Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Los Angeles

Wat een heerlijk bed was dit! We hebben goed geslapen vannacht.
Helaas was de zon nog niet tevoorschijn gekomen. Ook dit keer kon we ons liedje niet zingen.
Er hing een laag mist over de zee en de temperatuur was ook niet echt hoog.
We hadden de bad kleren buiten gehangen om te drogen na ons spa moment, maar deze waren nog steeds nat. Ik heb later gevraagd of het misschien geregend had, maar het bleek de vochtigheid van de mist te zijn.
 We hebben weer ons eigen ontbijt in de hotelkamer gemaakt. Rustig eten en meteen op internet alle reactie lezen en email checken.
Omdat het niet zo’n lange reis zou zijn konden we rustig aan doen.
 Rond tien uur hadden we de koffers in de auto gezet en waren we klaar voor vertrek.
We zagen de temperatuur omhoog gaan naarmate we verder van Pismo Beach reden. De mist daar heeft voor heel wat kou gezorgd.
 Na een tijdje wilden we graag even stoppen om de benen te strekken.
We vonden de “rest area” waar we vorig jaar ook gestopt waren. Een prachtige plek tussen de bergen waar je even tot rust kan komen.
Waarschijnlijk hebben meer mensen dit plekje ontdekt, want er was geen plek meer voor ons. We konden niks anders doen dan verder rijden.
Na een tijdje zijn we snel gestopt bij een Mac. Konden we gebruik maken van het toilet en omdat het lunchtijd was, meteen een broodje eten. Dit keer de kleinste.
 We reden verder en kwamen langzaam de drukke wegen van LA binnen. We konden meteen merken dat dit een grote stad met verschillende buiten wijken was, want het werd meteen een stuk drukker op de weg.
We hebben op wegen gereden waarbij je soms helemaal alleen rijdt. Maar hier zou dat toch een beetje raar zijn.
 Tom leidde ons naar het hotel en dat bleek midden in “Down Town” LA te zitten.
Een prachtig gouden gebouw met vier grote torens.
We wilden de auto in de parkeergarage zetten, maar konden deze niet vinden. Toen ik het ging vragen bleek er alleen Valet parking te zijn. Dit proberen we al de hele vakantie te vermijden. Dan moet je namelijk betalen.
Maar we hadden nu geen keus.
We reden de garage in en ze hebben onze gegevens op geschreven. We moesten alles uit de auto halen en konden tussendoor niet zelf iets uit de auto halen.
Dus snel de koffers gepakt en alles wat we konden dragen. Er was geen karretje voor ons. Dit kon wel, maar dan zouden ze de spullen zelf naar de kamer brengen. Dit kost weer extra dus dragen we het zelf wel.
Alleen de koelbox is blijven staan.
 Dit hotel is gigantisch! We dachten dat Vegas al groot was, maar dit slaat echt alles. In vier torens met gemiddeld 32 verdiepingen kun je heel veel mensen laten slapen.
Bij de lobby waren we meteen aan de beurt.
Het parkeren bleek $40 per nacht te kosten. Wow, wat een geld om je auto neer te zetten. De dame achter de lobby merkte dat we wel teleurgesteld waren door deze hoge prijs en wilde de prijs wel verlagen. Joeppie! We staan nu voor $30 per nacht. Dat is toch weer $20 bespaard.
 We zitten in de gele toren op de 15e verdieping. De lift omhoog is een glazen lift. En hij zit aan de buitenkant van het gebouw. En niet te vergeten is dat hij snel gaat. Niet mijn favoriete lift dus. Paul vond het allemaal grappig.
Onze kamer is prachtig. Met twee bedden hebben we eindelijk weer wat ruimte. Op zich vinden we het niet erg om in één bed te liggen, maar het is toch fijn om je eigen bed te hebben.

We hebben de koffers achter gelaten en zijn naar de parkeergarage gegaan om de auto weer op te halen.
Als we vrijdag naar huis gaan moeten we wel op tijd zijn, want de mannen van de Valet zijn niet al te snel.
Tom was ingesteld om naar Griffith Observatory te rijden. Hier staat een gebouw met sterrenkijkers waar je een prachtig uitzicht hebt over LA.
We waren de snelweg nog niet opgereden of we zaten al in de file. We vragen ons nog steeds af waar al deze mensen om 2 uur allemaal naar toe gaan.
Volgens mij hebben we wel een half uur in de file gestaan.
Toen we eindelijk onze afrit hadden gevonden hoefden we nog maar een klein stukje.
We reden een prachtig park in, maar plots konden we niet verder rijden.
We bleken aan de verkeerde kant van het park te zitten. Tom was nu wel goed ingesteld en we konden weer gaan.
 Nu gingen we wel goed en we reden langzaam de berg op.
Er stonden al veel auto’s aan de kant en bijna boven op de top vonden we een plekje.
Wat een prachtig uitzicht. Dit hadden we helemaal niet verwacht.
We zagen nu ook goed het bord van Hollywood en hebben daar dan ook aardig wat foto’s van gemaakt.

We liepen langzaam richting het gebouw en het bleek dat we het gratis konden bezoeken.
Er was veel te zien. We dachten eerst dat er maar twee zalen met een tentoonstelling waren. Maar er bleek ook nog een hele kelder vol te staan met verschillende dingen.

Omdat het een gebouw met telescopen zijn is het thema: sterrenkunde. We zagen een grote wand met het hele heelal en verschillende planeten.
We hebben een stukje van de maan gezien en zelfs een stukje maan en mars aangeraakt.
Het was heel leerzaam en ook nog eens leuk.
Buiten zijn we nog even op het dak gaan kijken. Hier konden we de telescoop van dichtbij bekijken en weer wat mooie kiekjes schieten.

Op de terugweg stonden we weer in de file. Dit keer gelukkig niet lang.
We hebben de auto bij de parkeerwachters achter gelaten en zijn op ontdekkingstocht in het hotel gegaan.
Ze hebben er verschillende restaurants, maar wij hadden zin in Subway. We hebben een groot broodje gekocht die ze voor ons door de midden hadden gesneden. Als je beide hetzelfde wilt is dit net zo makkelijk en voordelig.
We hebben het broodje buiten opgegeten. Het was jammer dat de temperatuur weer wat gezakt was.
Paul was al naar de hoogste verdieping geweest en dat wilde ik ook wel.
Helaas voor mij heb ik last van hoogtevrees en wist ook niet zeker of dit wel de juiste beslissing was.
Toch ben ik gegaan. Ik vond het doodeng en Paul heeft de hele rit gefilmd met zijn camera. Ik heb mij goed vast gehouden aan de railling en was ook blij dat we aankwamen. Ik heb snel een blik geworpen op de etage en snel op het knopje naar onze verdieping gedrukt.
Ik denk niet dat ik nog een keer naar boven ga.
 De rest van de avond was ontspannen. We gaan langzaam onze koffer weer inpakken en dan relaxen.
We hebben geen internet in de kamer dus moeten we naar de lobby voor het gratig internet.
Geen probleem voor ons. Is weer eens wat anders dan op je hotel kamer op een bed of bureautje.

Morgen is de laatste dag in LA. We gaan goed bedenken wat de deze dag gaan doen. Wat we ook gaan doen, het wordt vast gezellig!

1. Ja in een grote stad zet je natuurlijk geen klein vriendelijk hotelletje neer, kost te veel en je kunt te weinig mensen opbergen. Balen zeg van de valetparking, daarom hadden jullie SF vermeden toch (deels in elk geval). neem je volgende keer gewoon weer een hotel in een buitenwijk, Anaheim bv. Nou nog veel plezier met jullie laatste dagje en dan fijne terugreis als ik jullie niet meer te lezen krijg.

1. Je moet ons inderdaad even missen met het verslag. Maar vanaf volgende week kun je mij weer live zijn in de winkel haha!

Verwijderen
    2. Een live versie is echt veel beter. Moet ik toch nog wel lang op wachten.

2. Wat een prachtig hotel.Hadden wel vermoeden door de foto die we al gezien hadden,maar dit slaat werkelijk alles.Je moet wel wat over hebben hè Marion om een mooi uitzicht te hebben en te zien.Moedig hoor!Leuk dat jullie naar de sterrenwacht geweest zijn.Leuke tentoonstelling en mooi uitzicht op Hollywood.We zijn niet zo van het afdingen,maar met de parkeerkosten hebben jullie het weer goed voor elkaar.Geniet nog maar extra van de laatste dag,want de koek is bijna op voor jullie in Amerika.Jammer eigenlijk,het is weer veel te snel gegaan.Altijd als je het naar je zin hebt!kus mam.

3. Jippie het gouden hotel!! Wat een groot hotel is dat zeg. Jammer dat ze alleen valet parking hebben, maar aan de andere kant is het soms ook wel lekker. Auto wordt zo voorgereden. Vaak is het zo dat als je je koffers laat brengen en halen er geen vaste prijs staat, maar dat je de bell boy per koffer een dollar geeft. Ik vind het wel gemakkelijk op zo'n dag dat je naar huis gaat en je je een breuk sjouwt.

Kano dat je naar de bovenste verdieping bent geweest Marion. Het zou toch jammer zijn geweest als je dat had gemist.

1. Ik vond mijzelf ook erg dapper. Paul heeft alles opgenomen met zijn telefoon. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt heel blij bij kijk hahaha!