Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Donderdag 13 Augustus: Rustdag en koffer inpakken

We konden vandaag een beetje uitslapen.
Ik had de wekker om negen uur gezet, maar werd voor de piep wakker.
Paul lag nog op bed en ik liet hem lekker liggen.
Met een glas Jus ‘d Orange ben ik achter de laptop geschoven om het verslag van gisteren te schrijven.
We hadden zoveel gedaan dat ik een tijdje bezig ben geweest.

Er lagen nog zoete broodjes in de vriezer en ik heb de oven vast aangezet. Na drie weken had ik eindelijk door hoe het werkte.
Na tien minuten ging de piep en konden de broodjes erin. Ik heb Paul meteen maar wakker gemaakt. Nu had hij nog twintig minuten om te douchen en de ontbijt tafel klaar te maken.
We konden rustig eten. De broodjes vulden goed en na twee had ik wel genoeg.

Ik ben maar begonnen met het inpakken van de koffer.
Qua knutsel spulletjes heb ik niet veel gekocht dit jaar. Het papier heb ik laten liggen. Dit zorgt er altijd voor dat de koffer zo zwaar word. Eerlijk gezegd koop ik hier alleen papiertjes van Disney, maar omdat ik vorig jaar al veel gekocht had en ik dit jaar niet veel nieuws had gezien heb ik niks gekocht.
De bollen wol pasten mooi tegen de randen van de koffer. Gelukkig wegen deze niet zoveel.


Ik vond overal bonnetjes en plattegronden van Disney parken. Ik heb ze allemaal in de prullenbak gegooid. Dat scheelt weer een hoop papierwerk mee naar huis nemen.
De nieuwe folders heb ik netjes in een mapje gestopt. Deze willen we natuurlijk wel mee naar huis nemen.

Na een klein uurtje was ik klaar en ook Paul was ondertussen begonnen met het uitzoeken van al zijn spullen.
Hopelijk gaat het straks allemaal passen en zijn de koffers niet te zwaar.


Ik wilde eigenlijk nog wel iets gaan doen en Paul vond het een goed idee om nog naar de Disney outlet te gaan.
Ik had er twee gevonden op internet.
De eerste ligt vlak bij ons complex en hier waren we ook al eens eerder geweest.
We vonden een plekje in de parkeergarage en liepen meteen door naar de Disney winkel.
Wat een drukte!
Tussen de mensen door gingen we op zoek naar leuke goodies.
Paul vond meteen een paar mooie pins en zelfs een starters kit van 2015. Ik zag ook nog een leuke pin en met 70% korting was het een echt koopje.
We zagen ook schattige TsumTsum knuffeltjes en kozen het groene marsmannetje uit de film Toy Story uit. Wat een schattig knuffeltje!
De rij van de kassa was erg lang en ergens achter in de winkel gingen we in de rij staan.
Ons mandje was niet zo gevuld als vele andere klanten.
Vele mandjes waren tot aan de rand toe gevuld met knuffels, kussen en poppen.
Veel artikelen zijn hier met 70% afgeprijsd en dat scheelt toch best veel met de prijzen in Disney zelf.

Na onze aankopen liepen we meteen naar de auto, want er stond nog een outlet gepland.
Deze lag wat meer richting Universal Studio’s. Tom leidde ons via de snelweg de goede kant op.


Helaas was bij deze outlet geen parkeergarage te vinden en moesten we op zoek naar een vrij plekje.
Maar iedereen was op zoek naar een plek. We stonden regelmatig stil omdat de auto voor ons stond te wachten op een auto die weg wilde.
Ik werd er een beetje chagrijnig van en na een paar rondjes had ik het wel bekeken. Ik moest nodig naar het toilet en begon ook trek te krijgen.
Ook Paul werd hier chagrijnig van (meer van mij dan van de situatie haha) en reed de parkeerplaats af.
We vonden een ander winkelcentrum in de buurt en reden daar naar toe.
Het was de Millenia Mall en hier was wel snel een plekje gevonden.
Toen we naar binnen liepen wisten we wel waarom. Wat een sjieke bedoeling!




Prachtig groot en met een boven verdieping.
Ik vond als eerste een toilet en kon na mijn bezoekje weer vrolijk lachen. Nu konden we snel het winkelcentrum bekijken.
Paul riep al snel dat dit niet ons soort winkelcentrum was en hij had gelijk.
Overal zagen we design winkels.



De meeste mensen die er rond liepen hadden waarschijnlijk een dikke portemonnee bij zich.
Ik liep er met mijn korte broek, grote rugzak met waterflesjes aan de zijkant en twee camera’s om mijn nek, een beetje verloren bij.
Het rondje dat we gemaakt hebben was dan ook niet zo groot.
Via de roltrap naar boven, langs hele dure winkels en via de roltrap weer naar beneden.





We besloten weer terug te rijden naar de Outlet winkels om te zien of er toch nog een parkeerplaatsje was vrijgekomen.

Binnen tien minuten waren we weer terug en we zagen tot onze verbazing dat er een parkeerplaats was met heel veel vrije plekken.
Dat we die niet eerder hadden gezien!
Blij stapten we uit en gingen opzoek naar de Disney winkel.

Daar aangekomen bleek de winkel dicht te zijn. Wat een pech! Ik had nog voor de grap gezegd: hebben we eindelijk een plek, is de winkel dicht. Had ik toch gelijk hahahaha
Het is jammer, maar het is zo.


We zagen wel dat er een restaurant was waar we graag wilden eten.
Ik zeg altijd dat de beste hamburgers van In&Out burgers zijn.
Volgens Chantal is de hamburger keten Five Guy’s net zoiets. Dat moesten we natuurlijk even proeven.
We liepen de foodcourt in en vonden Five Guy’s.


Het was ondertussen al half 6 en we vonden het wel tijd om te eten.
We kozen voor een cheeseburger en mochten zelf de toppings uitkiezen.
Hij smaakte inderdaad erg lekker. Net zo lekker als In&Out burger? Daar twijfelen we nog over.



Na de maaltijd reden we naar huis.
Met een tussenstop bij de Walmart. We zagen ook een Dollar tree en besloten daar even te gaan kijken.
Paul vond er handige maatbekers en ik heb alvast een agenda gekocht (voor 2016 én 2017)
Bij de Wal-Mart gingen we op zoek naar Corn sirup. Paul heeft een filmpje gezien hoe je zelf gummi snoepjes kunt maken en daarvoor heb je Corn sirup, Jello en gelatine nodig.
Hij heeft meteen drie smaakjes Jello uitgezocht. Met de maatbekers die hij gekocht heeft word hij een echte keukenprins hahaha.
Ik vond nog een leuke Disney tas.




Thuis hebben we de appelmoesje opgegeten die nog in de ijskast stonden. Zonde om weg te geven.

De rest van de avond hebben we rustig aan gedaan en ons vast voorbereid op de terugreis voor morgen.



3 opmerkingen:

  1. Lekker relaxte afsluitingsdag. Wat ik zo zie kom je wel door de weging heen, tenminste als je Duffy op schoot neemt. Kan hij meteen aan het vliegtuig wennen. Sterkte met de terugreis en alvast welkom in het nu stormachtige Gouda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan alle goede en leuke dingen komt een eind.wat zijn die drie weken snel gegaan. Maar ja ,met elke dag een gezellig uitstapje vliegt de tijd. Valt me tegen dat jullie in dat dure winkelcentrum geen souvenir voor me hebben gekocht haha! Al met al was dit weer een fantastische belevenis en wij hebben met veel plezier jullie blog elke dag weer gelezen. Heel goede en veilige terugreis,dikke kus mam. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha, helemaal een Mall voor jullie. Maar ook wij zijn er maar een keer geweest. Ook niet zo ons ding, maar wel een schitterende omgeving. Wij zijn toen lekker gaan eten in de foodcourt. Jammer dat de Disney outlet dicht was. Er zit er nog één op de 535 en nog een op de 192. Maar ik ben er al lang niet meer geweest. Ze hebben daar niet meer zoveel. Een hele g9oede reis terug!!

    BeantwoordenVerwijderen