Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Maandag 25 Juli: Een dagje Disney shoppen

We worden de eerste nacht in onze vakantie altijd een paar keer midden in de nacht wakker.
Dit komt door het tijdsverschil waar we in zitten. Gelukkig is dit meestal alleen die eerste nacht.
Rond acht uur ging de wekker af en ben ik opgestaan.
Ik had nog wel een beetje hoofdpijn, maar dat verdween nadat ik had gedoucht en ontbeten.

Paul zorgt vaak dat er bij het ontbijt een eitje wordt gebakken.
En ook nu stond hij weer achter het fornuis.
We hadden gisteren al wat spulletjes gekocht zodat we in ieder geval een broodje konden eten.
Dit jaar heb ik mijn eigen koffie meegenomen en dat bakkie ging er goed in.


Na het ontbijt gingen we op weg naar het kantoor van de vakantie woningen.
Omdat we gisteren na sluitingstijd waren aangekomen moesten we ons alsnog gaan registreren.
Na een korte rit kwamen we aan op de plaats van bestemming.
Er zat een meneer achter de balie en hij stelde zich voor. Hij bleek Sunday te heten en kon zijn naam ook in het Nederlands zeggen.
Wat een leuke kerel! Hij vond de Nederlandse gasten altijd zo aardig en gezellig.
Gelukkig voor ons is kletsen ook geen probleem en al snel was het een dolle boel in zijn kantoor.
Onze gegevens werden genoteerd en al onze vragen werden beantwoord.
Vanmorgen bleek dat het internet niet werkte en in onze instructiemap stond niets over een inlogcode.
Sunday zei dat het telefoonnummer misschien wel zou werken als code en zo niet dan moesten we Maria van ons vakantieresort bellen.
Nadat alles geregeld was wenste hij ons een fijne dag en konden we eindelijk leuke dingen gaan doen.


Ons eerste uitstapje ging naar de Disney Outlet in de Premium Outlet Stores.
Vorig jaar waren we hier ook naar toe geweest en toen bleek de winkel gesloten te zijn. Waarschijnlijk voor een verbouwing.
Gelukkig was hij dit keer wel open en we gingen op zoek naar leuke en goedkope Disney Goodies.



Paul is altijd op zoek naar leuke nieuwe pins. En hij vond er twee. En losse en een set met mini pins van Nightmare before Christmas. Ik als echte Halloween fan was wel een beetje jaloers, maar pins is toch echt meer Paul z’n ding.
Ik werd helemaal blij toen ik de drie knuffels zag van de Hitchhikers uit The Haunted Manison.
Dit is mijn favoriete attractie in Disney en vorig jaar had ik deze knuffels ook al gezien.
Ik heb toen echt staan twijfelen. Ze waren wel heel erg leuk, maar $40 is toch ook best een boel geld.
Nu lagen ze voor $10 en ze verdwenen meteen in mijn mandje.
Ze hebben nu even een mooi plekje op de bank gekregen.


Nadat we alles in de winkel hadden bekeken hebben we afgerekend en liepen langs de winkels richting onze auto.
Eerlijk gezegd hebben we niet veel met outlets.
Het mag er dan goedkoper zijn, maar de meeste dingen vinden we er nog te duur.

We reden naar de volgende outlet store om ook daar de Disney winkel te bezoeken.


Hier vond Paul nog een leuke pin. Helaas voor mij hadden ze geen leuke Goodies.


We hadden ondertussen wat trek gekregen en besloten in de Foodcourt iets te gaan eten.
De rij bij Subway viel mee en we hebben een broodje besteld dat ze voor ons door midden wilde snijden.
Het was al te laat om ieder een eigen broodje te eten. Het was een lekkere snack voor tussendoor.
Tijdens het eten liepen we weer langs alle winkels en af en toe liepen we even naar binnen om te zien wat ze verkochten.
We hebben veel leuks gezien, maar niets gekocht.







Na dit uitstapje reden we terug richting ons huis.
Op onze route zit ook een Michaels. Dit is een hele grote hobbywinkel en daar word ik altijd heel blij van.


Naast de ingang van ons park is een grote Walmart. Hier zouden we al onze boodschappen doen.
Ik had al een boodschappenlijstje gemaakt zodat we niets zouden vergeten.
We zagen dat de watermeloenen in de aanbieding waren en besloten er eentje mee te nemen.
Hier kunnen we wel een paar dagen van eten.
We werkten ons lijstje af en merkten dat deze supermarkt toch iets anders was dan dat we gewend waren van vorig jaar.
De Disney spullen waren bijna niet te vinden. Gelukkig hadden ze wel een leuke sleutelhanger van Mickey waar we onze huissleutel aan kunnen hangen. Zo is de sleutel nog makkelijker te vinden in de tas.

Met al onze boodschappen reden we naar huis.
We hadden weer zo’n lekkere zak met een kant-en-klaar maaltijd gekocht.
Paul wilde wel koken. Dit is ook een gemakkelijke maaltijd.
Ondertussen sneed ik de meloen.
We hadden een “gezonde” maaltijd met fruit als toetje hahaha.


Ik besloot nog even aan mijn verslag te werken en Paul nam ondertussen een duik in het zwembad.


Het werd al laat en ook steeds donkerder. Paul zag zelfs ergens bliksem.
We zijn toen maar naar binnen gegaan.
Ik heb nog wat achter de pc gedaan en toen zijn we tevreden naar bed gegaan.


4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie eerste dag. Lekker shoppen en ook nog leuke spullen gevonden. Heerlijk! Dit is een prima start!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie eerste dag. Lekker shoppen en ook nog leuke spullen gevonden. Heerlijk! Dit is een prima start!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker relaxed beginnetje zo'n shopdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed begin van jullie vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen