Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Vrijdag 26 Juli: Disney Springs


Het was vanmorgen heerlijk ontspannen opstaan. Nadat we alle ellende van gisteren achter ons hebben gelaten konden we lekker uitslapen (lees: alleen Paul, ik word zoals elke morgen om half 8 wakker)

Omdat ik zo vroeg op wakker was, was het blog ook eerder klaar. Dus de rollen waren nu even omgedraaid. Ik maakte het ontbijt en Paul zat achter de laptop. Hij leest altijd het blog door voor we het publiceren. Je weet maar nooit of ik iets vergeten ben.


Zoals elke dag kijken we tijdens het ontbijt naar het ontbijtnieuws. Misschien is het ondertussen oud nieuws in Nederland, dat maakt ons niets uit. Even kijken wat we allemaal gebeurt in ons thuisland.

We hadden bij de supermarkt koekjes deeg gekocht en we hebben ook maar 4 koekjes gemaakt. Dit is echt een uitvinding, want het deeg is klaar en je hoeft alleen maar de blokjes op de bakplaat te leggen.




We hadden bedacht om vandaag naar Disney Springs te gaan. Het is een soort van traditie geworden om elke keer als we in Florida zijn, te gaan bowlen.
Na de koffie konden we op weg.

Het was een korte rit naar Disney Springs. We zitten best gunstig qua ligging. We zullen nooit meer zo dichtbij zitten als Buena Vista, maar het is ook geen Haines City. We mogen echt niet klagen over Davenport.


We parkeerden in de Orange Garage. En nadat we met de roltrap naar beneden gingen stonden we meteen bij de Bowlingbaan.
Dit is een gezellig baan. Misschien niet de goedkoopste, maar we vinden deze leuk en we zijn op vakantie.
We moesten 10 minuten wachten, maar we zaten nog niet op een bankje of we werden al geroepen.
Met onze prachtige bowlingschoenen liepen we naar baan 3.


Niet om mijzelf de hemel in te prijzen, maar bowlen is iets dat ik aardig kan. Ik heb in het verre verleden een jaartje op bowlen gezeten en daar was ik de slechtste van allemaal. Maar blijkbaar heb ik er toch iets van geleerd en dat werpt nu zijn vruchten af.
Hoe hard Paul ook zijn best deed, hij kon niet van mij winnen.
We hebben wel heel veel plezier gehad en veel gelachen.
Soms belande de bal in de goot en heel af en toe gooiden we een strike.





Het jongetje in de baan naast ons moedigde ons aan en dat was echt heel schattig. Hij deed erg zijn best om een zo’n hoog mogelijke score te gooien, maar dat lukt natuurlijk nooit. Hij vond het ook noodzakelijk om het ballen rek zo vol mogelijk te maken hahaha.
Na een uur was het voorbij en het was duidelijk wie er gewonnen had. Sorry Paul, ik heb zelfs nog een keer met links gegooid haha.
Gelukkig kunnen we goed tegen ons verlies en ik weet zeker dat Paul mij straks in Disney verslaat bij Buzz Lightyear. Daar wint hij 9 van de 10 keer. Ik ben in ieder geval blij dat ik ergens mee kan winnen.



We liepen via vele winkels richting de hele grote Disney winkel. In 2016 waren ze nog flink aan het verbouwen, maar nu waren alle stellages weg en zag het er geweldig uit. Af en toe liepen we een winkel binnen en hebben veel inspiratie opgedaan. Hier ligt alles voor de normale prijs en dan moeten we nog even nadenken of we het wel echt willen hebben. Bij de Outlet moet je snel wezen, maar hier ligt het aan het eind van de vakantie toch nog.


We kwamen uit bij de Lego winkel. Paul was in zijn nopjes. Daar word je toch helemaal gelukkig van.


Het was er lekker druk, maar gelukkig konden we nog wel overal kijken.
De grote dozen zijn prachtig, maar echt te groot om mee te nemen. We hebben nog gezocht naar iets kleins, maar niets gevonden dat naar onze smaak was. Misschien de volgende keer. Het zal niet de laatste keer zijn dat we hier komen.





Daarna een kleine oversteek naar een andere grote Disney winkel.
Ook hier hadden ze flink verbouwd. Het leek veel groter dan de vorige keer. Ik denk dat ze de tussenmuren verwijderd hebben. Het zag er prachtig uit.




Ook hier zagen we veel leuke dingen, maar die hebben we laten liggen. Voor sommige dingen moet je gewoon even nadenken. Je kunt je geld tenslotte maar één keer uitgeven.

De Disney kerstwinkel was gelukkig niet veranderd. Ik word altijd heel gelukkig als ik hier binnen wandel. Ik koop er niets, want het is veel te duur en te kwetsbaar. Maar ik vind de sfeer in de winkel fantastisch. Omdat ik al twee jaar een Disney kerstboom heb, heb ik veel inspiratie opgedaan. Maar mijn kerstboom komt pas in december in huis hahaha.



Het was ondertussen gaan regenen (tja, had niet anders verwacht), maar gelukkig liepen we in de winkel droog.
Na de kerstwinkel even gekeken bij de kunstwinkel. Hier vind je prachtige schilderijen en beeldje. Ook veel te duur voor ons, maar wel leuk om even rond te neuzen.
Ik zocht op de plattegrond waar we waren toen ik werd aangesproken door een castmember. Ik vroeg haar waar we waren. Ze wees het bovenste winkeltje aan. En vroeg waar ik vandaan kwam. Toen ik antwoordde met Nederland, draaide een collega zich om en zei: Goedendag hoe gaat het met u. Haha, deze man sprak een paar worden Nederlands. Hij zei ook dat hij van mij hield. Hij had alleen zinnetjes geleerd waarmee hij niet in de gevangenis zou komen, maar als je tegen iedereen zegt dat je van hem/haar houd, dan moet je toch mee met de mensen in de witte pakken hahahaha.

Na de kunstwinkel liepen we de snoepjeswinkel in. De zoete geur kwam ons al tegemoet.
Overal snoep en gedecoreerde appels. Leuk, maar ik vraag mij af of dit echt zo lekker is. Misschien moeten we het toch maar eens proberen.



De regen was nog steeds niet gestopt en via de winkels liepen we richting garage. Bij de Coca Cola winkel zijn we nog even gestopt. Ook al drinken we niet veel cola, het blijft een leuke winkel. Je kunt hier van alles kopen met het merk erop. Je kunt zelfs je kerstboom decoreren.




Ik had van te voren een foto gemaakt van onze plek in de garage en we hadden de auto dan ook snel gevonden.
We moesten nog wat boodschapje halen en zouden op de route daarnaar toe iets eten.
We vonden een Arby’s. Hier hadden we nog nooit gegeten en we hadden geen idee wat ze verkochten.
Het bleken broodjes vlees te zijn. Geen hamburger, maar gesneden vlees.
We kozen beide voor de beef & cheese.
Het smaakte prima en de krullende frietjes maakten het compleet.


Aan de andere kant van de straat was de Walmart.
Hier waren we ook nog nooit geweest. Sommige mensen komen hier waarschijnlijk regelmatig, want we hebben het nog nooit zo druk gezien.
Onbegrijpelijk dat er zo veel mensen boodschappen doen om 8 uur in de avond. Als er zoveel mensen bij Albert Heijn zouden lopen, dan ga je je toch afvragen of er een orkaan aankomt.
Gelukkig hadden we niet veel nodig en konden we in de rij voor kleine boodschapjes.

Eenmaal thuis hebben we lekker buiten gezeten.
Ik heb nog de handdoeken gewassen. Die waren lekker schoon, maar nadat ik ze in de wasdroger heb gedaan kwamen ze er nog nat uit.
Omdat we naar bed wilden en de handdoeken niet in de droger wilden laten zitten, hebben we ze in de garage opgehangen. Dit is de warmste plek van het huis.


Morgen ochtend maar eens kijken op welk programma de droger wel moet staan.





4 opmerkingen:

  1. Lekker zo'n dagje Disney Springs. Heerlijke diversiteit en ik vind echt alle Disney winkels leuk. Gezellig om te bowlen. 't is ook een leuke bowling daar. Wij zijn ook nog nooit bij Arby' s geweest. Goed om te weten wat ze verkopen. Geniet lekker van vandaag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk om te lezen allemaal weer en herkenbaar Disney spring! Waar zitten jullie in Davenport of staat jullie huis niet op zo'n community? Genietse x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ons huis staat dichterbij Kissimmee dan Davenport hahaha. En het is wel een community, maar geen bewaakte. Het is een rustige straat.

      Verwijderen
  3. Gelukkig een goede dag gehad zonder pech. Nou ja,alleen voor Paul. Want die kan nu eenmaal niet winnen van Marion met bowlen haha! Maar wie weet,komt er nog een keer een dag,dat het wel lukt!!! Wat worden we weer vrolijk van al die leuke,kleurrijke foto’s,die jullie maken in de winkels. Je kijkt je ogen uit! Gelukkig werken de koelinstallaties in de winkels bij jullie wel,hier zijn heel supermarkten zonder koeling komen te zitten. Ook bij de AH.in het winkelcentrum. Maar ja,in Nederland zijn we niet veel gewend natuurlijk haha! XXX

    BeantwoordenVerwijderen