Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Joshua National Tree park en Kingman

Vannacht hebben we beide heerlijk geslapen. Het was alleen een beetje jammer dat Paul in het midden van de nacht gebeld werd met de vraag of hij kon komen werken.
Om 8 uur ging de wekker af. We hadden croissantjes gekocht bij Wal-Mart dus we konden heerlijk ontbijten. Met Philadelphia, kalkoen filet en pindakaas hadden we een super luxe ontbijt. We hadden zelfs lekkere jus d’orange.
Rond 10 uur waren we klaar voor vertrek. We moesten nog wel even tanken. Deze auto is naar ons idee iets zuiniger dan die van vorig jaar. Misschien dat ze nu allen maar zuinigere auto’s verhuren. Dat kan de reden zijn waarom er geen SUV’s stonden.

Onze eerste stop was in joshua national tree park. Vorig jaar hebben wij ook dit park bezocht en we vonden het er zo mooi dat het een tweede bezoek waard was.
Na een uurtje kwamen we aan.
Helaas begon het zachtjes te regenen. De temperatuur was heerlijk, maar het miezerige regenbuitje zorgen ervoor dat het landschap er donkerder uitzag.
Maar we laten ons niet zomaar uit het veld slaan. We zijn tenslotte op vakantie en in Nederland hebben we tijdens onze vakanties grotere regenbuien moeten doorstaan.

We reden naar Hidden Valley. Hier vind je een picknick plek en ook meteen een wandel route.
Op de heenreis waren we nog even gestopt bij Wal-Mart. We hebben daar wat broodjes en aardbeien gekocht.
We konden op de picknick plek super luxe lunchen. Lekker eten en toch nog een beetje gezond.

Na onze heerlijke lunch begonnen we onze wandeling van 1,6km. Hebben we toch nog gehiked deze vakantie.

De route leidde ons door de grote rotsen en we kwamen uit bij een prachtig landschap met cactussen, joshua trees, rotsen en bergen.
Ook al hebben we dit vorig jaar ook gedaan, het blijft adembenemend mooi hier.

We hebben mooie foto’s gemaakt en ook Billy en Splat mochten regelmatig op de foto. Ook zij vonden het hier prachtig.

Nadat we weer bij het beginpunt aankwamen was het tijd voor onze volgende stop.
Halverwege de route in het park vind je de Skull Rock. Een rots die lijkt op een doodshoofd.
Even klimmen en klauteren, maar dan heb je wel de mooiste foto.

(Like?)

Aan de overkant van de straat hebben we ook wat rotsen beklommen om zo de mooiste plaatjes te schieten.

We reden verder door het park en bij de driesprong gingen we richting het noorden. Deze weg hadden we nog niet eerder gedaan dus konden we dit stuk van het park ook bekijken.
Helaas viel hier weinig te zien en het duurde ook niet lang voor we bij de uitgang waren.

We hebben de TomTom ingesteld voor Kingman en konden op weg.
Het zou een rit worden van bijna 4 uur.
Het zou ook een route worden die we niet snel meer zouden vergeten.
Wat een saaie rit. Het eerste uur zagen we nog wel huizen of iets dat een huis moest voorstellen (wat een armzalige dorpjes). Daarna was het alleen maar weg en in de verte bergen.

We kwamen een bord tegen waarop stond dat je de eerste 100 miles geen tankstation tegen zou komen. Maar we kwamen die 100 miles ook echt NIKS tegen. Als we een auto zagen was dat heel speciaal. Gelukkig hadden we gezellige muziek en snoepjes.
We waren dan ook blij toen we weer normale huizen en wegen zagen. We kwamen weer in de bewoonde wereld.

Rond 6 uur kwamen we aan bij het hotel. Ik vroeg aan de hotel bediende hoe we bij Route 66 moesten komen en wat bleek: we zaten aan Route 66. Hoe gaaf is dat!!! Kingman is een bekende plaats voor Route 66 liefhebbers. Alles hier staat in het teken van de beroemde weg.
We hebben de koffers in de hotelkamer gezet en zijn naar Mac Donalds gereden. Hier hadden we nog niet meer gegeten. Na onze geweldige maaltijd zijn we nog even langs de Wal-Mart gereden. Onze fles Mountain Dew was leeg en we vonden het zo lekker dat we een tweede fles hebben gekocht. We hebben ook een ventilator gekocht waar water in kan. Dus op extreem warme dagen in Las Vegas of Death Valley hebben we heerlijke verkoeling bij ons.
Meteen nog even getankt bij het lokale tank station en toen weer naar het hotel.
 Hier hebben we een rondje hotel gedaan. Er hangen bordjes boven sommige kamers waar beroemde mensen hebben geslapen. In onze kamer heeft Charlie Ryan geslapen. Deze man is bekend van het liedje: Hot Rod Lincoln. Wij hadden er nog nooit van gehoord. Maar het is ook een liedje van 1959. Ver voor onze tijd dus.
We hebben een magnetron in onze kamer dus hebben we lekkere popcorn gemaakt.
Echte Amerikaanse popcorn met boter. En het smaakte heerlijk.

De route voor morgen hebben we al uitgestippeld. We gaan over Route 66. Born to be Wild!!!!!!!!!!!!!

1. Er is weer veel "gekletterd"vandaag zie ik.Prachtig al die rotsen.Goed dat de plu's mee zijn.Was natuurlijk voor zon,maar vooruit een buitje voor het stof zullen we maar zeggen.Wat een grappige foto's van jullie samen.leuk gefotoshopt.ook Billy en Splat genieten zo te zien.En wij genieten hier van het reisverhaal van jullie!xxxmam.

2. Lekker hoor aardbeitjes voor onderweg. Dat was een goed idee!!

Ik heb zo moeten lachen om al jullie foto's in het park met Billy en Splat en de "like" rots. Heerlijk dat jullie zo genieten, dan genieten wij met jullie mee.

Waardeloos he, van die wegen waar niets te zien is en niemand langs komt. Dat is zooooo slaapverwekkend. Maar gelukkig zijn jullie weer in de bewoonde wereld en is Route 66 in zicht!

Have Fun!!

3. Goedemorgen of in jullie geval eigenlijk slaap lekker. Heb eindelijk het blog gevonden en heb alles heerlijk rustig gelezen. Net weer of wij er ook bij zijn zo gedetailleerd. Het is allemaal weer heel bijzonder en gave dingen die jullie weer meemaken. Fijne dag weer morgen op route 66

4. Wat een leuke foto met die spiegel, ik moest echt even denken hoe kan dat nu. tenminste ik denk het ogelost te hebben dat het een spiegelfoto is. opelijk hbben jullie ook een stuk oude route 66 met de een beetje jaren 60 achtige, werledvremmde bewoners.