Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Woensdag 7 Augustus: Magic Kingdom


We hadden nog één Disneypark tegoed en dat was Magic Kingdom.
Het is altijd leuk om je vakantie in dit park af te sluiten. Morgen moeten we alweer inpakken en ons klaar maken op de terugreis.
Maar vandaag konden we nog even genieten van de magie van Disney.

Na het ontbijt gingen we op pad. We hadden onze broodjes bij ons en het zonnetje scheen. Wat wilt een mens nog meer.
Na zo’n twintig minuten kwamen we aan bij de parkeerplaats en we stonden bijna op dezelfde plek als de vorige keer. Lekker dichtbij dus.


De safety check verliep ook heel vlot en we konden in de rij voor de monorail.
Dit keer moesten we even wachten op de trein, maar dat gaf mij de mogelijkheid om een foto te maken.




Meestal duurt het van de parkeerplaats tot je in het park staat zo’n half uur tot drie kwartier. En ook dit keer was dat het geval. Maar we waren weer binnen!
Er klonk muziek en de parade was bezig. Helaas was hij bijna voorbij en de parade auto’s reden al richting de poorten. Maar we hebben nog heel eventjes kunnen meedansen met de vrolijke muziek.



Bij het kasteel begon net een show en we besloten om naar deze te kijken.
Het was een hele gezellige show met allerlei prinsessen en hun liedjes.
Het was genieten.






We hadden voor vandaag 3 Fastpassen ingesteld: Splash Mountain, Buzz Lightyear en Big Thunder Mountain.
Onze eerste was Splash Mountain en we liepen rustig die kant op.
Dit is de favoriete attractie van Paul.
Ik vind het een fantastische attractie totdat we met ons bootje naar beneden storten. Dat is niet mijn favoriete gedeelte.
Maar ik ga wel altijd mee, want dat doe je als goede zus hahaha.
Er stond een lange rij bij de Fastpass, maar gelukkig viel het wachten mee.
We mochten voorin, maar ik wil bij deze rit niet voorin. Naast ons stond een stel die ook niet voorin wilde en samen moesten we even wachten.
Uiteindelijk zaten zij achterin en wij ervoor.
Het meisje was echt bang, want ze heeft het eerste gedeelte voornamelijk gehuild. We hoorden gesnik achter ons.
Ik geniet van de rit tot de “drop” en dat kun je op de actie foto goed zien hahaha. Ik durf niet te kijken. Maar huilen gaat mij te ver. Ik moet daarna alleen maar lachen.
Gelukkig zijn we niet te nat geworden. We maakten wel een grote “Splash”, maar ik heb mensen er drijfnat uit zien komen. De bril van Paul was het natst hahaha.





Het was ondertussen tijd voor een broodje en we zochten een plekje in de schaduw.
Even een momentje van rust. Het was wel heel druk vandaag.
En dan is het fijn om even rustig je broodje te eten.
Omdat het zo druk was stonden er dus ook lange wachtrijen. We keken regelmatig via de Disney App waar een korte rij stond. Het was veel te warm en te druk om een uur in de rij te gaan staan.

Omdat we nog een half uurtje tot de volgende Fastpass hadden, liepen we op ons gemak naar de andere kant van het park. Je komt van alles tegen en ik vind het heerlijk om zo rond te kijken.
Al die mensen met hun Disney shirts. Hele families die op vakantie zijn en hetzelfde shirt dragen hahaha. Maar ook mensen die naar mijn idee elk moment naar de sportschool kunnen. Strakke broekjes en korte topje. Je ziet hier echt van alles (en wat voel ik mij slank hier!!)

Bij onze volgende attractie stond ook een lange rij. Er waren meer mensen die een Fastpass voor Buzz hadden. Gelukkig gaat deze rij nog altijd sneller dan de gewone rij.
Deze attractie is een beetje anders dan die in Parijs.
Hier schiet je op dezelfde doeltjes terwijl die in Parijs anders qua vorm en punten zijn.
Ook zit je schietpistool vast en dat is soms lastiger schieten.
Paul is overduidelijk beter in dit spel dan ik. Van alle keren dat we Buzz gedaan hebben, kan ik mijn overwinningen op één hand tellen.
Ik was er ook van uit gegaan dat het deze keer ook niet anders zou zijn. Maar zoals altijd doe ik wel mijn best.
En ik heb zeker mijn best gedaan, want ik heb gewoon gewonnen!!!!!
Geen idee wat ik gedaan en heb en ook Paul was verbaasd hahaha.





Na deze enerverende attractie was het tijd voor wat ontspanning. En die vonden we bij de kleine zeemeermin.
Met al die vrolijke muziek werden we helemaal blij.





We besloten om op bezoek te gaan bij Belle.
Via het café van Gaston kwamen we aan bij het huisje van haar vader. Daar moesten we wachten tot we naar binnen mochten. 



Dit is een interactieve show waarbij we op bezoek gaan bij Belle. Het is voornamelijk leuk voor kleine kinderen, maar wij vinden het ook leuk om naar te kijken. We zijn wel de enige zonder kinderen hahaha.
Wij genieten vooral om de interactie tussen de kinderen en Belle. Elke show is ook weer anders.




Nadat we Belle hadden uitgezwaaid liepen we door naar “It’s a small World”.
De lucht werd steeds donkerder en we zagen af en toe een flits.
Gelukkig stonden we droog toen het begon te regenen. (het was ook weer droog toen we uitstapten haha).
Het was weer een vrolijke boel in deze attractie en het liedje zit weer voor een paar uur in ons hoofd.








Door de regen waren een aantal attracties dicht. En dat merkten we aan de wachtrijen. De overdekte attracties worden dan meteen twee keer zo lang.
Gelukkig zijn er altijd nog attracties die nooit erg druk zijn (wij snappen ook waarom haha).
Bij de “Carrousel of Progress” hoefden we niet lang te wachten.
Hier konden we in hele aangename stoelen naar de show kijken.
Helaas ging er even iets mis en werden we gevraagd om te blijven zitten. We hebben deze vakantie al met meerdere vertragingen en mankementen te maken gehad. Gelukkig zijn we niet geëvacueerd haha.
Na vijf minuten begon de attractie opnieuw en nu ging alles goed.
Het is geen spannende rit, maar wel even ontspannend.






Nadat we weer buiten stonden zijn we richting Adventureland gelopen om naar de “Pirates” te gaan.
We wisten nu wanneer de foto gemaakt werd, maar Paul vroeg zich toch af waar ik naar keek haha.




Het was ondertussen etenstijd en we kregen ook best trek.
We besloten om bij Starlight Cafe te eten.
Ze hadden een speciale feestelijke Mickey burger. Hij was belegd met heel veel kaas en zelfs macaroni (mac&cheese)
Hij zag er misschien vreemd uit, maar hij smaakte heel goed.




Na het diner wilden we naar de Haunted Mansion, maar daar stond een rij van bijna een uur. Het is mijn favoriete attractie, maar dit gaat mij te ver.
Dus even op de app gekeken waar het rustiger is.
We waren nog nooit bij de Enchanted Tiki Room geweest. Dit was één van Walt Disney’s favoriete attracties.
En nu snap ik wel waarom.
Het is een ruimte vol met zingende vogels. Ook gaan de plantjes zingen en de totempalen achter ons. In de tijd van Walt was dit waarschijnlijk baanbrekend nieuw en fantastisch. De meisjes die voor ons zaten kwamen niet meer bij van het lachen hahaha.
We weten nu wel waar we naar toe moeten als het regent.





Nu we toch met rustige shows bezig waren, gingen we ook in de rij staan voor de beren jamboree.
Hier zagen we verschillende beren liedjes zingen. Het was voornamelijk country en veel heb ik er niet van verstaan.
Er verscheen een dikke beer (die staat ook op mijn nieuwe tas) en de mensen gingen meteen juichen. Ik heb niet verstaan wat hij zong, maar het was iets met bloed. En iedereen vond het fantastisch.
Voor ons een show als het nog steeds regent als we uit de Tiki Room komen.






De rij bij de Haunted Mansion was nu iets korter en nu zijn we wel in de rij gaan staan.
Gelukkig liep alles goed door en voor we het wisten stonden we binnen.
Ook hier hadden we een klein mankementje. Toen we met onze Doombuggy naar het kerkhof gingen bleven ze even staan. Gelukkig hoefden we niet lang te wachten en konden we weer genieten van alle zingende en dansende geesten.


Het was bijna tijd voor de vuurwerkshow en we liepen richting het kasteel.
Helaas was het er super druk en we werden alle kanten op gestuurd.
Ik kon geen vrije plek vinden. De castmembers stonden met lampjes de mensen over de looppaden te leiden en we konden nergens terecht.
Ik werd een beetje panisch van deze mensen massa en ik wist niet waar ik heen moest.
Paul leidde ons weer richting de attracties. Dan maar geen show.
Uiteindelijk vonden we een plekje. We konden het kasteel niet goed zien, maar het vuurwerk des te meer.
We waren tevreden met deze plek en hebben toch nog van de show kunnen genieten.




Er stond nog één Fastpass in de planning en dat was Big Thunder Mountain.
Altijd leuk om een achtbaan in het donker te doen. Je hebt geen idee welke kant je opgaat.

Het was nu echt tijd om naar huis te gaan. Het was een lange, maar mooi dag geweest.
Via de Giftstore liepen we richting de uitgang.


Nu besloten we om met de monorail naar de parkeerplaats te gaan. Het ging nu een stuk sneller dan de vorige keer.
We moeten Disney nu weer een tijdje gaan missen.
Gelukkig hebben we veel mooie herinneringen gemaakt zodat we daar nog van kunnen genieten.

Het was een lange dag en de beentjes waren ook blij dat ze nu konden uitrusten.
Een mooie afsluiter!!!






4 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige afsluiting van jullie vakantie! En ook weer nieuwe dingen gezien en gedaan. Wat bijzonder,dat jullie nog nooit in de Enchanted Tiik Room zijn geweest. Maar door de regen kom je nog eens ergens haha! En dan blijkt het nog wonderschoon te zijn. Weten jullie het voor de volgende keer! Leuk hoor Marion,dat je nu eens een keertje gewonnen hebt bij dat schietspel. Eens in de zoveel tijd mag dat wel eens haha! Die hamburger is geweldig leuk. Echt een Disneyburger! En uiteraard moesten jullie nog een keertje in de Haunted Mansion,dat hoort erbij toch? En na het vuurwerk nog voor de laatste keer in de Big Thunder Mountain! Kortom een dag om nooit meer te vergeten!!! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie laatste dag hebben jullie gehad! Zeker met veel voldoening! Toch wel een mooie plek voor 't vuurwerk. Ik vind de foto's geweldig. Zo zie je de mickeyhoofden erin. Is mij nog nooit opgevallen.
    Ik moest zo lachen... Ook wij zijn ooit per ongeluk in de Tikiroom terecht gekomen. We konden zo goed als meteen naar binnen en we vroegen ons af waarom er zo weinig animo was voor deze attractie. Nu weten wij 't wel. 't is niet echt een attractie voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi wat hebben jullie weer een leuke dag gehad. Is er in elk park een poppengrot? En ja dat liedje zit weer in mijn hoofd haha. Groetjes van Poekie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij heeft elk park een It's a small world. Dat is ook wel een hele bekende attractie. Ik heb mijn button trouwens opgehad. Hij staat alleen niet op de foto

      Verwijderen