Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Heenreis

Vandaag was het dan zover. Onze vakantie naar Amerika.
Omdat ons vliegtuig pas om half 1 zou vertrekken hoefden we niet belachelijk vroeg op te staan.
Bij mij ging de wekker om 7 uur af. Zo had ik nog even de tijd om de laatste dingentjes te doen.
Ook voor Paul gelde natuurlijk hetzelfde.
We hadden om half 9 bij Paul afgesproken zodat we nog even een bakkie koffie konden drinken.
Rond 9 uur zaten we in de auto richting Schiphol.

Na het vinden van een parkeerplek begaven we ons richting vertrekhal.
Tegenwoordig moet je zelf inchecken en uiteraard ging dat bij ons fout. We kregen geen kaarten uitgeprint.
Maar gelukkig was er een aardige mevrouw die ons wel wilde helpen.

Bij het afgeven van de koffers ging het ook al fout. Ik was zo eerlijk om te zeggen dat er twee aanstekers in mijn koffer zaten. Ik ging er van uit dat dit de veiligste manier van vervoeren was. Maar na een telefoontje naar de afdeling gevaarlijke goederen bleek dat dat nou net niet mocht. Ze mochten wel in de broekzak. Een beetje vreemd, maar ze mochten wel mee.

Toen was het tijd om afscheid te nemen van pas en mams.

We waren klaar om door de douane te gaan.
Aan de andere kant van de douane hebben we meteen wat geshopt. Een lekker geurtje die ook nog eens in de aanbieding is kunnen we beide niet weerstaan.

We hadden niet veel tijd meer en besloten om naar de gate te gaan.
Het boarden begon rond 11.40 uur en we kwamen beide door de beveiligingen check. We moesten nog even wachten en rond 12.15 uur mochten we ook het vliegtuig in.

We gingen de lucht in rond 12.50 uur. We moesten nog wachten op 2 passagiers, maar die gingen uiteindelijk toch niet mee (hun koffers moesten toen ook nog uit het vliegtuig gehaald worden).

We vlogen over Engeland en Schotland. Met een prachtig uitzicht vanuit de lucht.

Vrij snel kregen we onze eerste maaltijd. Kip met rijst, een broodje, een mini kaasje, salade en als toetje heerlijke soesjes in chocolade mousse. Het eten in een vliegtuig is echt niet zo slecht als ze zeggen.

We werden goed verzorgd met een drankje en een hapje. Net als vorig jaar kregen we weer een lekker ijsje.

We vlogen ook weer over Groenland en Canada. Dat landschap is elke keer weer anders. De foto’s vanuit het vliegtuig zijn erg mooi geworden.

Twee uur voor het landen kregen we nog een heerlijke snack. Een soort van loempia/pizza, salade, fruit en een speculaasje. Zo lekker eet ik thuis niet.

Billy vond het ook allemaal spannend. Gelukkig had hij een vriendje bij zich.

Paul vond het wel zo gezellig om Splat ook mee te nemen. Dan voelen ze zich niet zo alleen haha.

Wij passeerden intussen (als de wolken weg waren) ook andere bergen en plaatsen.
Zo kwamen wij ook boven Las Vegas te vliegen. Dat ziet er toch minder luxe uit als je er snel over heen vliegt.

Na ruim 11 uur kwamen we dan eindelijk aan in LA.

We moesten even wachten met het vliegtuig omdat we niet konden parkeren. Maar het duurde gelukkig niet lang voordat we uit het vliegtuig mochten. Rond kwart over 5 konden we de benen weer strekken.

Toen was het lang wachten bij de douane. Er zit geen systeem in. We hebben mensen gezien die eerst ver achter ons stonden en plots stonden ze voor ons bij een douane beambte. Gekke Amerikanen haha.

Paul was zo klaar. Een scan van z’n hand en klaar. Ik moest natuurlijk een scan van alle vingers en een foto. Ik zie er ook zo gevaarlijk uit.

De koffers waren al van de band gehaald en van een aardige beambte mochten we meteen naar buiten.

Nu waren we er dan echt.

We waren zo bij het auto verhuur bedrijf.

En we hebben een auto uitgezocht waar we alleen maar van kunnen dromen. Een Chrysler 200. Wat een mooie bak.

We besloten om een Wal-Mart op te zoeken voor wat hoognodige boodschappen. Tom leidde ons door de meeste vreemde straten van LA. Tja, je komt nog eens ergens.

Na de boodschappen zijn we doorgereden naar het hotel.

Vlak bij het hotel hebben we bij Carney’s gegeten. Dit restaurant kennen we van de serie: The Big Bang Theory, waarin Sheldon verteld over zijn favoriete restaurant. Een treinwagon omgebouwd naar hotdog kraam.

Hier hebben we een heerlijke new York hotdog gegeten. Een broodje hotdog met zuurkool. Een beetje vreemd, maar wel lekker.

Toen was het echt tijd om naar ons hotel te gaan.
Paul was doodop na zo'n intensieve dag. Hij viel ook zo in slaap.

We hebben een lange dag gehad, maar nu kan de vakantie dan toch eindelijk beginnen.

1. Wat weer een fantastische reis hebben jullie gemaakt.Veel beleeft ook zowel op Schiphol als in Los Angeles.Leuk dat jullie in de trein zijn gaan eten.Sheldon nog gezien?Wens jullie vandaag weer veel plezier en houd die schitterende auto zonder deuken.xxxmam

2. Hoi Marion en Paul wens jullie heeeeel veeeel plezier. Mooie auto hebben jullie uitgezocht voor de reis . Geniet ervan dan genieten wij met jullie mee. Groetjes van Poekie.

3. De eerste hotdog is al weer op!
    Veel plezier in the USA!

Groetjes, Wanda

4. Nou na een hele lange reis een mooie auto en een broodje hotdog bij het restaurant dat op het lijstje stond. Wat wil je nog meer............
    Heel veel plezier in Universal en Disney de komende dagen!!

5. Wat een verslag en dat al de eerste dag, dat belooft wat voor de rest van de vakantie. Wat een leuk gezicht op splat op de foto's de hele reis mee te laten maken. Jullie zijn de eerste dag al goed doorgekomen met je eerste attractie, het treinrestaurant. Ik ga meteen verder lezen naar het volgende verslag, want ik ben te laat begonnen.