Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

2 Augustus: Universal Studio's

Het was vanmorgen vroeg opstaan.
Ik had de wekker om half zeven staan. We wilden vandaag naar Universal Studio’s.
Ons belangrijkste bezoek aan dit park was: Harry Potter land! Omdat ik wist dat dit een heel populair gedeelte van het park was wilde ik er heel vroeg zijn.
De kaartjes hadden we gisteravond bij de receptie uitgeprint. Dit scheelde weer wachten bij de entree.
Omdat het lekker vroeg was konden we nog even kletsen met het thuisfront via facetime.
Sandra en Jeroen waren ook in Hattem. Ze zouden ’s avonds met z’n allen naar de chinees gaan.
We hebben even gezellig kunnen kletsen. Dit tijdsverschil van 6 uur is toch veel fijner dan de vorige jaren waarbij het 9 uur verschil was.

Rond kwart voor 9 konden we eindelijk vertrekken.
Universal zit maar twintig minuten van ons appartement vandaan dus we waren er zo.
Er stonden geen lange wachtrij voor de parkeergarage en we kregen een mooi plekje.
We liepen achter de mensen massa aan richting Citywalk. Hier vind je restaurants en winkels.
Hier kun je ook kiezen tussen de twee Universal parken.
Wij gingen linksaf richting Islands of Adventures.


Na binnenkomst zijn we meteen door gelopen naar de wereld van Harry potter: The Wizarding World Of Harry Potter. Dit ligt helemaal aan het eind van het park.


We liepen een poort onderdoor en zagen meteen de Hogwats Express. We waren aangekomen in Hogsmead. Het dorpje waar de studenten van Hogswart in de film naar toen gaan. In de film is het er winter en ook hier waren de daken wit.




Er klonk muziek van de film en er hing een geweldige sfeer. We waren echt in de wereld van Harry Potter.
We liepen door naar Hogswarts, de school.



Er was een wachtrij van 30 minuten. Dit vonden wij erg meevallen en we zijn meteen in de rij gaan staan.
We begonnen in de kassen van de school.



We gingen de deuren door en stonden in de gang die leid naar Dumbledore’s kantoor. De bijzondere trap met de feniks zagen we ook.




We liepen door het kantoor en zagen Dumbledore. Heel knap hoe ze met schermen ons de indruk geven dat er echt tegen ons gepraat wordt.


Er hingen ook schilderijen die echt konden bewegen.


We gingen door een klas lokaal en zagen Harry, Ron en Hermine.  Zelfs de dikke dame die de kamer van Griffendor beschermd was aanwezig.



Aan het eind van de rij moesten we in een speciaal karretje stappen.
We zaten helemaal vast en onze benen bungelden er onder.
We gingen met Harry vliegen.
Het ging heel snel en 3D films en echte bewegende dingen. We kwamen draken en spinnen tegen. We werden zelfs nat gesproeid en een draak blief rook in ons gezicht.
Het was een geweldige reis. We kregen echt het gevoel dat we in de film zaten.
We vonden het dan ook erg jammer dat we weer bij het eind waren aangekomen.

Via de giftstore liepen we naar buiten.
We moesten bij binnenkomst al onze spullen in een kluisje doen. Gelukkig kregen we ze er na de rit ook gemakkelijk weer uit. Vorig jaar hadden we ook kluisjes met vingerafdrukken en toen werkte het niet zo goed bij mij. Nu hadden we er geen problemen mee.
We liepen weer door de straten van Hogsmead en zagen de leukste winkels.
















Je kon er je eigen toverstaf kopen en verschillende dingen in de etalages laten bewegen.
Grappig om te zien hoe de kinderen met veel moeite de toverspreuk uitspraken en enthousiast met de toverstok zwaaiden.
Een beetje jammer dat die stokjes een fortuin kosten. Alle souvenirs hier waren een stuk duurder dan we gewend waren. Ik ben groot fan van Harry, maar dit vond ik een beetje teveel van het goeie.
We hebben er niks gekocht.
Wel heb ik heel veel foto’s gemaakt en erg genoten van dit geweldige deel van het park.

Om een beetje bij te komen van alle indrukken liepen terug richting het land van Dr. Seuss.
Hier werden we ook vrolijk van.




Gezellige huizen en figuren. Alsof je in een hele andere wereld terecht was gekomen.
We namen het treintje en reden over de huizen heen. We gingen zelfs door een restaurant.
Na deze rit hebben we de rest van dit land bezocht.





Natuurlijk moesten we ook de attractie: Cat in the Hat doen. In een karretje beleef je het hele verhaal van deze rare kat met hoge hoed die allerlei rare dingen uitspookt.







Omdat we vroeg hadden ontbeten kregen we rond het middag uur een beetje trek.
In het restaurant waar we met het treintje doorheen waren gereden hebben we een hamburger gegeten.

Hierna hebben we de rest van het park ontdekt.
We liepen door: Marvel Super Hero Island. Hier vind je alle superhelden uit de stripboeken van Marvel. Denk aan: Spiderman, de Hulk, Wolverine, Iron Man en nog vele anderen.






We kwamen aan in: Toon Lagoon. Ook hier tekenfilm figuren, maar iets minder gespierd. Behalve Popeye. Hij had hier een bootje liggen waar wij een bezoekje aan gebracht hebben.















De meest attracties die wij tegen kwamen waren enge achtbanen, 3D of 4D shows en attracties waarbij je natte kleren kunt krijgen.
Dit was niet echt iets voor ons. We wilden niet misselijk worden en hadden geen zin in een natte onderbroek.
We hoopten dat we iets tegen zouden komen dat we leuk vonden.
Bij Jurrasic Park vonden we een achtbaan, maar dan mochten wij als volwassenen niet in. Alleen met een kind. En een kind ergens vandaan halen vonden we iets te ver gaan.
We konden hier wel door een oerwoud lopen. We gingen door loop touwen en hoorden tussen de bomen de dino’s brullen.





We kwamen in een vulkaan uit waarbij ik weer over een looptouw ging. Halverwege ontplofte de vulkaan en ik werd (zachtjes) nat gesproeid. Toen Paul er over ging gebeurde er niks. Ik was dus precies op het juiste moment gegaan.





We hebben ook het Discovery Centre bezocht. Hier konden we meer leren over dino’s en hebben een dino versie van onszelf gemaakt.


Deze is van Paul:





Deze is van mij: 















Hierna zijn we doorgelopen naar Poseidons Fury. Een interactieve tour door een oude tempel.





We werden met een gids opgesloten in de tempel en moesten een uitgang zien te vinden.
Het was een grappig verhaal en de gids was erg grappig. Hij was de assistent van een beroemde ontdekker die spoorloos was verdwenen. We moesten de drietand van Poseidon vinden en deze aan hem terug geven.
We gingen door verschillende ruimtes om hem te zoeken.
De gaafste doorgang was die met al het water. Het water werd met een noodgang door een tunnel gespoten. Het leek net alsof je door het water heen liep. Het water ging zo hard. Als je je hand erin zou steken dan zou je hem kwijt zijn.
De show eindigde met spektakel. Vuur en water waren in gevecht. Uiteindelijk won Poseidon en als dank dat wij zijn drietand hadden terug gevonden bood hij ons een veilige weg naar buiten aan.











Toen moesten we wachten op de Show van Sinbad.
Dit is een stuntshow die maar een paar keer per dag word uitgevoerd.



Het was het wachten waard. Wat een gave show. Met gevechten en veel grapjes.
Sinbad en zijn maatje Kebab hadden een schat gevonden en wilde deze meenemen. Toe werd de knappe prinses gekidnapt en moesten ze haar redden van de gemene heks.
Zij stuurde haar krijgers op hen af. De prinses bleek ook aardig te kunnen vechten.
Sinbad won en hij en de prinses vertrokken samen en verliefd in een bootje.













Na de show ging het regenen. We wilden nog een achtbaan doen bij Harry potter, maar moesten even wachten door de meeste regen voorbij zou zijn.
Het ging al iets minder hard regenen en we zijn richting de achtbaan gelopen. Omdat het nog niet helemaal droog was hebben we nog even geschuild. Paul vond nog een kwartje die hij hoorde vallen bij de achtbaan. Hij heeft goede oren!
De achtbaan was erg leuk. Niet over de kop.
Ik wilde nog een foto maken van de achtbaan, maar vond niet de juiste hoek.
Ik zei tegen Paul dat ik niet de juiste “Angle”  (hoek) kon vinden. Paul verstond Enkel. Dus toen ook maar een foto van zijn enkel gemaakt hahaha.



We hadden alles ondertussen bekeken en zijn via de langste weg terug naar de uitgang gelopen.
Op de brug van Harry Potter hebben we nog een paar foto’s gemaakt van mij en het kasteel. Ik nam een paar grappige poses en meteen kwamen er wildvreemde meiden op mij af. Zij wilden ook wel even op de foto met mij. Wat een grap!









Na de laatste souvenirs winkels stonden we weer buiten.




Op Citywalk zit het restaurant: Bubba Gump. Een vis restaurant met als thema de film Forrest Gump. Dit is mijn favoriete film en ik wil hier al jaren eten. Omdat Paul bang was dat je er alleen garnalen kon eten heeft het dan ook zolang geduurd voor we er gingen eten.




We moesten een half uurtje wachten. Ik had al zolang gewacht dat ik dit prima vond.
Toen we eindelijk naar binnen konden was ik helemaal in mijn nopjes.
Onze serveerster was erg aardig. We konden erg om elkaar lachen.




We bestelden de hush puppies. Een voorgerecht met vis en garnalen in een krokant balletje.
Erg lekker. Nu hadden we toch nog garnalen gegeten.


Als hoofdgerecht hadden we beide de visburger. Paul heeft ‘m helemaal op gegeten. Ik heb een dobbybag gevraagd om die van mij mee naar huis te nemen. Het was echt teveel voor mij.




We hadden Chrystel (onze serveerster) verteld dat we beide jarig waren en we werden gevraagd om te gaan staan. Ze zongen een geweldig lied voor ons. It’s your birthday and we made up a song. It’s your birthday and it’s not very long (ik weet niet helemaal meer hoe het klonk, maar zoiets was het ongeveer) We kregen een Sunday ijsje (vanille-ijs met veel slagroom en een kersje.


Het was de perfecte afsluiter van de dag.
Volgens ons hebben we ook nog een beroemdheid ontmoet. Bij binnenkomst van het restaurant werd ik door een (rasta) man aangesproken op mijn T-shirt. Er stond op: I am batman. Hij zei dat hij Batwoman was.
Hij bleek een tafel voor ons te zitten. Bij het afrekenen deden de serveersters een beetje geheimzinnig. Ik vroeg Chrystal of hij een beroemdheid was. Ze wist het niet zeker, maar zij en haar collega’s dachten dat het misschien familie van Bob Marley was. Ik vertelde haar dat de man mij had aangesproken en dat ik nog tegen Paul zei: Hij is geen Batwoman, hij is Bob Marley.
We moesten er allemaal erg om lachen.
Misschien was hij wel familie van de grootste reggae artiest allertijden en misschien ook wel niet. Hoe dan ook het is wel een bijzonder verhaal.



4 opmerkingen:

  1. Hahaha, ik wil ook nooit nat worden in tegenstelling tot zoon en hubbie. Maar Jurasic parc hebben wij echt al meerder keren gedaan en we zijn nog nooit nat geworden.
    Wat hilarisch dat die vrouwen ook op de foto wilden met je. Je bent echt beroemd!
    Cool he Harry Potter. Ik ben helemaal jaloers. Wij hebben echt 2 uur in de rij gestaan. We begonnen met de rij zelfs buiten de poort van het kasteel aan de voorkant. Misschien dat wij een volgende keer ook een kortere rij hebben.
    Wat een leuke dag hebben jullie weer gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mazzel hebben jullie gehad. Geen lange wachtrij bij Harry Potter. Was je lekker snel daar waar je supergraag naar toe wilde! En alsof je middenin de film bent. Wat een prachtige setting hebben ze gemaakt. Jammer van die dure souveniers,maar ja wij kijken altijd alleen maar naar bordjes met"Reduziert". Dacht dat park alleen maar over Harry ging,maar heb in je verslag heel wat films voorbij zien komen. Leuk hoor. En als afsluiting nu eindelijk bij Forrest Gump gegeten. Ook dat kan weer afgevinkt worden.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige dag moet dit zijn geweest. Ik hoop er ook nog eens te komen. Als afsluiter een ontmoeting met Bob marley is natuurlijk helemaal super, moet je gewoon blijven vertellen, misschien was het zijn zoon wel, die leeft nog en is ook beroemd.

    BeantwoordenVerwijderen