Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

1 Augustus: Seaworld

Vandaag zijn we bij Seaworld geweest.
Gisteren hebben we bij de receptie onze kaartjes besteld. Niet via hen, maar gewoon op de computer. Om de kaartjes online te bestellen bespaarden we toch zo’n $15. We hadden ook een coupon die we hadden gevonden op een drinkbeker van Wendy’s. We zouden $10 korting krijgen als we hun code zouden gebruiken. Toen we uiteindelijk hadden gevonden hoe we een coupon moesten invullen bleek dat de kaartjes met de coupon duurder waren. We hebben dus twee weken voor niks met een lege drinkbeker rond gelopen haha.
We hebben maar meteen de kaartjes voor Universal besteld.

Onze appartement ligt vlak bij Seaworld. We waren er dan ook binnen tien minuten.
Er was nog een plekje voor ons op de parkeerplaats en we konden naar binnen.


De plattegrond is een heel stuk groter dan dat we gewend waren. Deze was niet gemakkelijk op te vouwen om in een broekzak te doen. Maar het was niet anders en nu wisten we precies waar we heen moesten.


Antarctica stond op ons lijstje en we zijn er meteen naar toe gelopen. Hier moesten we in de wachtrij gaan staan. Gelukkig was deze niet zo lang en stonden we al snel binnen.





We zagen een klein filmpje over Puck de pinguïn die werd geboren.
Daarna moesten we door naar de karretjes. We mochten wel kiezen voor een ruwe of rustige rit.
Wij kozen de rustige. Beter voor de maag en er stond een kortere wachtrij.
Ons karretje zoefde door verschillende ruimtes. We zagen Puck opgroeien en genieten van zijn familie.







Uiteindelijk kwamen we uit bij de pinguïns. En wat was het er koud!
De pinguïns vonden het er geweldig. Er zwommen er veel in het water. Ze gingen met een snel trein vaart door het water heen.
Hier hebben we van genoten. We konden hier wel de hele dag blijven staan.
Maar we moesten toch echt verder en het werd ook een beetje frisjes.








We liepen door naar de zeehonden.
Je kon er vis kopen die je dan mocht geven aan de zeeleeuwen. En iemand was dit aan het doen dus de dieren kwamen heel dicht bij. De vogels zaten er gespannen bij, want wie weet konden zij wel een visje eten.




Natuurlijk zijn we ook bij de haaien gaan kijken. Gelukkig hoefde je hier niet in de wachtrij te gaan staan.
We liepen door een aquarium tunnel heen. Overal om ons heen zagen we vissen. Een geweldig gezicht.
Maar we kwamen voor de haaien en die kwamen steeds dichterbij.




We moesten op een lopende band gaan staan die ons langs de haaien zou brengen. We gingen door het aquarium. Er waren genoeg haaien te zien. Wat een prachtig aquarium.


We waren net op tijd voor de Shamu Show. De show met de orka’s.




Die Amerikanen weten er wel een show van te maken. Met een lichtshow en opzwepende muziek.
Iedereen die vooraan zat werd flink nat gespetterd. Wij waren toch blij dat we ver boven op de tribune zaten.















We kwamen aan bij Wild Artic. Hier zouden we ijsberen, walrussen en beluga whales zien.
Weer mochten we in de wachtrij, want we zouden op expeditie naar de Noordpool gaan.



Toen we naar binnen mochten kwamen we in een ruimte waar we een filmpje te zien kregen. In een helikopter vlogen we naar onze expeditie. Onderweg zagen we mooie plaatsje van de Noordpool.
Daarna konden we verder door verschillende ruimtes op uiteindelijk aan te komen bij de beluga’s. Prachtige kleine witte walvissen.





Verderop zaten de walrussen. Je kon ze van bovenaf bekijken, maar onder van onderwater. De meeste dieren waren onderwater dus daar was het heel druk voor de ramen.
De ijsbeer hebben we niet gezien en bij navraag bleek dat hij al een paar jaar overleden was. Hij was wel 25 jaar geworden en dat is voor een ijsbeer heel erg oud.


We kregen een beetje trek en besloten om iets te gaan eten.



We bestelden een kwart kip met friet.
Ons bord lag vol en het heeft gesmaakt. Onze magen waren weer gevuld.


Snel liepen we richting Zeeleeuwen show. Ik had gehoord dat deze show er mee gaat stoppen en wilde hem graag een keer zien.
Voordat de show begon werd het publiek vermaakt met een grappige Mime.
De show was erg leuk. Er zat een verhaal in en we hebben flink gelachen.









We liepen verder en zagen dat de dolfijnen show bijna zou beginnen.
We vonden nog een plekje helemaal boven in. Het zicht was niet al te best, maar we konden de dolfijnen zien.
Weer een leuke show met veel acrobatiek en schoonsspringers. Ik vond het persoonlijk wel meer show dan dolfijn. Deze hadden van mij een grotere rol mogen krijgen. Al met al was het wel een spektakel. Ook deze show kon van ons lijstje.











We gingen bij de schildpadden kijken.



Hier stond ook weer een wachtrij.
Bij binnenkomst konden we meteen de manatees en de schildpadden zien. Er zwom er eentje met een deuk in zijn schild. Ik hoorde dat hij gered was en hier in Seaworld van zijn oude dag mocht genieten.






Toen moesten we allemaal een 3D bril pakken en kregen we een film te zien over het leven van een schildpad. Je zag de wereld door de ogen van de schildpad. Vanaf de geboorte tot de dag dat ze zelf eieren gaat leggen.
Erg mooi om te zien.







We zagen dat er een hele kleine wachtrij stond bij de achtbaan Manta. Een achtbaan waarbij je als een rog door het water scheurt.


De tassen konden in een kluisje. We durfden de brillen niet op te houden en die zaten veilig in Paul z’n broekzak.
We konden meteen instappen.
Je gaat in een stoel zitten en deze klapt dan naar voren zodat je op je buik komt te liggen. Je benen zitten goed vast.
We gingen omhoog en ik vond het meteen al eng. Ik ben niet zo van de hoogtes en nu zag ik alles beneden mij steeds kleiner worden. Toen gingen we weer naar beneden. Eerlijk gezegd heb ik niet veel gezien. Bij het gedeelte dat je over de kop gaat heb ik mijn ogen goed dicht gehad. Tijd om te gillen hadden we niet. Het ging veel te snel en veel te hard. Toen we over het water gingen heb ik mijn ogen open gehad en kon heel even genieten van de rit.


Dit hebben wij niet gefilmd. Nu kunnen jullie zien wat ik gemist heb met mijn ogen dicht.

Ik was blij toen we weer terug waren. We hadden het gehaald!
Gelukkig waren de brillen oké. Ik voelde het wel een beetje in mijn hoofd, maar een aspirientje werkt wonderen. Ik ga hier nooit meer in hahaha.

We hadden alles bekeken en nu was het wachten op de laatste shows.
Om 8 uur was er een show bij de zeeleeuwen en om 9 uur bij Shamu.
We wilden nog wel naar Antarctica, maar daar stond een wachtrij van 40 minuten. En er is geen andere ingang.



Om de tijd te doden gingen we een ijsje eten. 
 We kregen ons ijsje in een orka bakje die we mochten houden. Joeppie! Gratis souvenirs!


We kwamen op tijd aan bij de zeeleeuwen.
Het was een hilarische show. Een parodie op alle Seaworld shows. Briljant bedacht. We hebben heel hard gelachen.














Daarna liepen we met de mensen massa mee richting het Shamu stadium voor de laatste show.
Het publiek werd bezig gehouden door een dj. We moesten dansen en sommige mensen zagen zichzelf terug op de grote tv schermen.



Toen begon het spektakel.
Weer werden de eerste rijen flink nat gespetterd. De orka’s maakten flinke sprongen.
Voor ons zat een jongen foto’s te maken. Hij deed dit op zo’n rare manier dat Paul niks zag van de show.
Ik ben op het trapje gaan zitten en Paul op mijn plek. Zo konden we beide genieten van de show.
Aan het eind was er vuurwerk. Dat mag natuurlijk niet ontbreken.








Het was een geweldige dag. We hebben genoten.

We hebben ook geluk gehad met het weer. Er was regen voorspeld, maar daar hebben wij niks van gezien.



Morgen gaan we naar Universal Studio’s dus zetten we de wekker iets vroeger. We willen er vroeg bij zijn.

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt zeg!! En jullie hebben zo goed als alles in het park gedaan. TOP!! Leuk park he en dan ook nog shamu bakjes mee naar huis. Onze katten hebben er heel lang uit gegeten. :-)
    Wat knap, Marion, dat je in de Manta bent geweest. Steven staat al te springen om er ook in te mogen en dat terwijl hij twee jaar geleden nog niet over de kop durfde.
    Die laatste twee shows hebben wij nog nooit gedaan, maar die zijn wel gaaf zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk weer allemaal! Stoer hoor dat je in de mantra bent geweest ik werd al beroerd als ik er naar keek brrrrr wij hadden geen avondshows park ging om 18 uur dicht maar geen dolfijnen eten gegeven? Maar weer leuk om te lezen allemaal! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zag ik nou een otter meedoen in de show, die vind ik zoooo leuk.
    Het filmpje van de "rogvlucht" kan ik helaas niet zien, maar het klinkt eng genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben jullie weer een prachtige dag gehad in Seaworld. Spectaculaire shows. En heel veel goed gelukte foto's gemaakt ook. Die beesten gaan zo snel ,dat ze al klaar zijn met springen voordat je een foto hebt gemaakt. Grappig dat ze daar een piratenboot bij een show hebben. Wij waren vorige week in ons eigen Dolfinarium en daar is ook zo'n boot . Hebben ze hier waarschijnlijk van daar afgekeken. Zal niet andersom zijn,haha. Al met al is het weer een geslaagde en leerzame vakantiedag geweest.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb eindelijk de kans om een stukje verslag te lezen. Wat een prachtige foto's heb je van de show zeg, mij lukte het een stuk minder ik was steeds net te laat. Toen ik jullie filmpje van de manta zag was ik blij dat ik er een paar jaar geleden niet in ben geweest, alleen het filmpje al is doodeng.
    Ik ga nu snel verder met jullie komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen