhoog en val je 50 meter naar beneden alsof je van een waterval valt.
Het was even gillen, maar binnen een paar seconde ben je beneden. We waren flink nat geworden en moesten beide erg lachen om deze rit. Ik zie er altijd tegenop, maar als het voorbij is vind het ook wel weer leuk.
Dit is Paul z’n favoriete attractie. Maar ik vond 1x vandaag wel genoeg.
 



Het was ondertussen alweer tijd om iets te gaan eten.
Om alle drukte te vermijden zijn we naar Tom Sawyer eiland gevaren en hebben daar een bankje opgezocht. Nu konden we rustig onze broodjes opeten.
De rest van het eiland hebben we meteen maar bezocht.






Toen we terug waren op het vast land zagen we dat de wachtrij bij Big Thunder Mountain veel minder was dan ervoor. We besloten in de rij te gaan staan.






Halverwege begon het flink te regenen. Gelukkig stonden wij ondertussen al binnen en bleven we droog. De attractie ging door en vele mensen hebben in de regen de rit gemaakt. Ze kwamen drijfnat de attractie uit.
Toen wij in het treintje stapten was het droog. Dat was even mazzel hebben. Wij zijn niet natgeregend.
De rit was weer geweldig! De man achter ons wilde er graag uit hahaha! Wat een oude zeurpiet. Hij had de hele tijd al staan klagen. Eerst was het te warm. Toen wilde hij geen regenponcho, maar hij gunde het een ander ook niet dus pakte hij alsnog de poncho. En nu vond hij er niks aan. Haha, ik moest er stiekem om lachen.

De rest van de dag is het droog gebleven. Het was gewoon een buitje voor het stof.
We liepen via winkeltjes en andere bezienswaardigheden richting onze volgende fastpass: Space Mountain.



Hier waren we nog nooit in geweest en wisten dan ook niet wat we konden verwachten.
We hoefden weer niet lang te wachten en omdat we maar met z’n tweeën zijn mogen we soms voor. Een ‘Party Of Two’ vinden wij altijd leuk om te horen.
We moesten in een klein karretje en mijn tas zat goed klem tussen mij en de veiligheidshendel. Ik zat goed vast. Paul zat achter mij in ook zo’n karretje. Er waren vier karretjes die zo een treintje vormden.
Het treintje ging rijden en we maakten meteen vaart. Het leek alsof we de ruimte in vlogen.
De achtbaan is in het donker en we maakten veel bochten en “drops”. Een klein gilletje konden we niet voorkomen.
Het was wel een gave attractie. We hebben genoten. Ik was wel blij dat ik weer met beide benen op de grond stond. We waren flink door elkaar geschut.

We liepen via de buitenkant naar onze volgende attractie. We kwamen ook de stoomtrein nog tegen.
Bij de Kleine Zeemeermin zijn we in de rij gaan staan.









We moesten 60 minuten wachten, maar bij alle andere attracties ook.
Gelukkig was hier ook weer veel te zien. De tijd leek wel langzamer te gaan, maar na een paar bochten zagen we de schelpjes waar we in moesten zitten.
Ik heb met een grote glimlach in ons schelpje gezeten. Wat een heerlijke attractie. Ik kan hier zo van genieten.
Het was het wachten meer dan waard.














Om 7 uur zou onze laatste fastpass ingaan dus we hadden nog wel tijd voor wat leuke attracties.
We zijn bij de 3D show van Mickey ‘s PhilharMagic geweest. Een grappige show met in de hoofdrol Donald Duck. Hij komt verschillende Disney figuren tegen en het is een muzikaal feestje.





Helaas konden we niet in Pirates Of the Caribbean. Deze was gesloten door werkzaamheden.
Gelukkig is er altijd genoeg te zien in zo’n park. Vooral het mensen kijken vind ik altijd leuk. Sommige mensen zijn erg leuk gekleed met een Disney shirt en bijpassende broek of rok, maar sommige mensen hebben het net niet goed begrepen.
Fel gekleurde, bedrukte leggings en tops die veel te strak zijn. Tja, je komt nog eens iets tegen. Gelukkig kent niemand je hier en de kans dat je iemand meerdere keren in een park tegen komt is heel klein.

Het was ondertussen etenstijd en we wilden wel iets eten voordat we naar onze laatste fatspass gingen.
We hebben bij Cosmic Ray’s Starelight Cafe, een broodje gehaald.
Ik had gevraagd om appels bij mijn burger, maar kreeg er toch ook nog frietjes bij. Wat zijn we verwend op onze verjaardag hahaha.



Paul kon niet wachten om de attractie van de Zeven Dwergen te bezoeken.
Ik eerlijk gezegd ook niet, want hier hadden we een jaar op moeten wachten. Vorig jaar was deze attractie nieuw en konden we geen fastpasses krijgen. De wachtrij was soms wel 180 minuten.




Nu konden we zo doorlopen en voor we het wisten stapten we in het treintje.
We gingen lekker snel en de trein schoot door de bergen. Plots kwamen we tot een stop en reden we door de grot waar de dwergen aan het werk waren. Dit hebben we nog nooit eerder gezien. Een achtbaan die langzaam gaat midden inde rit. Maar anders konden we de dwergen niet goed zien hahaha. We maakten weer snelheid en konden verder. We maakten “drops” en vlogen door de bochten.
Aan het eind kwamen we aan bij het huis van de dwergen waar we ze zagen dansen met Sneeuwwitje. De boze heks stond bij de voordeur, maar mocht er niet in.
Dit was een hele gave rit en voor de volgende keer gaan we hier weer fastpasses voor vragen.



We hadden nog een uur voordat het vuurwerk zou beginnen.
We zijn naar mijn favoriete attractie geweest: The Haunted Mansion.




Omdat het al aardig donker was maakte dit de ervaring extra spannend. Het huis zag er nu erg eng uit.
We hoefden niet lang te wachten en we zaten al snel in onze Doombuggy.
We hebben het hele spookhuis weer bekeken en via het zolderraam gleden we naar beneden naar de tuin waar alle spoken een feestje hadden.
Ik was graag blijven zitten om nog een keer te gaan, maar we moesten opschieten. Het vuurwerk zou snel gaan beginnen.

De plekken die we vonden waren niet zo best. Er stond een grote boom voor het kasteel en de lasershow die projecties op het kasteel te zien zijn konden wij niet zo goed zien. Maar we kwamen tenslotte voor het vuurwerk en dat zou toch boven de boom uitkomen.
Er stonden weinig mensen voor ons (waarschijnlijk door onze waardeloze plek) en dat gaf ons de ruimte voor foto’s en video.
Het was dezelfde show als vorig jaar, maar toch was het weer genieten.
Bij Disney hoort nu eenmaal vuurwerk.











Na een kwartier was de show over en liepen we snel naar Tomorrowland. Bij Buzzlightyear stond een korte rij. Soms moet je gewoon geduld hebben om een attractie te bezoeken. Later op de avond zijn de wachtrijen een stuk korter.
Natuurlijk heeft Paul weer van mij gewonnen. Ik genoot meer van de omgeving hahaha.







Hierna naar de overkant om de attractie van Stitch te doen. Hier stond helemaal geen wachtrij.
Gelukkig hoefden we niet alleen in de attractie.
Het is de minst leuke attractie van het park, maar als je tijd overhebt en er staat geen lange rij is het best te doen.






Na Stitch liepen we weer richting Main Street om naar de Electrical parade te kijken.
We vonden een mooi plekje op een hoek.
Na tien minuten gingen de lampen uit en zagen we de praalwagens met lichtjes verschijnen.
De muziek ging aan en de show ging beginnen.




















Het is een plezier om naar te kijken.
Je wordt hier helemaal vrolijk van (hopelijk ook die oude zeurpiet van namiddag).
Ook dit muziekje blijft lekker hangen. De rest van de avond hoor je het nog.

Nadat de laatste wagen voorbij was gekomen liepen we richting uitgang.
Ik wilde nog een magneetje kopen en liep de souvenirs winkel in. Wat een drukte! Zelfs ik werd er claustrofobisch van.
We zijn snel door de winkel gelopen en ik besloot de magneet later te kopen. Wat wilde ik graag uit deze winkel.




Via de Ferry zijn we naar de parkeerplaats gevaren.
We moesten er wel even op wachten, want ze gingen niet zo snel.
De boottocht was even heerlijk. We voelden de wind en dat was best fijn na een lange warme dag.
Bij de ingang van het park vonden we nog een winkel en gelukkig hadden zij wel de magneet.
Het meisje van de kassa was volgens mij een beetje moe. Want erg vriendelijk was ze niet. En dat zijn we in Disney niet gewent.
Ze vroeg mij of ik pins wilde ruilen. Ik zei Nee en legde uit dat ik mijn pins met veel zorgvuldigheid had uitgekozen. Ik zei dat ze ook mooie pins had, maar daar reageerde ze niet meer op.
Paul wilde een pin kopen, maar de barcode gaf een veel hogere prijs aan.
Voordat we iets konden zeggen had ze de creditkaart van Paul al door het apparaat gehaald.
Ik liet haar de andere pins zien waar ook onze juiste prijs op stond en toen stond ze een beetje raar te kijken. Nu moest ze het teveel betaalde bedrag terug geven en dat koste haar best veel moeite. Volgens mij hebben ze geen retouren in Disney.
Uiteindelijk kwam het toch nog goed. Het meisje heeft het geld terug gegeven, maar daarna niks meer gezegd. Bij haar zullen we niks meer kopen.

We moesten weer een flinke wandeling maken om bij de auto te komen.
Paul drukte op de knop van de auto sleutels en we zagen onze auto met z’n lichtjes knipperen.
Er rende een meisje op af die riep dat ze al bij de auto was. Maar het was onze auto.
Het meisje vroeg of haar moeder de auto wilde opendoen, maar dat lukt natuurlijk niet.
Toen ze er achter kwamen dat ze bij de verkeerde auto stonden moesten we erg lachen.
Een gezellig afsluiter van een gezellige dag.



3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke verjaardag heb je gehad! Zo heb ik alvast een preview van twee nieuwe attracties, die wij ook nog niet gedaan hebben. Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook jij Marion hebt weer een geweldige verjaardag gevierd. En wat leuk dat er nieuwe attracties zijn. Dan heb je weer wat nieuws te zien. Uiteraard moesten jullie naar het spookhuis,je favoriete attractie. Heb je mij tweelingzus nog gezien,haha! Dat vuurwerk was speciaal voor jullie als afsluiting van twee prachtige verjaardagsdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Paul en Marion
    Het ziet er allemaal weer heel gezellig en leuk uit. Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen