Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

21 Juli: Key West

De wekker ging vanmorgen om 8 uur af. Ik dacht dat ik nog 10 minuten had voordat de wekker opnieuw af zou gaan, maar door een verkeerde instelling ging hij niet af.
Gelukkig was Paul al wakker en heeft mij na het douchen wakker gemaakt.
We hadden bij de Wal-Mart broodjes gekocht en konden lekker ontbijten.

We zijn eerst de auto gaan halen en konden toen netjes uitchecken.
Onze eindbestemming vandaag is Key West.

Ons hotel bleek vlakbij het strand te liggen. En met een kleine omleiding reden we op Ocean Drive.
Langs deze weg staan geweldige hotels en restaurants waarbij je een echt Miami Beach gevoel krijgt. De oceaan hebben we helaas niet gezien. Er stonden grote struiken en bomen die het zicht belemmerden.

We reden richting snelweg en al snel zaten we op highway 1 die naar Key West gaat. We hoefden alleen deze snelweg maar te volgen om op onze eindbestemming aan te komen.

Omdat we gisteren geen koelbox hadden gekocht vroeg ik aan Paul om uit te kijken naar een Wal-Mart. En na een tijdje had hij er één gevonden.
We hebben meteen wat andere boodschapjes gekocht. Lekkere snack tomaatjes en wat koekjes en chips. Zo komen we de komende dagen wel door.

In de Wal-Mart vonden we een Subway en we besloten om hier een broodje te halen.
We hoorden het buiten al donderen en het begon heel hard te regenen. We hebben het broodje maar in de winkel opgegeten in de hoop dat we snel weer droog verder konden.
Helaas stopte het niet met regenen. Het kwam echt met bakken uit de hemel. We moesten de ruitenwissers op volle snelheid zetten en dan nog was het zicht slecht.
Het was dus rustig rijden en hopen dat het snel zou stoppen.
Het heeft nog een tijd geduurd voordat de regen minder werd.
We zagen in de verte alweer blauwe lucht verschijnen.
Na twee uurtjes kwamen we bij de Keys aan. We reden een brug over en waren in Key Largo.
Paul wilde even stoppen voor een foto, maar we kregen de gelegenheid niet. Morgen op de terugweg maar weer proberen.

Het was een flinke tocht naar Key West.
Onderweg waren we gestopt bij een dolfijnen opvang huis. Daar zou (volgens de boeken) het graf van Flipper de dolfijn te zien zijn. We hebben het niet gevonden. We denken dat het binnen de hekken van de opvang ligt en dan moesten we entree betalen om het te bekijken. Voor de entree prijs mochten dan wel naar de dolfijnen kijken en een show bezoeken, maar dat was niet onze intentie van deze stop. Dus besloten we verder te rijden naar ons hotel.

Rond 4 uur kwamen we in Key West aan.
Het hotel was snel gevonden en we hebben ons in onze kamer even opgefrist.
We zijn toen in de auto gestapt om naar het zuidelijkste punt te rijden.
Daar aangekomen stond er een lange rij mensen om foto’s te maken bij de paal: Southernmost point buoy (deze geeft aan hoeveel kilometer het is richting Cuba).
We wilden ergens gaan eten en besloten later terug te komen met de hoop dat de rij minder zou zijn.
We reden naar het noorden en parkeerden de auto in een parkeergarage.
Ik had gelezen en gehoord van het restaurant: Sloppy Joe. Deze staat bekent om zijn lekkere Sloppy Joe hamburgers. Weer pech voor ons, want er stond een flinke rij. En daar gaan wij niet bij staan. Eventjes wachten is niet erg, maar deze rij was echt te lang.
We zijn langs de pier terug gelopen naar de auto.

Bij de Southernmost point buoy was de rij alleen maar langer geworden. We zijn een blokje om gegaan en ik heb vanuit de auto een foto gemaakt. We kunnen in ieder geval wel zeggen dat we er geweest zijn.

Uiteindelijk hebben we bij Wendy’s (een hamburger restaurant) lekker gegeten. De hamburgers zijn er vierkant en dit keer hebben we het inderdaad gezien (vorig jaar is het ons niet opgevallen haha).

’s Avonds hebben we even heerlijk gezwommen in het zwembad. Het water was goed op temperatuur. Er lagen matten in het water waar we ons prima mee konden vermaken.

Het was een leuke en warme dag.
Nu lekker naar bed en morgen weer naar onze volgende bestemming.

1. Jammer van key largo, hopelijk kunnen jullie op de terugweg echt even stoppen. Bij supermarkt dixies kan je ook heel goed boodschappen doen. Hogelijk knapt het weer snel op!! Leuk om allemaal te lezen x

2. Wij hadden toen ook zo'n slecht weer naar de key's en hoefden alleen naar key largo om met dolfijnen te zwemmen. Ik weet nog dat de plassen zeker 10 cm diep waren om doorheen te waden. Jammer dat alles wat jullie wilden doen zo druk was in Key West, maar je bent er toch maar mooi geweest. Misschien morgenvroeg nog even proberen? Succes met de foto, maar er komen nog meer en hogere bruggen als je van Sarasota langs de kust naar St Petersburg rijdt.

3. Hoi Marion en Paul, fijn dat jullie goed zijn aangekomen en het al zo leuk hebben.Wens jullie nog veel plezier en wij genieten mee ;-) Groetjes van Poekie.

4. Jammer van de regen,maar je hebt wel een mooie reis naar Key West gemaakt. En weer zo'n lekkere hamburger gegeten. Paul kan het niet laten zeker,als hij een fiets ziet,moet die even getest worden .xx

5. Schitterend het hotel he (ik las de naam op facebook en wij zijn er ook geweest. Je voelt je echt in de tropen he zo dobberend in het water.
    Ik hoop dat je nog gelegenheid hebt gehad om even te stoppen om de uitzichten vanaf Hwy 1 te bewonderen. Het heeft geen zin om nog tips te geven waar want als je dit leest ben je er al voorbij denk ik. Veel plezier bij de crocs als je die nog tegenkomt en anders wordt het genieten aan de andere kust van Florida.