Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Yosemite

Vanmorgen ging de wekker weer om 8 uur af. Ik moest van beneden roepen of Paul ook de wekker had gehoord. Ik hoorde geluid van boven komen en kon met een gerust hart opstaan.
We hebben de broodjes weer uit de tas gehaald en lekker ontbeten.

We hadden een lange dag vandaag en wilden dan ook op tijd vertrekken.
Toen we alle koffers en tassen hadden ingepakt en in de auto hadden gestopt konden we uitchecken en op weg naar Yosemite.
 Net voor de weg naar Yosemite zijn we een weg in geslagen die ons naar Mono Lake bracht.
Een prachtig natuur verschijnsel van een meer dat zo zout is dat er prachtige pilaren zijn ontstaan.
Vorig jaar werden we ook al verrast door deze mooie natuur en wilden ook dit jaar een kijkje nemen.
We hebben een heerlijke wandeling langs de waterkant gelopen. Er is een speciaal pad dat je langs alle mooie plekjes brengt.

(Dit zijn vliegjes die leven op het water. Ze eten dode overblijfselen van de garnalen en ander organisch materiaal. Zij zelf zijn eten voor de vele vogels in het meer)

We kwamen voorbij een groep mensen met een Ranger. We mochten ons aansluiten bij de groep en de Ranger vertelde ons leuke en grappige verhalen over het meer.

Na onze wandeling zijn we door gereden naar Yosemite.
Het eerste stuk van de route gaat door de Tioga Pass. Een prachtig stukje natuur die je de bergen in leidt. We hebben zelfs een waterval gezien.

Paul vond dit een leuk stukje rijden. Door de bossen met veel bochten. Hij was helemaal in z’n element.
Gelukkig maar, want voor mij als passagier was het laatste stuk best saai. Ik heb stiekem even mijn ogen gesloten.
Toen we bij een belangrijke kruising aankwamen werd de rit voor mij ook weer leuk. We keken uit op een prachtig uitzicht.
We zijn nog even gestopt om een blik te werpen in de vallei. Adembenemend mooi!

We besloten door te rijden naar de parkeerplaats. Je kunt het park het beste per bus bezoeken. Je wordt dan netjes bij de halte naar keuze afgezet. Je mag ook niet overal parkeren in het park. Dus is de bus een goede oplossing (hij is ook gratis!)

De eerste stop was bij het Visitors Centre. Even het museum bezocht en bij de souvenirs winkel wat leuks gekocht.

Omdat Paul in Bryce een chipmunk heeft overreden

vonden we het een goed idee om er één te kopen. Alvin heeft zich bij onze groep aangesloten. Voor mij een mooie kaart voor het Scrapbook album.

Buiten kon je vers bron water tappen en mijn waterflesje was bijna leeg. Ik heb ‘m meteen gevuld en kon de rest van de middag genieten van super vers water.
 De tweede stop was bij de watervallen.

We moesten er een klein stukje voor lopen. Gelukkig voor ons was het een mooie wandeling door het bos.

Toen we aankwamen waren weer zeer verbaasd dat we water zagen vallen. Vorig jaar waren de watervallen droog door een slechte winter. Dit jaar hadden we geluk. Het was niet veel, maar we hadden een waterval.

Toen hebben we de route afgemaakt door de rest van het pad uit te lopen door het bos. We kwamen weer bij de bus halte aan.

We besloten om weer naar de parkeer plaats te gaan. Paul is een klein beetje verkouden en voelde zich moe.
Het was toch al laat in de middag dus ik vond het prima om naar het hotel te gaan.

Maar eerst nog even langs het mooiste uitkijkpunt van het park.
Hier heb je uitzicht over de Vallei en zie je de beroemde bergen. We zagen zelfs nog een waterval. Wat een mazzel hadden wij. We waren net op tijd, want er kwamen twee bussen aan met massa’s toeristen. We konden nog net op tijd weg.

Tom leidde ons naar de uitgang van het park.
Ons hotel lag ook aan deze weg.
Toen we bij het eindpunt aankwamen zagen we weer alleen bomen. Domme tomtom!!!
We besloten nog een stukje door te rijden. Ik had bijna voorgesteld om weer terug te rijden toen we eindelijk ons hotel zagen.
We zaten op de tweede verdieping en ook hier geen lift. Ze moeten ons wel hebben deze vakantie.
Internet bleek niet te werken en we hadden ook geen ontbijt. Voor het duurste hotel van onze reis was dit wel even een tegenvaller.
Gelukkig hadden we een mooie ruime kamer met een zitbank en een mega badkamer.

Er was een restaurant bij het hotel en we hebben daar een broodje gegeten.

Ze hebben een binnenbad en buiten bad. We dachten dat het in het binnenbad lekker rustig zou zijn.
Paul nam een duik en kwam er met kippenvel weer uit. Het water was ijskoud. En dat voor een binnenbad.

We zijn naar het buitenbad gelopen en gelukkig was het water daar heerlijk. We hebben kunnen afkoelen na een hete en drukke dag.

Omdat Paul geen internet had wilde ik eerst een spelletje doen. De tv stond nog aan en een film begon. Hier hebben we maar naar gekeken. Een leuke film met soms wat grappige momenten. Echt zo’n film van: zitten en even niks doen.
We zijn er lekker bijtijds in gegaan. Hopelijk voelt Paul zich morgen wat beter. Aspirine erin en wat neusspray. Dat komt vast wel goed.

1. Dat was weer een prachtige dag en jullie hebben veel mogen bewonderen. Op foto ziet het er allemaal mooi uit, maar in het echt zal het wel veel mooier zijn.

Jammer dat Paul zich niet helemaal lekker voelt. Hopelijk is het snel weer over.

Ik ga nog een dag werken zo en dan komen we ook die kant uit.

2. Gelukkig dat dit jaar de waterval wel water had.Nu heb je foto's met en zonder.Apart hoor.Zie er ook foto's bij precies hetzelfde als vorig jaar.Die hangt bij Marion aan de muur.Jullie nemen wel geen George Cloony of Vanessa Paradise mee naar huis maar Alvin.Gezellig hoor dat drietal.Heel veel reisplezier maar weer.Tot het volgende verslag,daar kijken we weer naar uit.xxxmam.

3. Ik keek al met spanning uit naar jullie bezoek aan het monolake. heerlijk toch dt jullie weer wat nieuws hebben ervaren bij dit meer. Ik ga zo lezen of de verkoudheid van Paul een eendags hickup is of dat het door gaat zetten. Ik hoop voor jullie het eeerste.