Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

23 Juli: Naples

Ik werd vanmorgen erg vroeg wakker. De wekker stond om 8 uur, maar ik was om 7 uur al wakker. Ik heb nog een half uurtje in bed gelegen, maar toen ben ik maar uit bed gestapt om te gaan douchen.
Paul vond het nog te vroeg om op te staan, maar rond acht stond hij ook onder de douche.
We konden op tijd ontbijten. Het hotel had een heerlijk ontbijt buffet waar we gebruik van mochten maken.
We hebben een bagel met ei gegeten en genoten van een kop koffie en thee. Omdat we vroeger wakker waren konden rustig genieten van dit ontbijt buffet.

Natuurlijk ging het weer regenen en moesten we even wachten om de koffers in de auto te stoppen. Het regende ook niet zo’n klein beetje. Het kwam met bakken uit de lucht. Na tien minuten was het minder hard en hebben we snel de koffers weg gebracht.
Het heeft niet lang meer regent en we konden vertrekken.

We hadden snel de Tamiami trail gevonden die ons naar Naples zou brengen.
Onderweg kwamen we veel attracties tegen.
We zijn gestopt bij Gatorpark. Hier konden we een airboat ride maken en naar een gatorshow kijken.
In een coupon boekje had ik kortingsbonnen geknipt voor een $3 korting.
We konden al snel op de boot.

We voelden druppels en besloten om onze regenponcho aan te trekken. Het bleef bij die druppels en omdat het best warm werd hebben we flink gezweet met onze plastic jasjes aan.
Nog geen minuut nadat de boot was vertrokken zagen we onze eerste gator. En drie meter verder lag er nog één. We hadden dus echt mazzel.

Bij de ingang hadden we oordopjes gekregen en onze boot gids verzocht ons deze in te doen. Dit was het signaal dat we heel hard gingen varen.

De boot vloog over het water en het was echt super gaaf. We gingen dwars door de bosjes en de boot maakte vaak scherpe bochten. Onze gids vertelde (als we even stopte) alles over de Everglades. Het was een interessante tocht. Ik wist dat zo’n propellerboot snel kan varen, maar dit had ik echt niet verwacht. Ook Paul genoot van dit spektakel.

Toen we bijna bij ons eindpunt (ook ons beginpunt) aankwamen zagen we nog twee gators.
Nadat we uit de boot waren gestapt begon de gator show.
We kregen diverse dieren uit de everglades te zien zoals een schorpioen, pad en een baby gator. De meneer die de show presenteerde ging zelfs nog op een gator zitten en vertelde ons leuke weetjes over de gators.

Tot slot konden we nog op de foto met een gator. Ook hier hadden we een coupon voor dus dit koste ons helemaal niks.

Hij voelde een beetje als een tas. Z’n nek was best zacht. En hij ook niet echt zwaar. We vonden het erg moedig van ons zelf om met een gator op de foto te gaan. En we hebben een leuke herinnering van dit uitstapje.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het park iets groter zou zijn. Misschien met een iets groter dierenpark, maar het bleef bij de airboat tocht en de show. We vonden nog een paar gators achter in het park, maar daar hield het dan ook op.
Toch hebben we ons erg vermaakt.

We reden verder over de Tamiami trail. We gingen op zoek naar het kleinste postkantoor.
We waren er ook bijna aan voorbij gereden. Het was ook echt een heel klein postkantoor. Er zat een mevrouw in die de brieven netjes verwerkte.
Na een paar kiekjes konden we weer verder.

We zijn nog bij een Visitors centre van Everglades City gestopt om iets te eten. In het gastenboek heb ik onze namen gezet. Voor die mensen ook leuk dat er toeristen van zover komen.

Toen we Naples inreden moesten we goed zoeken naar ons hotel. Tomtom kon het adres niet vinden en we hadden geen goede kaart om de straat te vinden.
Omdat we wisten dat het hotel aan de Tamiami trail lag besloten we deze maar gewoon te volgen. Het hotel zou dan vanzelf wel verschijnen.
Gelukkig zagen we opeens het bord van het hotel.
We konden meteen op de kamer. We hebben een beetje gerelaxt en zijn daarna weer op weg gegaan. We reden naar Wal-Mart om wat kleine boodschapjes te doen. Ik zag opeens een Michaels verschijnen en natuurlijk moesten we ook daar een bezoekje brengen.

Met wat nuttige boodschappen en gezellige knutsel spulletjes reden we terug naar het hotel.

Ik had met de tomtom het restaurant: the Cheesecake factory, gevonden. Hier wilde we beide een keer gaan eten.
Het was even zoeken, maar uiteindelijk stonden we voor de deur.

We moesten heel even wachten op een tafel. Gelukkig duurde het niet lang en we kregen een leuk tafeltje voor twee.
Paul koos voor de Macaroni & Cheese hamburger en ik voor de Mushroom hamburger.

Als voorafje kregen we stokbrood. Onze glazen werden zomaar voor ons bijgevuld. Dit moeten we in Nederland ook maar eens introduceren: de gratis Re-Fill.
Ons hoofdmenu werd geserveerd en we bekeken onze enorme hamburgers. Natuurlijk geserveerd met patatjes.
Paul heeft ‘m helemaal opgegeten, maar ik kon het laatste stukje niet meer op.

We mochten de restjes nog meenemen, maar dat vonden we niet nodig.
Met het afrekenen liep het niet zo soepeltjes omdat ik niet zeker wist of onze aardige serveerster haar tip wel zou krijgen, maar alles bleek in order te zijn.

Volgens de medewerkster van het hotel bleek de pier van Naples erg mooi te zijn. En vooral in de avond. We besloten er een kijkje te nemen.
We vonden de pier vrij snel en zochten een plekje op het parkeerterrein.
Er moest van te voren betaald worden en het liefst met klein geld. Na drie pogingen met de creditkaart zijn we in onze zakken gaan kijken voor kleingeld. We vonden zo’n negentig cent waarmee we ongeveer 40 minuten over de pier konden wandelen.
Helaas pakte niet al het kleine geld en kwamen we uit op 20 minuten van plezier op de pier.
We zouden gewoon iets sneller lopen.

De pier was erg lang en we zijn tot aan het eind gelopen. Er was niks te doen daar. Er stonden een paar vissers en wat plaatselijk jeugd had krab gevangen was deze aan het opeten.
We konden dus weer terug.
We zijn nog wel even op het strand geweest en Paul heeft een paar schattige schelpjes gevonden.
Precies op tijd kwamen we bij de auto terug.  Gelukkig dat we niet meer geld in de automaat gedaan hebben. Dan hadden we nog langer op de pier moeten wandelen hahaha.
Ik had verwacht dat er veel meer te doen zou zijn op de pier. Leuke restaurantjes en bars, maar het was alleen de pier.
Terug in het hotel is Paul snel gaan slapen. We hebben geen Wi-Fi (door een bliksem inslag op het hotel gisteren)dus Paul kan helaas niet internetten. Hij heeft een beetje tv gekeken en ik was met het verslag bezig. Daarna snel de oogjes dicht na een drukke dag.

Morgen staat onze trip naar Sarasota gepland. Ook daar is een mooi strand dus wie weet vind Paul daar nog meer mooie schelpen.

1. Gaaf he, zo'n airboatride. De eerste keer dat wij dat deden vonden we het mooier dan heel Disney. Vooral als ie zo lekker hard gaat. Ik kan me voorstellen dat het warm was met jullie regencapejes. Waarom heb je ze niet uit gedaan?
    Vanaf de pier in Naples kan je de zonsondergang prachtig zien en dan is het heel druk, maar misschien waren jullie daar net te vroeg voor. Je kan onze verhalen over de pier lezen op 27 juli 2013. Wij hadden net kleingeld voor 50 minuten pier.
    Ook wij hadden heel slecht gratis internet in Naples en ik kan me nog herinneren dat het laden eindeloos heeft geduurd. Maar ben wel heel benieuwd naar de foto's.

2. oh ja, vergeten te melden dat je vanaf de pier vaak dolfijnen t zien. Maar die hebben we vorig jaar helaas ook niet gespot. Het jaar daarvoor wel.

3. Napels leuk stadje jammer dat jullie geen tijd hadden om naar sanibel island te gaan want daar zijn heeeeeel veeeeeeel schelpen , heel veel plezier op weg naar jullie volgende bestemming en hopelijk knapt het weer op! X

4. Hoi hoi weer heel erg genoten van de verslagen. Blij dat we hier geen gators hebben , dus je hoeft er niet stiekem een in je koffer mee te nemen ;-) De natuur ziet er weel overal heel mooi uit. Geniet ervan en groetjes van Poekie.

5. Wat een fijne dag hebben jullie weer gehad! Leuke foto's op de boot. Je kunt aan het gezicht van Paul zien,dat het hard gaat. En gators aaien kun je nu ook vanje lijstje schrappen. Bin there,did that! En eindelijk nu wel gegeten bij The Cheesecake Factory! Sheldon niet gezien zeker?haha!xxx

6. Nu alle foto's kunnen bekijken. Leuk om te zien hoe moedig jullie zijn bij die gators. Heb je jezelf nog een kaart gestuurd vanaf dat kleine postkantoor of was dat te lastig? Zag ook dat er naar Amerikaanse begrippen maar een heel,klein boodschappenwagentje is bij Michaels. Kun je ook niet veel kopen,dan blijft er voor andere mensen ook mog wat over,haha!xx

7. Een gatortas, ook leuk!
    Leuke avonturen weer!
    Komen de knutsel spulletjes ook op de foto? Ben benieuwd wat je gekocht hebt.

8. Leuk, de foto's geven meteen een betere indruk. Het is inderdaad een klein karretje bij Michaels.

9. Het was een super dag. We hebben geen gator meegenomen. Ik denk niet dat die door de douane komt haha.
    We hebben geen kaartje gestuurd vanaf het postkantoor. Ik weet niet wat het koste, maar het zal niet goedkoop zijn geweest. We hadden wel medelijden met de dame in het postkantoor. Het zal er vast erg warm zijn geweest.
    Tot nu toe valt het met de knutsel aankopen best mee. Wat papiertjes en embellishments. Ben vergeten ze op de foto te zetten. Dit zal ik snel doen.

10. Hey, ook niet veel gekocht bij Whim-so-doodle dan? Ze zijn ook niet echt goedkoop.