Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Dinsdag 26 Juli: Thriftstores en Hobbywinkels

Ik werd vanmorgen rond half 8 wakker.
Ik besloot om al mijn spullen maar eens een plekje te geven en de koffer op te ruimen.
Toen ik naar beneden liep bleek ook Paul al wakker te zijn.
Na een douche gingen we aan tafel voor het ontbijt.
We hebben nog niet echt veel plannen deze vakantie dus dat geeft ons de mogelijkheid om dingen te gaan doen die we normaal niet zo snel zouden gaan doen.
Paul wilde heel graag eens kijken bij de kringloopwinkels in de buurt. Dus die zouden we vandaag een bezoekje gaan brengen.

Maar we konden niet meteen vertrekken.
Het internet deed het niet meer. We hadden wel verbinding, maar konden niet online.
Nadat we al van alles hadden geprobeerd hebben we onze hulplijn van het resort gebeld.
Maria nam eerst niet op en ik vond het niet nodig om het antwoord apparaat in te spreken.
Gelukkig belde ze ons zelf binnen een kwartier op.
Ze adviseerde om het modem uit te zetten en opnieuw op te starten.
Deze tip bleek te werken en al snel hadden we weer internet.
We hebben ook gemeld dat we in de garage sigarettenpeuken hadden gevonden. Ze zou de meneer van maintenance langs sturen om te komen kijken.
In eerste instantie moesten we de sleutel gewoon achterlaten zodat wij konden vertrekken, maar al snel stond de meneer op de stoep.
Het was John en hij was heel vriendelijk. We hadden uitgelegd dat we bij het zoeken naar schoonmaakmiddel de peuken hadden ontdekt. Ik was bang dat als we het niet zouden melden, wij een boete zouden krijgen. Tja, straks denken ze dat wij stiekem hebben gerookt.


John zei dat hij het zou opruimen en dat het goed was dat we het gemeld hebben.
Hij heeft nog even gekeken naar ons bubbelbad. Die bubbelt namelijk niet. Blijkbaar moet de poolboy hier naar kijken omdat John niet wist hoe het werkte.
Na nog wat handige tips vertrok hij weer en konden ook wij op stap.

Onze eerste stop was bij een Thriftstore die Paul online had gevonden. Er zouden veel Disney pins te vinden zijn, maar dat viel een beetje tegen. Hij heeft er drie gekocht, maar dat waren wel bijzondere.


De volgende winkel was een beetje smoezelig.
Het was er heel klein en stond vol met troep. Ik vond er niet zoveel aan en nadat Paul de winkel had bekeken zijn we weer weg gegaan.


We hadden een heel lijstje met winkels en de volgende was die van The Salvation Army.
Dit was een mooi grote winkel met alles netjes gesorteerd.
Afdelingen met mannen en vrouwen kleding en ook op soort zodat alles goed te vinden was.
Ik zag niet iets naar mijn zin, maar Paul heeft er een grappige stropdas gekocht. Deze kon hij wel verkopen via Marktplaats. Het blijft een zakenmannetje hahaha.




Daarna reden we door naar The Goodwill Store.
Ook deze winkel zag er prachtig uit.

 

Het enige dat we gekocht hebben was een schattig beeldje van Halloween. Paul dacht dat alle artikelen met een blauw etiket voor de helft waren afgeprijsd, maar bij de kassa moest ik de normale prijs betalen. Blijkbaar zijn alle kaartjes met een blauw etiket. Op die van mij stond een rood streepje en die was dus niet voor de helft.
Geen probleem. Het was maar $2 en ik heb meteen het goede doel gesteund.


We hadden nu alle winkels in de buurt bekeken en gingen op weg naar een winkel van mijn keuze.
Ik wilde graag bij Hobby Lobby kijken. Deze hobbywinkel is fantastisch en zelfs Paul vind het er leuk.
Onderweg kwamen we ook een Jo-Anns tegen (ook een hobbywinkel). Helaas vonden we het een beetje tegenvallen en zijn we met lege handen de winkel uit gelopen.
Hobby Lobby maakte weer wat goed.

 


We kijken hier altijd onze ogen uit.
Vooral de kerstversieringen die er al staan zijn erg grappig. Helaas kunnen we veel van deze versieringen niet mee naar huis nemen. Ze passen waarschijnlijk niet in de koffer.
Ik heb wat tape gekocht voor mijn lijmapparaat. Hier kosten ze een stuk minder dan in Nederland. Als ik ze zie liggen dan neem ik vaak de hele voorraad mee.



Onze volgende stop was “onze” Wal-Mart aan de 535. Bij deze winkel deden we de afgelopen twee jaar al onze inkopen.
Hier vonden we wel een hoop Disney souvenirs en we hebben dan ook allebei een leuk T-shirt uitgezocht.
Paul wilde bij het lego kijken en zag daar de nieuw verrassing zakjes liggen. Hij was op zoek naar een speciale en alle zakjes werden uitvoerig gevoelt.
Hij heeft er vier gekocht waarvan hij er bij twee zeker wist wat er in zou zitten.
Ook heeft hij een nieuwe luchtverfrisser gekocht van een Hoelameisje. Een paar jaar geleden vond hij een echt Hoelameisje, maar dit jaar is het er eentje van Hello Kitty geworden. Zijn auto gaat straks weer heerlijk ruiken hahaha.


Bij thuis komst bleek trouwens dat er in de zakjes van Lego precies zat wat hij zocht. Paul is weer helemaal gelukkig!


We waren ondertussen al wat moe geworden en het werd tijd om Tom in te stellen voor thuis.
Onderweg hebben we ons niet verveeld.
We hebben iets bedacht om te doen tijdens het auto rijden.
We zijn op zoek naar nummerplaten van verschillende staten. Amerika heeft er 50 dus we hebben wat te doen.
De afspraak is wel dat we hem beide zien. Dat is wel zo eerlijk.
Tot nu toe hebben we er al 26 en dat is toch niet slecht voor onze derde vakantie dag.

Tegenover ons vakantie adres zitten een aantal eetgelegenheden.
We kozen voor de Burger King.
De jongen achter de counter was heel enthousiast en vooral toen hij zag dat ook Paul Pokémon aan het spelen was. Volgens mij heeft hij ons gematst met de limonade, want ik heb betaald voor een Small en ik weet zeker dat ik een medium aan het vullen was.
Blijkbaar is het toch handig om je charmes / Pokémon in de strijd te gooien.

Na onze makkelijke maaltijd heb ik wat aan het verslag gedaan en vond het daarna wel tijd om ook het zwembad in te duiken.
In eerste instantie was het water wat koud, maar hoe langer we aan het dobberen waren des te lekkerder het water werd.



Na een half uurtje had ik het wel gezien.
De dag was lang en vermoeiend.

Vakantie is fijn, maar het is ook fijn om lekker naar bed te gaan. 

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk nog zo´n rustig dagje....alhoewel jullie wel aardig wat winkels aangedaan hebben. Leuk dat je ook nog wat leuks hebt kunnen vinden en de legopoppetjes precies de goede waren.
    Wel stoer hoor, dat koude water in het zwembad. Daar krijg je mij echt niet in. Ik begrijp dat jullie ook een bubbelbad hebben. Is dat ook koud water?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alleen tape gekocht? Toch wel lekker zo'n eigen zwembad. En bubbelt het bad al?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jullie bij de Salvation Army zijn geweest. Daar wil ik na mijn vakantie wat spullen heenbrengen die ik niet meer nodig heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook gek op kringloopwinkels. Zover als jullie heb ik ze nog niet gezocht.

    BeantwoordenVerwijderen