Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Woensdag 3 Augustus: Paul is jarig & Monstertrucks



Hiep hiep hoera, er is er eentje jarig! Paul is vandaag 30 jaar geworden.
We nemen elk jaar i.v.m. onze verjaardagen onze eigen slingers mee, maar dit jaar had ik een extra verrassing voor mijn broertje. In mijn koffer heb ik speciale slingers verstopt.
Hij mocht pas uit zijn slaapkamer komen als ik het zei.
Toen de kamerdeur open ging heb ik voor hem gezongen en hij was erg verbaast over de leuke versieringen in huis.



Normaal gesproken geven we elkaar geen cadeautjes meer (geef ik hem geld, krijg ik het de volgende dag weer terug), maar nu had ik wel iets voor hem.
Van thuis had ik een leuke kaart meegenomen en bij de Lego winkel had hij een sleutelhanger uitgezocht.
Traditie getrouw gaan we elk jaar pannenkoeken eten. Helaas zit er in de buurt geen Ihop, maar wel een Denny’s waar je ook pannenkoeken kunt eten.
In het restaurant hadden we keuze uit verschillende menu’s. We kozen beide voor het menu met bosbessen pannenkoeken, ei, hash browns (geraspte en daarna gebakken aardappelen) en bacon (of worstjes).


Het smaakte heerlijk, maar voor Paul was het net te veel. Ik heb alleen de hash browns niet opgegeten. Ik snap ook niet waarom je aardappelen wilt eten bij het ontbijt. Paul kreeg een bakje mee voor de halve pannenkoek.
We zouden vandaag naar Showcase of Citrus gaan. Hier kun je een tocht maken met een Monstertruck. Via Groupon hadden we de kaartjes al geregeld. We wisten alleen niet hoe laat we zouden gaan. Er zijn namelijk tours op verschillende tijden.
In eerste instantie zouden we de tour van 12 uur doen, maar na het ontbijt besloten we thuis te blijven en de tour van 2 uur te doen.
Het park zat maar 35 minuten bij ons vandaan en rond 1 uur gingen we op weg.
Onderweg viel er wat regen en we hoopten dan ook dat het tijdens de rit droog zou blijven.


We waren ruim op tijd en konden nog mee met de tour van 2 uur.
We hadden nog een half uur om rond te kijken.


Natuurlijk liepen we meteen naar de monstertrucks. Wat een grote wagens. De wielen waren net zo groot als wij.




Paul kon er zelfs onderstaan.



We waren niet de enige die meegingen en we hoorden mensen al vragen of we in de grote wagen gingen. Blijkbaar waren ze al een keer eerder geweest, want alle wagens waren naar mijn idee even groot.
Om 2 uur mochten we instappen. Het was een beetje krap, maar we pasten er allemaal in. 


Onze chauffeur liet weten dat er nog 4 mensen meegingen dus we moesten verhuizen naar een andere wagen. Dit bleek de grote te zijn en een aantal mensen waren duidelijk blij.



Wij gingen vooraan zitten en konden alles goed zien. De chauffeur stelde zich voor als Johnny en hij zou ons de omgeving laten zien. Af en toe zou hij stoppen en ons het één en ander vertellen.
Het was een hobbelige rit. De auto ging niet snel (15-20 mph) maar dat vond ik niet zo erg. Op deze manier kun je wat zien.



We stopten eerst bij de sinaasappel velden. Deze waren nog lang niet rijp en ik dacht in eerste instantie zelfs dat het limoenen waren.
We leerden wat over deze vruchten en toen ging de reis weer verder.



Onderweg kwamen we twee vrachtwagens tegen. Omdat we op een kleine weg reden moesten ze achteruit. Grappig dat zij aan de kant moesten voor ons. Johnny graptte: That is the differents between a truck and a monstertruck hahaha.


Onze volgende stop was bij een aantal dieren. We zagen waterbuffels en zelf een zebra. Achter een boom stond een Longhorn genaamd Charly, maar die kwam niet dichterbij.



De kinderen mochten sinaasappels naar de dieren gooien. 
De buffels kwamen gretig op de vruchten af. 
Clyde (een Watusi) kwam voorzichtig dichterbij. Leuk om te zien hoe de dieren reageren op ons.


De zebra genaamd: Barcode, hield niet van deze vruchten en haalde zijn neus er voor op hahaha.



We reden verder en langzaam kwamen we in het bos terecht. In de verte zagen we twee coyotes rennen. Het ging zo snel dat ik ze niet op film en camera heb staan.
Plots stonden we bij een gedeelte van de weg wat meer een riviertje leek. 
Hier zouden we doorheen gaan. 


We zagen nog een alligator zwemmen en toen de truck in het water stond bleek hij nog heel dichtbij te zwemmen.


We konden nu zeggen dat we in het water stonden met een alligator hahaha.
Door onze grote truck konden we makkelijk stilstaan in het water. De andere trucks hadden hier meer moeite mee.
Johnny gaf gas en we waren weer op het land.
We reden door en hadden een prachtig uitzicht op de omgeving.
We stopten even bij de bijenkorven. Ze maken hier hun eigen honing en de bijen zorgen voor gezonde gewassen.


Onze tocht was bijna ten einde en we hobbelden langzaam naar het begin van onze route.




We zijn ongeveer een uur onderweg geweest en het was een feestje. We hebben zeer genoten van de grappige verhalen van Johnny en de natuur.


Na het uitstappen bezochten we nog de kinderboerderij aan de andere kant van het veld. Er liepen voornamelijk kippen, eenden en kalkoenen.
Aan het eind vonden we nog een Emoe, een ezel, een geit, twee varkens en een kangoeroe.



De kippen en kalkoens liepen rustig heen en weer opzoek naar eten.




Een mevrouw met twee zoontjes had een zakje voer gekocht en wilde dit rustig geven aan alle vogels. Maar waarschijnlijk kennen de dieren het geluid van de zakjes en ze kwamen massaal op de vrouw af. Ze gooiden wat voer om de dieren de andere kant op te sturen, maar ze bleven haar volgen. Het was een grappig gezicht. Eigenlijk mochten we er niet om lachen omdat het best zielig was voor de moeder. Zij probeerde haar kinderen te beschermen tegen alle kippen en kalkoenen. Maar het was te grappig om te zien. Later kon ze er gelukkig ook om lachen.


We keken nog wat rond bij de giftshop en maakten wat foto’s en toen zijn we weer richting huis gereden.





We vonden het eigenlijk nog te vroeg om naar huis te gaan en besloten nog wat te gaan winkelen.


Op onze route zit een groot winkelgebied met een aantal leuke winkels.
We begonnen bij: Ross dress for less.
Hier verkopen ze heel veel kleding voor een leuk prijsje.



 Ik had 4 shirt gevonden, maar na het passen heb ik er geen gekocht. We zagen nog een leuk shirt voor Dylan en vroegen aan Sandra welke maat hij ondertussen heeft. Gelukkig waren ze in Nederland nog wakker. Helaas was het shirt te klein voor Dylan. Zullen we toch verder moeten zoeken.
Paul vond nog grappig ondergoed. Dit vind je ook alleen hier in Amerika hahaha.


De winkel ernaast was schoenen winkel. We vonden het een beetje op “van Haren” lijken. De geur was in ieder geval hetzelfde.
Ik heb geen leuke schoenen kunnen vinden. Wel een paar dat mijn naam draagt. Het modelletje was iets minder fraai.

  
Toen was Michaels aan de beurt.
Hier kan ik uren rond zwerven. Nu waren we al een keer geweest en ik was op zoek naar leuke nieuwe aanbiedingen. Helaas heb ik die niet gevonden. Wel een aantal dingen waar ik later deze vakantie voor terug kom.

  
Naast Michaels zit een Dollar Store. In deze winkel kost alles een dollar.
Ze hadden niet veel bijzonders en met lege handen verlieten we de winkel.

Als laatste gingen we bij Pet Smart naar binnen. Dit is een hele grote dierenwinkel.
Je kunt hier alles vinden voor je huisdier.
Achter in de winkel heb je zelfs een dierenarts en een honden trimmer.
We zagen poezen zitten die je kunt adopteren. Heel schattig, maar we konden ze echt niet meenemen. Ik hoop voor ze dat er snel een nieuw baasje komt.


Konijntjes heb ik niet gezien. De knaagdieren sectie was zo wie zo erg klein.
We zagen grappige honden en poezen speeltjes. Ik wist niet eens dat er zoveel soorten bestonden.
Ook qua voer was het heel veel keuze. De winkel was goed gevuld.




We vonden voor Buster, de kat van Paul, een leuk speeltje. Een hengeltje met een vis er aan. De vis lijn kon je echt uitgooien en dan de vis ophalen met het draaiwieltje.
Niet alleen Buster heeft hier plezier aan. Ook ik mocht er even mee spelen haha.

Ondertussen was het al 6 uur geweest en we kregen trek.
Eerst moesten we even naar de Walmart voor een aantal kleine boodschapjes.
Omdat het Paul z’n verjaardag is mocht hij kiezen wat we zouden eten.
Hij koos voor Checkers. Dit restaurantje zit aan de overkant van de straat. Het is een Drive-Thru met fastfood.
We wisten wat er op de kaart stond en omdat er nog meer auto’s wilden bestellen moesten we snel beslissen.
We namen een combo pakket met twee hamburgers en een grote friet.
Toen we wegreden zag ik dat ze Funnelcake verkochten. Ik had dit bij Disney ook gezien en was erg benieuwd naar de smaak. Bij Disney kost dit $6 en omdat we niet zeker wisten of het lekker was hebben we het niet gekocht.
Hier koste het $1,60 en dan is het proberen waard.
Bij het loket kon ik dit gelukkig nog toevoegen aan mijn bestelling.
Het duurde alleen een tijdje voordat onze bestelling klaar was. De manager kwam zelfs vragen of wij onze burgers al hadden. Hij heeft iedereen weer aan het werk gezet en al snel kwamen onze burgers tevoorschijn.

Het was het wachten waard. Ze smaakten heerlijk.
We zaten in eerste instantie buiten, maar nadat het flink ging waaien zijn we binnen gaan zitten.


De Funnelcake was erg lekker. Het deed ons denken aan oliebollen.
Bij Walmart hebben we ook bakjes yoghurt gekocht en dat was ons toetje.

De rest van de avond hebben we rustig aan gedaan. Paul heeft lekker buiten gezeten en ik heb het blog bijgewerkt.
Morgen is verjaardag nummer 2!!!


3 opmerkingen:

  1. Dat is een super verjaardag!! Gaaf he die Giant Trucks! Wij hebben het dit keer ook weer erg leuk gevonden. En ik moest wel lachen dat jullie bij Ross zijn geweest, wat Michael ook wilde en binnenkort nog gaat doen. Je moet hier een neus hebben voor koopjes en die heb ik niet. PetSmart is altijd leuk. Wij gaan volgende week woensdag weer als we met Darlene gaan lunchen. En funnelcake is zeker een aanrader. Wij vinden het ook naar oliebollen smaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig die onderbroek Paul! Kijk maar uit!
    Marion je bent een geweldige schrijfster.
    Wat heb je straks weer veel te scrappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Wat hebben jullie weer een leuke dag gehad en Paul van harte gefeliciteerd. Groetjes van Poekie

    BeantwoordenVerwijderen