Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Zondag 4 Augustus: Magic Kingdom


Het is vandaag 4 augustus en dat betekend: Het is mijn verjaardag!!!!
Ik werd vanmorgen toegezongen door Paul en kreeg mijn cadeautje: het augurk kerstornament. Het was zo goed ingepakt door de caissière, dat ik hem maar niet heb uitgepakt.


Vandaag zouden we naar Magic Kingdom gaan. Dat is een soort van traditie op mijn verjaardag (behalve als we dan niet op vakantie zijn.)
Na het ontbijt werden de rugzakken ingepakt en konden we vertrekken.

Dit park ligt aan het eind van het Disney terrein en het was vanuit ons huis nog een half uurtje rijden.
Onderweg kwamen we langs alle andere parken. Totdat onze ingang verscheen.


We kregen een plek aangewezen op de schurken afdeling. Dit bleek een hele goede plek te zijn, want ze hoefden niet ver te lopen tot de monorail.
We werden weer grondig gecheckt en gelukkig weer goed gekeurd.
Bij de monorail konden we direct doorlopen en bijna meteen instappen. We zagen het kasteel steeds dichterbij komen.



Voor we het wisten stonden we al in het park.
Er was net een parade aan de gang en de vrolijke muziek kwam ons tegemoet.
Via Main Street liepen we richting kasteel.
Wat is het toch heerlijk om hier weer rond te lopen.





We besloten om naar Adventureland te gaan. Hier zit onder andere de “Pirates of the Caribbean” attractie.
De wachttijd viel gelukkig mee. Er probeerde nog wel een hele familie voor te dringen, maar dat liet ik niet toe. Ik heb daar zo’n hekel aan. We moeten allemaal wachten en het heeft echt geen enkele zin om dan voor mij te staan. En vooral niet als je eerst twee rijen achter mij stond.
Uiteindelijk is het ze niet gelukt om nog verder naar voren te komen hahahaha. Gelukkig!!!


De “Pirates” was fantastisch. We zijn die in Parijs gewend, maar deze is ook leuk. Jack Sparrow komt vaker tevoorschijn. In het gedeelte waar eerst de vrouwen te koop stonden is nu veranderd. Ze verkopen geen vrouwen meer, maar spullen. Er zal wel iemand geklaagd hebben.
Het leukst van de attractie is de “drop” van het bootje waarbij ze een foto maken. In Parijs is deze aan het eind van de rit.
Hier was hij al aan het begin. We hadden het niet door en staan waarschijnlijk heel raar op de foto haha.

Via Adventureland liepen we op ons gemak richting een volgende attractie.
Bij Liberty Square bleven we even staan. De Muppets waren net bezig met een verhaal over Amerika. Het poppenspel was heel grappig zoals we van de muppets gewend zijn.


Op Liberty Square vind je ook “The Hall of Presidents”. Hier word het verhaal over de Amerikaanse presidenten verteld.
Normaal gesproken vinden we dat niet zo interessant, maar nu Trump aan de macht is waren we wel benieuwd.
In een film werd het verhaal van George Washington verteld en een aantal andere grote presidenten.
Aan het eind kwamen alle presidenten tevoorschijn met Trump in het midden.
Hij mocht ook nog praten. Heel knap hoe ze het gemaakt hebben. Ze hadden zelfs zijn handgebaren nagemaakt. En het was de originele stem. Ik heb hem nog nooit zulke wijze woorden horen zeggen hahaha.






Na deze show was het tijd voor onze eerste Fastpass: Peter Pan.
Deze attractie is altijd heel populair. Ik weet nog dat we in het begin ooit 1½ uur in de wachtrij hebben gestaan. We hadden echt geen idee.
Nu wil ik alleen in deze attractie met een Fastpass. Ik ga nooit meer zo lang in een rij staan.
Het was het wel waard, want wat een leuke rit. Met ons eigen vliegende piratenschip vlogen we over Londen en over Neverland. Even genieten!!

Tegenover Peter Pan zit: It’s a small World.
We zijn meteen in die rij gaan staan.
Eenmaal in het bootje genoten we van alle “kindertjes”die in de landen aan het zingen waren.
Het deuntje blijft altijd een tijdje in je hoofd hangen haha.






Na deze attractie wilden we graag naar de kleine zeemeermin. Helaas was de attractie even gesloten.
Omdat het best warm was besloten we naar de People Mover in Tommorowland te gaan. Hier kunnen we rustig in een karretje zitten even een koekje eten.
De People Mover is altijd een moment van rust. Het is een attractie van niks, maar je kunt wel even zitten en genieten van de omgeving.

Na deze rustgevende rit zijn we doorgelopen naar Monsters Inc, Laugh Floor. Dit is een comedyshow met interactie met het publiek. Helaas hebben wij nog nooit meegedaan aan de show, maar het blijft erg grappig.

We besloten om te kijken of de attractie van de kleine zeemeermin al open was.
Er stond een wachttijd van 5 minuten. Ik heb nog even gecheckt of dit wel klopte en inderdaad, het was maar 5 minuten.
We konden direct doorlopen en liepen bijna meteen ons schelp karretje in.




De rit was weer fantastisch! Ik zit de hele rit met een grote glimlach op mijn gezicht. Wat kan je blij worden van een attractie. Het is ook één groot feest haha.
Ik had gewild dat ik kon blijven zitten om de rit nog een keer te doen, maar ik moest echt uitstappen.

Via het pleintje van Rapunzel liepen we naar mijn favoriete attractie: The Haunted Mansion.
Er stond een flinke wachtrij, maar dat vond ik niet erg. Toen we eenmaal in de tuin stonden was het genieten geblazen.
Hier vind je diverse grafstenen en andere grappige beelden. Ik kan hier echt van genieten. Ik had ook genoeg tijd om foto’s te maken.






Binnen is het te lastig om foto’s te maken. Het is er te donker en door het bewegende karretje is het onmogelijk om scherpe foto’s te maken.
Maar dat gaf mij wel de tijd om te genieten van deze fantastische rit. Ik heb hier zo lang op moeten wachten. Maar het was het wachten dubbel en dwars waard.

Na The Haunted Mansion zijn we op een rustig tempo terug gelopen aar Tommorowland. Hier ging onze tweede Fastpass in: Space Mountain. Deze attractie gaat niet over de kop (die in Parijs wel), dus hier durf ik wel in.
Hij ging super snel en ik had geen idee welke kant we opgingen. Ik zag alleen Paul zitten. Hij zat helemaal vooraan dus hij had al helemaal geen idee waar we heen gingen hahaha. Na heel veel drops en scherpe bochten kwamen we weer aan bij het begin station. Het was een wilde rit geweest haha.


Onze laatste Fastpass was van Big Thunder Mountain. We hadden genoeg tijd en op ons gemak liepen we die kant op.
Gelukkig regende het niet meer en hoorden we het treintje van de attractie al gaan.
We hoefden ook niet lang te wachten voordat we konden instappen.
De rit was leuk, maar we zijn het er beide over eens dat die in Parijs leuker is.

Nu was het tijd om te gaan eten. We kozen voor Mexicaans.
Ik had de Nacho’s met gehakt en Paul die met kip. Bij de saladebar hebben we nog wat sla en tomaat gepakt om zo nog een beetje gezond te doen haha.
Het was heel lekker en het vulde goed.



Om 9 uur zou de vuurwerkshow beginnen en we hadden nog tijd voor een attractie. Het werd Winnie the Pooh. De wachtrij was iets langer dan we gehoopt hadden, maar het was niet anders.
Uiteindelijk mochten we in ons eigen honingkarretje stappen en reden we de wereld van Winnie the Pooh binnen. Ook dit deuntje blijft altijd nog even hangen hahaha.




We hadden nog een half uur voor het vuurwerk begon en zochten een mooi plekje uit op het plein.
Gelukkig was het droog en de grond was lekker warm.
Met een spelletje op de telefoon kwamen we de tijd wel door.
Tien minuten voor het begon moesten we allemaal gaan staan en vonden we de perfecte plek.
Ik kon precies tussen twee mannen doorkijken en had zo een prima zicht op het kasteel. Het was een nieuwe show en we waren erg benieuwd.





Ook hier was er een projectie op het kasteel te zien. Mooi, maar soms lastig te zien. Het vuurwerk maakte alles goed. Het was prachtig! Zelfs Tinkerbell vloog voorbij. Wij vonden beide dat deze Tinkerbell nogal gespierd was en volgens mij een tintje had. Ik denk dat ze tegenwoordig naar de sportschool en de zonnebank gaat hahaha.
We hebben genoten van de show.

Na de show liep het hele plein leeg.
Wij bleven staan omdat er om kwart voor tien nog een show zou zijn.
Het had wel z’n voordeel dat iedereen weg ging, want nu konden we een betere plek opzoeken.

Deze show was vooral projectie op het kasteel en omdat er minder mensen waren, kon ik het goed zien.
Ook dit keer hebben we genoten van alles.




Nu was het echt tijd om naar de uitgang te lopen.
We besloten om via de giftstore te gaan. Meestal loopt dat iets fijner, maar dit keer niet. Wat een drukte! Ik kocht nog een sleutelhanger en mijn boodschappentas en toen konden we naar de Ferryboot.
We nemen op de heenweg altijd de monorail en proberen om met de Ferry weer terug te gaan.
We hadden nu beter voor de monorail kunnen kiezen, want we hebben een tijd op de boot staan wachten. Ik zag kindertjes moe en in tranen omdat de beentjes niet meer wilden. Ook wij waren moe, maar we moesten nog even opblijven.
Na een half uur konden we eindelijk op de boot.
Gelukkig hoefden we bij aankomst niet ver te lopen naar de auto.
We waren blij dat we weer konden zitten en Paul heeft ons netjes naar huis gereden.
Het was een geweldige dag en een TOP verjaardag.

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke verjaardag en dat ze jullie ook nog verwelkomen met de parade is het helemaal super!! Zijn jullie niet gaan schieten bij Buzz?
    Ik vind de people over ook altijd heerlijk rustgevend.
    Als je bij monsters Inc in de rij met de lampjes gaat zitten heb je kans om mee te doen. Ik was ooit aan de beurt, maar het is niet zo mijn ding.
    En euh Tinkerbel met spierballen. Moet niet gekker worden.
    Ook dit was een heerlijke dag en Na twee van deze dagen mag je ook echt moe zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allebei nog gefeliciteerd met jullie verjaardag. Hadden jullie geen badge opgespeld dat jullie jarig waren? Dat was andere jaren toch? En ja hoor het liedje van een small world zit nu ook in mijn hoofd haha . Groetjes van Poekie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De verjaardag van Marion in Amerika is altijd Magic. Want 4 augustus is traditie om naar Magic Kingdom te gaan. Wat een heerlijke dingen hebben jullie weer gedaan en gezien. Gelukkig kreeg Marion dit jaar bij Haunted Mansion geen fast- pass. Nu had ze alle tijd om weer leuke foto’s van al die grafzerken te maken haha! En jullie zijn ook weer op de hoogte van alle presidenten van Amerika ,inclusief onze “ vriend” Trump haha! Al met al weer een geweldige verjaardag gehad! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte gefeliciteerd. En wat hebben jullie het naar jullie zin. Het ziet er ook fantastisch uit. Lekker genieten

    BeantwoordenVerwijderen