Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Maandag 27 juli: Lekker shoppen

We hadden voor de zekerheid de wekker gezet, maar we werden zelf al vroeg wakker.
Ik werd zelf een paar keer midden in de nacht wakker ( dat had ik al verwacht) en blijkbaar is Paul op ongeveer dezelfde tijden ook wakker geweest.
Maar toen ik buiten geluiden hoorde was ik echt wakker. Ik hoorde mannen praten en takken vallen.
Blijkbaar waren ze bezig om de palmboom te snoeien waar wij over geklaagd hadden.
Fijn dat ze het zo snel konden regelen.
De wekker gaf kwart voor negen aan. Het was een mooie tijd om op te staan.
Nadat ik gedoucht had waren de mannen buiten weer verdwenen. Ze hadden goed hun werk gedaan en de palmboom staat er weer netjes uit.

Ik ben begonnen met het schrijven van het eerste verslag. Paul kwam rond kwart voor tien zijn bed uit rollen.
Maar hij begon wel meteen met het maken van een heerlijk ontbijt. Eitje bakken, thee zetten en de bagels in de broodrooster doen. Ook de tafel werd gedekt terwijl ik nog even aan het door typen was.
Ik moest nog wel even voor loodgieter spelen. De monteur had gisteren het water afgesloten om de leiding e maken. Maar de oelewapper was vergeten om het water weer aan te sluiten. Gelukkig had ik de schakelaars snel gevonden onder de gootsteen en konden we weer gebruik maken van het water.



Er was nog wel even een stressmomentje met de computer. Ik wist mijn inlogcode voor het blog op Google Chrome niet meer. Gelukkig hebben we ook nog Internet Explorer als internet keuze, maar deze werkte in het verleden niet zo goed met ons blog. Ik heb nieuwe wachtwoorden aangevraagd en kreeg een lijst aan vragen. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en we gingen duimen dat het met Internet Explorer goed zou komen. Het verslag staat er op dus alles is goed gegaan.


Tegelijkertijd waren we ook met mams aan het kletsen. Blijkbaar is het in Nederland niet zo mooi weer. Hier word ook veel regen voorspeld, maar de temperatuur is goed.

Na het ontbijt hebben we even heerlijk buiten gezeten en overlegt wat we deze dag gingen doen.
Wel vreemd om niks gepland te hebben. De laatste jaren hadden we voor elke dag een doel. Maar nu maakt het niks uit. We hebben alle tijd!

We besloten om te gaan winkelen. Het regende en we wilden vandaag rustig aan doen.
We hadden een hele route uitgestippeld.
Eerst naar “The Loop”, daarna naar Hobby Lobby. Dan zouden we naar de Premium outlet store rijden en daarna even wat boodschapjes bij Publix.
Tom werd ingesteld en we konden op pad.

The loop was een leuk uitje. Het zijn allemaal winkels die rond een groot parkeerterrein staan. Wij gingen als eerste naar Michaels. Daar ging ik op zoek naar leuke hobby spulletjes.
Helaas vond ik het een beetje tegen vallen en ging ik met een tube lijm en een stickerboekje weer naar buiten.





We besloten om een rondje te lopen en zo liepen we langs alle winkels.
Paul wilde graag kijken bij Ross: dress for less. We liepen langs de heren kleding en toen kwamen we een grappig shirt tegen. Een shirt met bescherming op de borst en schouders. Waarschijnlijk is dit bedoeld voor sport. Ik keek naar het shirt en maakte grapjes dat Paul het moest kopen en dat hij dan extra beschermd was tijdens een gevecht. Plots ging het alarm op het shirt af. We keken of er een medewerker op het gepiep af kwam, maar dat gebeurde niet. Stilletjes zijn we bij het shirt weggelopen en het heeft nog best een tijdje geduurd voordat een medewerker het shirt kwam halen en het alarm afzette.
Paul heeft er een shirt gekocht en twee boxershorts die ook als lounge broek gedragen kan worden. Hij mag er van mij niet zo de straat mee op hahaha.

We kregen een beetje trek en hebben bij Wendy’s een burger gegeten. Paul heeft een upgrade voor zijn patat genomen. Dan kreeg hij de patat in een bakje met kaas en bacon erover heen. Ik vond mijn menu met vierkante hamburger genoeg.



Daarna gingen we op zoek naar Hobby Lobby. Dit is ondertussen onze favoriete hobbywinkel geworden. Gelukkig zat hij dichtbij en hoefden we niet lang te zoeken.
Ze hadden de kerstbomen al weer staan en we hebben gelachen om alle gekke kerstballen die je kunt kopen.
Ik heb hier leuke spulletjes gekocht. En ook Paul ging met een tasje de deur uit.













Toen gingen we op weg naar de Premium outlet store. Het was ondertussen al vijf uur en ons doel was de Disney Outlet Store.
Nadat we de auto in de parkeergarage hadden gezet (volgens mij was het ook precies op dezelfde plek als vorig jaar hahaha), gingen we op zoek naar de Disney winkel.
Paul heeft twee leuke pins gekocht en ik een Halloween decoratie van The Haunted Mansion.
Paul z’n pins waren zelfs nog goedkoper dan dat hij had verwacht. We liepen beide tevreden de deur uit.


We gingen weer op zoek naar de uitgang en liepen langs alle winkels. Ongelofelijk hoeveel mensen er rond liepen met volle tassen in hun handen. Wij zijn niet zo van de merk dingen en vinden nog alles te duur. Ik heb een tas van Michael Kors in mijn handen gehad van $350. Ik vond er weinig aan, maar de rij bij de kassa was enorm. Ik vraag mij als ondernemer dan toch af wat zo’n winkel op een dag aan omzet heeft.



We kwamen rond 8 uur weer bij de auto aan. We hadden toch iets langer gewinkeld dan gepland. Maar dit was geen probleem. We zijn met vakantie en maken ons niet druk om de tijd.
We reden naar Publix om nog een paar kleine boodschapjes te halen.
We hebben er worteltje gekocht en een paar appels.
Ook heeft Paul lekkere noodles uitgezocht die we konden eten als we wat weinig tijd hadden (zoals nu haha). Deze waren ook nog in de aanbieding. Als we er één kochten kregen we de tweede gratis.
En voor de prijs van $0,99 was het een super deal!
We hebben ook nog wat broodjes gekocht. Voor de komende dagen zitten we wel goed.

Thuis in ons appartement heeft Paul de noodles klaar gemaakt.
En eerlijk gezegd smaakte te ook nog goed.


De rest van de avond hebben we heerlijk buiten gezeten en ik heb zelfs nog een beetje gehaakt. Tja, je bent verslaafd of niet hahaha.
Het was een heerlijke dag, maar we waren wel moe. We moeten toch nog een beetje wennen aan onze vakantie.


2 opmerkingen:

  1. Zo, jullie hebben lekker gewinkeld. Hadden ze geen leuke Heidi Swapp spulletjes bij Michaels. Die kan ik nooit laten liggen. Maar Hobby Lobby is toch een veel leukere winkel. Daar hebben jullie helemaal gelijk in. Ik denk dat jullie naast het shoppen ook nog wat tijd nodig hebben gehad om heen en weer te rijden. Dan tikt de tijd vanzelf door. Wel een heerlijk dagje. En ook wel eens lekker om niets gepland te hebben en de dag gewoon in te kunnen vullen! Ook wij hebben vandaag worteltjes en appeltjes gekocht. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al weer zo'n relaxed dagje. shoppers. Ik wist niet dat er een Hobby lobby bij the loop in de buurt zat, ga hem meteen opzoeken op het net. voor later?? Relax lekker verder

    BeantwoordenVerwijderen