Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Maandag 1 Augustus: Wassen en Relaxen

Ik was vanmorgen weer vroeg wakker. De bedden hier zijn niet echt geweldig. In plaats van heerlijk foam of iets anders zachts, lig je op springveren. Je went er wel aan, maar stiekem mis is toch mijn eigen bed.
De deur van Paul z’n slaapkamer was nog dicht en ik besloot hem te laten slapen. Er stond vandaag niets in de planning dus hij mocht wel uitslapen.
Ik begon aan het verslag en checkte meteen mijn email.
Mams was online en ik kreeg van haar een digitale kaart. Vandaag was mijn winkel jarig. De Kreatief bestaat 11 jaar. Alweer 11 jaar zelfstandig ondernemer, wat gaat de tijd toch snel.
We kletsen wat en ze liet weten dat ook Paul wakker was. Dat kan ze zien via facebook. Dan brand er bij zijn naam een groen balletje.
Ik stuurde Paul een bericht dat hij nog wel even kon blijven liggen. Met twee dagen achterstand in het verslag kon ik wel wat extra tijd gebruiken.
Na een half uur stond Paul toch aangekleed en wel naast de ontbijt tafel en ging aan de slag bij het fornuis.

Elke dag volgen we het nieuws in Nederland en als het ontbijtnieuws komt dan zitten we er klaar voor. We kunnen gewoon niet zonder Jan de Hoop hahaha.


Na het ontbijt werden al het ondergoed, sokken en vuile handdoeken verzameld om te wassen.
De wasmachines zijn hier toch wat anders. De was ging er via de bovenkant en ik goot het wasmiddel eroverheen.
Toen was het uitvogelen welke knoppen we moesten draaien. Toen we water hoorden stromen konden we rustig ademhalen. Hij deed het.


Na zo’n drie kwartier was het klaar. Geen idee op het goed is gegaan, maar alles rook weer fris.
Toen was de wasdroger aan de beurt. Deze snap ik nog steeds niet. Hij droogt wel, dus dat is goed. Maar hoe ik ‘m steeds aanzet is nog steeds een raadsel.
Rond het middag uur was alles gewassen, gedroogd en opgevouwen. Wassen ergens anders is toch veel leuker dan wassen thuis.

We wilden toch nog iets gaan doen op deze mooie dag.
Paul wilde graag naar Treasure Island. Deze winkel op International Drive verkoopt goedkope Disney pins.
Het werd dus een ritje over International Drive.

We begonnen echt helemaal aan het begin. Bij afslag 68 gingen we van de snelweg en daar begon onze tocht.
Het eerste deel is niet zo bijzonder. Veel hotels. Ze zijn er ook nog een aantal aan het bouwen.
Wat ons wel heel blij maakten was een nummerplaat uit het verre Alaska. Deze hadden we niet verwacht en we konden er ook geen foto van maken. We stonden voor het stoplicht en toen we het zagen reed de auto al weer door.
Er is gelukkig wel genoeg te zien.
Halverwege de straat gebeurt veel meer. Restaurants, cafés, musea en andere leuke attracties aan alle kanten.
We zagen Paul z’n winkel aan de andere kant van de straat. We zouden tot het einde doorrijden. Daar zit de Premium Outlet Store met de Disneywinkel. Op de terugweg zouden we naar Treasure Island gaan.



In de Outlet store liepen we meteen naar de Disney winkel.
Ze hadden een aantal nieuwe dingen en ons mandje werd gevuld.
De beste deal was een beker van Pinokkio voor $0,99. Ik vroeg nog of het klopte en ze hadden de bekers die ochtend nog afgeprijsd. Wat een geluk voor ons.


We wandleden verder door de winkelstraat en zagen de Build A Bear winkel. Hier verkopen ze schattige jurkjes en outfits voor beren. En als het goed is past Shellie May deze jurkjes ook.
Paul had een Anna (uit Frozen) jurk gezien die erg mooi was. Het Frozen jurkje in Disney viel een beetje tegen. Deze was helemaal zoals in de film. En er ging ook nog 25% korting vanaf. We zochten ook nog een paar mooie schoenen uit en konden afrekenen.


Blij liepen we weer verder.
Aan de andere kant van het winkelcentrum waren we nog niet geweest.



Hier vonden we onder andere Niemann’s. Een dure winkel waar we een klein rondje hebben gelopen. Ik heb nog wel een paar schoenen van Stella Mc Cartney geprobeerd. Ze kosten ongeveer $200 (afgeprijsd van $500) en zaten niet eens lekker. Ze waren eerlijk gezegd ook erg lelijk. Gelukkig doet een merknaam veel en zullen ze vast verkocht worden.

Toen kwamen we langs de winkel van Vicoria’s Secret. We namen een kijkje binnen. 


Wat een drukte hier. Als of het gratis word weggegeven. Alles was netjes op maat gesorteerd. In het midden van de winkel vond je de accessoires zoals toilettasjes, spiegeltjes en geurtjes. Wij kwamen binnen bij de bikini’s. Gelukkig heb ik er al eentje en hoef niet te zoeken naar een andere. De prijs viel erg mee alleen vond ik de modelletjes wat aan de kleine kant. Niet helemaal mijn stijl.


Aan de andere kant van de winkel vonden we de Bh’s en de slipjes. Een slipje kostte slechts $4. Dat is wel een koopje. Maar ook hier zag ik niet een comfortabele slip. Misschien ligt het aan mij, maar een slip met twee touwtjes en wat franjes aan de zijkant lijkt mij niet echt heerlijk zitten.
We hebben wel gelachen om de leuke modelletjes.



Het was een leuke winkel, maar we gingen met lege handen de deur uit.

We liepen terug naar de auto en gingen op weg naar Paul z’n winkel.
Nu reden we aan de ander kant van International Drive. Ook hier veel te zien. Je kunt je hier best vermaken en je komt niet om van de honger met al die keuze.



Bij Treasure Island konden we bijna voor de deur parkeren.
Paul ging op zoek naar pins en ik liep wat door de winkel. Veel souvenirs zijn hetzelfde als vorig jaar. Er was weinig veranderd. Ik had gehoopt om een leuk petje te vinden voor Dylan z’n verjaardag, maar ik denk niet dat hij een petje met Olaf uit Frozen leuk gaat vinden. Eén met Disney prinsessen is ook geen optie hahaha. We zoeken nog even verder.
Paul had ondertussen 5 pins uitgezocht. Zelfs eentje uit Disney Parijs. Die zie je niet zoveel.
Omdat Paul voor $20 gekocht had en we een coupon hadden, mochten we achter in de winkel een T-shirt uitzoeken. Ik mocht er eentje voor mijn verjaardag uitzoeken. Nu nog even wachten totdat ik het cadeau mag uitpakken.

We verlieten de winkel en gingen door richting de andere Premium Outlet.
Onderweg moesten we nog even tanken. De bezin prijs staat hier erg laag. Bij dit tankstation konden we tanken voor $1,88 per gallon. En een gallon is 3,78 liter. Het was dus een koopje vergeleken met Nederland. Omgerekend $0.49 per liter.
We gooiden er voor $20 in en konden weer rustig doorrijden.


Rond 6 uur kwamen we aan bij de Outlet store.
Als eerst gingen we naar Disney. Ik had in de andere winkel leuke schoenen gezien, maar helaas hadden ze niet de goede maat. En omdat ik in de auto mijn schoen kapot had gemaakt was het best handig om een nieuw paar aan te schaffen.
Helaas hadden ze hier de schoenen niet en zal ik nog even met een kapotte sandaal moeten lopen. Gelukkig is het alleen een flapje aan de achterkant dat los zit en kan ik nog gewoon lopen.
Deze winkel had niet zulke leuke spullen als de andere winkel. We kochten er dit keer niets.

Bij de Foodcourt kochten we een hamburger. Een echte Papa Burger. Hij smaakte heerlijk en we waren wel toe aan iets lekkers.

  
We wandelden langs alle andere winkels en kwamen weer bij de parkeergarage uit.
Er was ondertussen genoeg gewinkeld en we wilden naar huis.

Voordat we bij ons het park opreden gingen we een ijsje halen bij Mc Donalds. Natuurlijk koos Paul voor een Mc Flurry met Oreo koekjes. Niet mijn ding dus ik koos voor de versie met M&M’s.
Nu was het snel naar huis rijden voordat het ijsje gesmolten was.
Op ons terras ging ons toetje er goed in.


Het was nog lekker warm en we besloten nog even te gaan zwemmen.
Paul wilden kijken of hij het water in het bubbelbad kon laten stijgen door met zijn lijf voor het watervalletje te gaan staan.
Wat een grappig gezicht!!!! Het lukte, maar hij had wel een rode streep op zijn buik. Waarschijnlijk koste het toch meer moeite als gedacht.


Ik heb ook geprobeerd om mijn schoen te maken. Met naald en draad het ik het losse lipje aan de zool genaaid. Geen idee op het gaat werken dus de volgende keer dat ik ze aan heb, neem ik reserve schoenen mee.


We genoten de rest van de avond van alle rust (geen idee waar de buren zijn) en warmte.

4 opmerkingen:

  1. Dit was inderdaad een relaxed dagje. Rustig aan opstarten,wasje draaien en daarna een uitstapje langs leuke winkeltjes. Daarna lekker hamburgers en als toetje een ijsje bij jullie eigen zwembad eten,wat wil een mens nog meer. Daarna lekker wat poedelen in het zwembad! Dit is echt vakantie vieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n rustig dagje en jullie hebben je weer heerlijk vermaakt. Onze dag zag er ongeveer hetzelfde uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien een idee om een schoenmakersafdeling in je winkel te maken.
    Paul beetje raar hoor die foto.....��

    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hoe je kunt genieten in Florida zonder veel geld uit te gevn aan pretparken

    BeantwoordenVerwijderen