Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

22 Juli: Florida City

Volgens mij heeft het flink gespookt vannacht.
We hebben beide twee flinke klappen gehoord. Het leek wel alsof er een bom ontplofte, maar het bleek toch echt de bliksem te zijn. Ik heb het niet horen regenen. Rond 5 uur in de nacht was het ook droog. Ik werd rond die tijd wakker en bedacht opeens dat we vergeten waren om het parkeerkaartje bij de voorruit te leggen. Omdat het mij niet lekker zat besloot ik om dit alsnog te doen. Dus liep ik in de nacht in mijn nachtpon buiten om het kaartje neer te leggen.
Daarna kon ik weer rustig slapen.

We bleken een IHOP naast het hotel te hebben. Na het uitchecken zijn we daar gaan ontbijten.
We namen beide een aparte pancake. Paul had een extra gevulde chocolade pancake en ik de bananen/aardbeien pancake.

Even waren we vergeten hoe groot de porties zijn en hebben onze bordje niet leeg gegeten. Gelukkig mag je hier je restjes in een doggybag meenemen en dat deden we dan ook.

Toen ging onze reis weer richting het vaste land van Florida.
We reden over alle bruggen en over alle Keys. Mijn favoriete brug is de “Seven Miles” brug. Deze is echt heel erg lang. Zo’n lange brug hebben wij niet in Nederland.
We genoten van het mooie uitzicht.

In Key Largo besloten we te stoppen bij een nationaal park: John Pennekamp Coral Reef State Park
Na het betalen van de toegangsprijs konden we naar binnen.

We kwamen uit bij een parkeerplaats. Ernaast lag een strandje waar al veel mensen aan het zwemmen waren.
Wij besloten om de wandelroute te nemen. Het was een trail dwars door de bomen en struiken. Er liep een pad, maar we kregen toch een beetje het idee dat we dwars door de rimboe liepen.

Na nog geen tien minuten waren we weer bij het beginpunt.
Op de picknickplaats hebben we geluncht met het brood dat we normaal gesproken eten voor het ontbijt.

We hadden een beetje last van muggen en besloten verder te lopen door het park.
Even verderop was nog een trail. Helaas bleek deze dicht te zijn.

Vlak bij onze auto was nog een trail. En weer gingen we dwars door de rimboe. We kwamen uit op een veld waar het pad stopte. Volgens de beschrijving zou de trail doorlopen. Met enige twijfel zijn we toch maar terug gelopen via hetzelfde pad van waar we vandaan kwamen.

Uiteindelijk hebben we dus alle wandelpaden bezocht.

Na dit gezellige uitstapje zijn we door gereden naar Florida City waar ons volgende hotel lag.
We kwamen in de middag aan en hadden dus genoeg tijd over voor leuke dingen.
Nadat alle spullen in de kamer stonden zijn we gaan zwemmen.
Er was helemaal niemand. De temperatuur was heerlijk. We konden even lekker poedelen in het water.
We hadden onze ipad meegenomen en hebben genoten van de heerlijke temperatuur.

Het is nog steeds heel bijzonder dat je eerst een flinke bui kunt hebben en daarna is het weer super warm. Op onze heenreis naar Florida City regende het en nu is het droog en zijn alle sporen van het slechte weer gewist.
Het was zo'n lekker zonnetje dat ik zelf even in een luie stoel heb gelegen. Genietend van het zonnetje.

Met etenstijd besloten we bij KFC te eten. Dit hadden we niet eerder gedaan. Zelfs de afgelopen jaren in Amerika niet. Dus het werd tijd om te zien wat ze hier serveren.
We kozen allebei voor een klein menu met kleine kipnugguts in een broodje: de Chicken Little.
Erg smakelijk allemaal.

Na onze maaltijd zijn we nog bij een outlet geweest. We hebben niet zoveel met dit soort winkels, maar het was een leuk uitje. Langs de winkels lopen en etalages bekijken.

We hebben alleen iets bij Claire's gekocht. Hier verkopen ze sieraden en accessoires. Ik heb een stel grappige oorbellen gekocht. Het zijn haaien en als ze in mijn oor zitten dan lijkt het alsof ze in mijn oor bijten. Paul vond ze erg grappig.

Terug in het hotel hebben we wat geluierd. We waren allebei erg moe en zijn dan ook vroeg naar bed gegaan.

1. Wat een heerlijk relaxed dagje hebben jullie gehad en dan af en toe leuke dingen doen, Dat is pas vakantie, Jammer dat die trails zo onduidelijk waren, maar gelukkig hebben jullie je vermaakt,