Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Donderdag 11 Augustus: Onze laatste dag in Florida

Dit is de laatste volle vakantiedag. De vakantie is bijna voorbij.
Vanmorgen ging bij mij om 9 uur de wekker.
Na een verfrissende douche ging ik naar beneden om wat aan het verslag te werken.
Ik merkte dat de beentjes nog wel een beetje stijf waren. Maar wat wil je ook na zo’n lange dag als gisteren.
Paul lag nog te slapen.
Rond half 12 heb ik hem wakker gemaakt. Ik had ondertussen zin in een ontbijt.
Doordat ik in alle rust lekker kon doorwerken was het verslag dan ook bijna af.
Alleen nog even de foto’s uitzoeken.
Paul heeft weer een lekker eitje gebakken. Samen met de bacon die we deze week hadden gekocht. Een echt Amerikaans ontbijtje hahaha.

Daarna was het tijd om de koffers in orde te maken.
Het is wel de bedoeling dat alles mee kan.
Gelukkig zaten we beide nog onder het juiste gewicht. Dat is altijd een fijne gedachte. We hebben wel eens jaren gehad waarbij we moesten schuiven met spullen om zo binnen het gewenste gewicht te blijven.

 

Ook onze schoen werden ingepakt.
De afgelopen weken stonden al onze schoenen bij de voordeur.
We hadden er onze eigen schoenenafdeling van gemaakt. 


We hadden besloten om nog een keer bij de Disney outlets te kijken.
Ze krijgen elke dag nieuwe spullen binnen en soms zitten er best goede koopjes bij.
Rond half 2 gingen we op pad.

Gelukkig konden we goed doorrijden.
Op het moment dat je bij het Disney terrein in de buurt bent word het altijd drukker. De snelweg langs International Drive is ook drukker. Nu gelukkig geen file.
Bij de afslag van Universal Studio’s gingen we van de snelweg en nu was het een klein stukje rijden naar de Outlet.
Nu we weten waar we moeten parkeren hadden we ook snel een plek gevonden.
Vorig jaar hebben we 5 rondjes om de outlet gereden op zoek naar plek. We werden er chagrijnig van.
Deze parkeerplaats is heel groot en er is altijd plaats.
Het is ook maar een klein stukje lopen naar de Disney Outlet.

In de winkel vonden we een paar leuke koopjes.
Ik had nog een TsumTsum knuffeltje gekocht en een Scrapbook album voor $1.
Paul vond een peper en zout vaatje.
Na het afrekenen zag hij een kussen van Shellie May. Ook die wilde hij graag.
Eerder had hij een medewerkster gevraagd over een Cruella de Vill knuffel van $0,99. Helaas waren ze uitverkocht.
Maar toen Paul met zijn knuffel richting kassa liep kwam ze op hem aflopen. Ze had nog 1 Cruella gevonden. Die hebben we ook maar gekocht. Voor $1 kun je hem niet laten liggen.
Nadat Paul had afgerekend zag ik nog een Scrapbook albumpje liggen voor $0,49. Voor die prijs kon ik niet tobben en weer ging de portemonnee open.
Deze winkel is veel te gevaarlijk voor Disney fans hahaha

Nu waren we echt klaar en verlieten de winkel.
Bij Build-a-Bear heb ik schoentjes gekocht voor Duffy. Bij zijn nieuwe spijkerboek horen natuurlijk stoere schoenen.
Ze hadden ook nieuwe outfits van Star Trek binnen gekregen.
Die heb ik laten hangen. Ze waren erg schattig, maar ik was heel sterk hahaha
Snel gekeken bij Victoria’s Secret voor een bepaald geurtje, maar die was echt uitverkocht.
We waren snel weer uit die winkel.

We liepen terug naar de auto.
Net voordat we wilden instappen begon het met regenen. Dat was mazzel voor ons.
Gelukkig geen grote bui, maar ze kan wel heel nat worden.

We reden via International Drive naar de andere Outlet.
Ik vind het een leuke straat, want er is altijd genoeg te doen.
Door de vele bochten en de hoge bomen krijgt het een gezellige sfeer.
Helaas zijn sommige stukken volgebouwd met restaurants en het ene reclamebord is nog feller dan de ander.


Bij de andere Outlet vonden we een parkeerplek in de parkeergarage.
Via een loopbrug kom je in het winkel gedeelte uit.
Net om de hoek was de Disney winkel al.


Helaas hadden ze hier veel minder leuke dingen. Ons mandje bleef leeg.
Het beeldje van Elsa uit Frozen dat ik eerder had gezien was uitverkocht. Helaas voor mij, maar het motto hier is: als je iets ziet dat je wilt hebben moet je het meteen kopen.
De mevrouw achter de kassa zei dat je het kon kopen en als het niet in de koffer zou passen weer terug kon brengen. Dat wist ik niet. Ik dacht dat je niets kon terug brengen uit de Oultet.
Maar het heeft niet zo mogen zijn. Ik ga zonder Elsa naar huis. Gelukkig heb ik genoeg andere leuke souvenirs gekocht. Als troost kreeg ik van haar een hele serie Mickey stickers mee voor het Scrapbook.
Paul vond nog een leuke Starters set met Trading pins.

  
Het was ondertussen 5 uur en we besloten naar huis te gaan.
Op de snelweg stonden we nog even in de file. Geen idee waarom.
Ik heb wel 3 auto’s aan de kant van de weg zien staan.
Er stond een vrachtauto waarvan de achterklep open stond.
De chauffeur was maar even achterin gaan liggen. Waarschijnlijk zou het nog even duren voordat er hulp kwam.


Vlak voordat we het terrein op reden zocht ik alvast alle brochures en bonnetjes bij elkaar die nog in de auto lagen. In een paar weken verzamel ik allerlei boekje en folders die in het handschoenenkastje belanden of naast mij in het vakje in de deur.
In het handschoenenkastje vond ik helemaal verstop onder de handleiding van de auto een CD. Het bleek een christelijke CD te zijn.
Volgens mij is het alleen instrumentaal, maar we hebben alleen het eerste nummer gehoord.
Eerlijk zegt klonk het niet slecht. Lekker rustige muziek. We hebben er weer een CD bij.

Thuis werden alle nieuwe spullen in de koffer gepropt. Gelukkig hebben we nog wat ruimte over.
Als avond eten hadden we hotdogs. Een makkelijke maaltijd.


Na het eten zijn we verder gegaan met het inpakken van de koffers.
Alles werd uitgezocht en wat weg kom ging de prullenbak in.
Ik besloot om nog even te stofzuigen. Ik wil dat we het huis netjes achterlaten.
Alleen de slaapkamer van Paul moet nog gezogen worden, maar dat kan morgenochtend ook nog.


Het was nog heerlijk buiten en met een kop koffie gingen we op ons terras zitten.
De Cheesecake die we hadden gekregen bij Epcot stond nog in de ijskast en we waren wel toe aan iets lekkers.
Ik ben blij dat we er niet voor betaald hebben. Het smaakte prima, maar ik had er geen $5 voor betaald.


Dit was de laatste keer dat we nog konden zwemmen.
De zwembroeken gingen aan en we doken het water in. Gelukkig hebben ze heel veel plastic ballen en zee figuren. We hoeven ons in het water niet te vervelen.


Het is ook geen zwembad om baantjes in te zwemmen. Paul heeft weer geprobeerd om het bubbelbad te laten overstromen.
Plots kwam hij met een briljant idee. Er lag namelijk een frisbee bij het speelgoed.
Deze laat wel wat water door, maar niet genoeg. En langzaam kwam het water omhoog.
Het is hem eindelijk gelukt! Het bubbelbad is overstroomt.



Bij het weghalen van de frisbee hadden we een enorme waterval gecreëerd.
Dat hij er aan het begin van de vakantie niet opgekomen is hahaha.
Het was nog even heerlijk dobberen in het water.


We hadden nog een pizzasnack in de diepvries liggen.
Hier hadden we zin in gekregen.

Met een warme snack genoten we van onze laatste avond in Florida.

4 opmerkingen:

  1. Hoeraaaa voor Paul! Gelukkig toch nog het bubbelbad laten overstromen!! Wat een machtige vakantie hebben jullie gehad!
    Nu een goede en veilige terugreis.
    See you in de Kreatief 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeraaaa voor Paul! Gelukkig toch nog het bubbelbad laten overstromen!! Wat een machtige vakantie hebben jullie gehad!
    Nu een goede en veilige terugreis.
    See you in de Kreatief 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Terwijl jullie in het vliegtuig naar Atlanta zitten.lees ik jullie,bijna laatste,reisverslag. Wat een gezellige dag hebben jullie ervan gemaakt. Eerst koffers pakken en daarna nog even lekker funshoppen. En dan ook nog koopjes vinden,dat doet de mens goed. Terug in huis,even stofzuigen en dan genieten van de laatste avond alweer in Amerika. Fijn,dat jullie een zwembad hadden,jullie hebben er goed gebruik van gemaakt! Het was een geweldige vakantie en voor ons,de lezers van de blog,weer een geweldig leuk verslag elke dag ,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat het alweer over is, maar gelukkig hebben jullie nog kunnen genieten van de laatste dag. En die is heerlijk besteed. International Drive is een heerlijke weg om overheen te rijden en je te laten vermaken.
    Top dat jullie nog zulke leuke spulletjes hebben weten te bemachtigen voor bijna niets. Ik las jullie verslag gisteren in de rij bij Spider-Man. Op mijn telefoon zijn de foto's te klein (en ik had tegenlicht) om te bekijken. Dus nu maar even gedaan. Gisteren wel aan jullie gedacht. Maar gelukkig zit de reisdag er nu weer op en zijn jullie weer terug in ons kikkerlandje.

    BeantwoordenVerwijderen