Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Woensdag 24 Juli: Rondje Kringlopen


We begonnen vanmorgen heerlijk ontspannen. Het slaap ritme is weer aardig terug en rond half 8 stond ik naast mijn bed.
Ik vind het altijd heerlijk om aan het blog te beginnen als Paul nog slaapt. Ik weet dat hij graag wat langer blijft liggen en ik heb even dat momentje voor mijzelf. Met een kop koffie erbij ben ik gelukkig hahaha.
Nadat Paul waker was geworden, gedoucht en aangekleed was is hij aan het ontbijt begonnen.
Net als gisteren hebben we weer een heerlijke smoothie gemaakt. Dan begint de dag extra gezond.
Na het ontbijt zijn we op ons terras gaan zitten om te bespreken wat we die dag zouden gaan doen.
We besloten om langs een aantal kringloop winkels te gaan.
Paul had thuis al opgezocht waar ze zaten en zo konden we een mooie roadtrip maken.

We begonnen in Winterhaven waar zich een Salvation Army bevond.


Een mooie grote winkel met heel veel spullen. Helaas zijn wij alleen beperkt tot kleding en kleine hebbedingetjes.
Ik vond er een leuk klein boekje en Halloween pannenlappen. Paul heeft er een grappige stropdas gekocht.
Sommige kleren die ze hier verkochten waren echt heel erg. Ik kan mij  niet voorstellen dat iemand dit echt gedragen heeft. Sommige mensen hebben geen smaak. En ik ben er achter gekomen dat mijn smaak echt heel anders is.

De dame van de kassa was heel aardig en lekker “down to earth”. Ik hou van dat soort mensen hahaha.

De volgende stop was aan de overkant van de straat bij een Goodwill filiaal.


Dit leek meer op een supermarkt en we moesten ook meteen onze rugzak inleveren.
Alles stond dicht op elkaar en ik vond ook niet alles even goedkoop. Ik kreeg een raar gevoel bij deze winkel. Paul heeft nog wel een leuk shirt gevonden, maar had wel door dat ik niet op mijn gemak liep.

De volgende kringloop die we gingen bezoeken lag in Lakeland.
Het was een stukje rijden vanaf Winterhaven, maar dat vonden we niet erg. We hebben tenslotte vakantie en een beetje “sightseeing” is ook leuk.
We kwamen aan bij een gigantische winkel van Goodwill.
Wat was dit een leuke winkel.

Ik heb er maar 1 shirt gekocht (heeft Paul voor mij gevonden), maar het was hier heerlijk rondkijken.
Ze hadden echt van alles. Van korte broeken tot trouwjurken.
Grote spullen, zoals meubels, hadden ze niet zoveel, maar dat vonden wij niet erg.
Dit was wel een stuk beter dan de vorige winkel.
Ook Paul heeft nog wat gevonden en zo konden we weer tevreden de deur uit.

De volgende stop was weer een Salvation Army winkel.
Een mooie grote winkel met heel veel keus.



Het was er ook heel erg druk (we kwamen er later achter dat op woensdag alle kleding met 50% is afgeprijsd).
Bij de hebbedingetjes afdeling vond ik een klein rood pluche vogeltje. Het was een kardinaal vogeltje en die vind ik heel speciaal (weet ook niet waarom, maar vind ze gewoon erg leuk). Voor $0,99 kon ik hem niet laten liggen. Hij maakte ook nog geluid hahaha
Paul was ondertussen al bij de heren afdeling gaan kijken. Hij gaat echt alle rekken af op zoek naar iets speciaals.
Ik was bij de dames afdeling gaan kijken.
Ik kwam nog in gesprek met een meisje die vroeg of ik wist wat er op het shirt stond dat ze uit het rek had gehaald. We hadden geen idee. Ik vond het lijken op oosterse letters, maar het meisje was moslim en het kwam haar niet bekend voor. Haar vriendin kwam erbij, maar wist het ook niet. Volgens Paul was de tekst geschreven door iemand die niet helemaal “goed” was hahaha. We zijn er met z’n allen niet uitgekomen en het zal een raadsel blijven. Het meisje heeft het shirt trouwens niet gekocht haha.
Doordat het zo druk was ben ik op tijd in de rij gaan staan. Paul was nog aan het rondkijken en op het moment dat ik aan de beurt was hij klaar met kijken. Hij had alles bekeken en toch nog een shirt gevonden.
Tevreden konden we de winkel verlaten.

We hadden nog één winkel te gaan. Dit was een zogenaamde Goodwill Bin Store. Hier verkopen ze alles per gewicht in enorme bakken. Graaien voor weinig. Voor ons niet erg interessant, maar Paul wilde graag zien hoe zoiets werkt.
Bij aankomst zag het er allemaal heel stil en donker uit. De winkel was maar tot om half twee open. We waren anderhalf uur te laat. Dat was wel even balen.


We besloten om richting huis te rijden.
Op de route lag Haines City en daar zouden we wat boodschappen doen.
Ondertussen was het begonnen met regenen. Ze hadden het wel voorspeld en gelukkig was het aan het eind van de middag.
Het was een leuk tochtje naar Haines City en we zagen van alles langs komen. We verbazen ons altijd hoe de mensen hier wonen. Het gaat van luxe villa’s naar armtierige campers. En die staan soms ook naast elkaar. Ik denk altijd maar zo: als ze er maar gelukkig zijn. En je weet maar nooit met een camper, het kan er van binnen wel heel gezellig uit zien.

Bij Haines City hebben we eerst een stop gemaakt bij de Dollar Store. Paul moest batterijen en we hebben meteen een leuk kaarsje uitgezocht voor ons terras. We willen tenslotte gezellig zitten in de avonduurtjes.
Aan de andere kant van de straat zit de Walmart. Hier kwamen we in 2016 heel vaak omdat ons huis om de hoek stond. Het was dus allemaal bekend voor ons.
We hebben er heerlijk rondgewandeld en alles gevonden wat op ons lijstje stond. Meestal kopen we in de vakantie zakken met complete maaltijden uit de diepvries. Lekker makkelijk en goedkoop. Helaas hadden ze deze niet bij de vorige Walmart. Maar gelukkig lagen er hier een hele boel en hebben we meteen aan aantal zakken meegenomen. Dat hebben we altijd iets te eten in huis.
Met een gevulde kar liepen we richting kassa waar alles in verschillende tasjes word gestopt. Wij recyclen deze zakjes weer door ze als afvalzakjes te gebruiken.


Rond half zeven waren we weer thuis en zijn meteen aan het eten begonnen. We hadden ondertussen best trek gekregen.

De rest van de avond hebben we lekker rustig aan gedaan. We hadden nog een klein buitje en toen die weggetrokken was hebben we een rondje over het terrein gedaan.
Het is een straat die rondom doorloopt. Aan het eind zit een klein picknick plekje met bankjes.


We waren ook snel weer bij het begin van onze route.
Op ons terras hebben gerelaxt. Dat was ook niet moeilijk met ons nieuwe kaarsje op tafel.

Paul had nog een kleine bezoeker in zijn badkamer. We hebben hem gevangen en weer buiten gezet.








5 opmerkingen:

  1. Leuk hè dat sfeertje bij de goodwill shops. Wij zijn er een paar jaar geleden ook geweest. Kon je de Lego niet voorbij gaan? Op naar morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat je die jurk niet gekocht hebt.... Staat je geweldig!! Hahaha... Not!!
    En inderdaad, een vriendin van mij zei pas geleden:beoordeel een woning niet van de buitenkant. Binnen kan 't super leuk zijn! 😜😄

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geniet ik weer van jullie verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi wat hebben jullie het superleuk gister wandelen en herten zien en nu kringlopen . Gelukkig lag er nu wel lego in het winkelwagentje ;-)) Nog veel plezier vanuit het bloedhete Gouda groetjes van Poekie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie weer een leuke dag gehad. Lekker snuffelen in de kringloop en op zoek gaan naar koopjes. Dat is jullie wel toevertrouwd. Ben het met Chantal eens,Marion had best die jurk kunnen kopen. Al was het maar om als “ wasjurk” te gebruiken haha! Voor anderen,die dit lezen,is een familiegrapje!

    BeantwoordenVerwijderen