Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Dag 2: Disney

We zijn best goed de nacht doorgekomen.
Paul was in bed gaan liggen en was meteen vertrokken. Ik heb nog even achter de laptop gezeten en heb rond 10 het licht uit gedaan.
Rond 1 uur werd ik wakker. ik dacht dat ik al een hele nacht had geslapen, maar dat bleek niet het geval. Even naar het toilet en ik ben weer in bed gaan liggen. Dit keer heb ik geslapen tot 5 uur. Ik ben nog lekker in bed blijven liggen en Paul sliep ook nog. Rond half 8 ben ik toch echt uit bed gestapt.
Na een snelle foto van het uitzicht zijn we in de auto gestapt en richting Anaheim gereden.

Toen we daar aankwamen bleek de kamer al klaar te zijn. We hebben de koffers en rugzakken in de kamer gezet en gingen ontbijten bij Danny's die aan de overkant zit.
Amerikaanse ontbijten zijn altijd heel erg groot en we konden dan ook 1 ontbijt delen.

Ik wilde nog even het blog online zetten en dacht snel klaar te zijn. Helaas lukte dit niet. Dus even stressen, want we moesten ook nog e-tickets kopen bij de receptie.
We hebben ook meteen een kaart gekocht zodat we met de bus naar het park konden en 's avonds weer afgezet werden.
Gelukkig konden we rond 12 uur weg. We werden netjes door de bus bij Disney afgezet.
Er stond bijna geen rij en we waren super snel binnen.
We gingen snel het park verkennen.

Onze eerste attractie was: It's a small world. Dit lijkt op "de rode neuzen"show van de Efteling, maar dan zonder rode neuzen .

Daarna door naar Toon Town. Hier woont Mickey en voor Dylan (ons kleine neefje) hebben we foto's om het te bewijzen.

We zijn  ook in het huis van Knabbel en Babbel geweest. vanuit daar hadden we een mooi uitzicht.
Ook het huis van Tarzan en Jane is bezocht.

Daarna in de rij voor Pirates of the Caraïben.
Paul en ik zaten op het eerste bankje van de boot en waren een klein beetje nat gespetterd.

Ook Winny de Pooh land hebben we bezocht. Ook hier zaten we in een karretje die ons over een rails rond reed. Helaas zijn de binnen foto's moeilijk te maken en daarom soms een weetje wazig. het gaat ook allemaal heel erg snel en je beweegt mee met je karretje.

Toen we naar de andere kant van het park wilden lopen kwamen we in een parade terecht.
We moesten even wachten met oversteken en dat gaf ons mooi de gelegenheid voor foto's maken.

toen we mochten oversteken zijn we door gelopen naar de Star Wars Tour.
We gingen als passagiers mee op een soort ruimte reis. en dit allemaal in 3D. Super gaaf, want de stoelen bewegen mee en alles komt op je af. Alsof je echt in een ruimte schip zit.
Nadat we eruit waren moesten we even bijkomen, want we voelen ons beide een beetje raar.

We kwamen het zwaard Excalibur tegen. Helaas worden we allebei geen nieuwe koning van Engeland. Het zwaard bleef in de steen zitten.

We hebben een ritje gemaakt in de Pinokkio attractie. En in Tinkelbell land waar alles heel groot is
en jij heel klein, moest ik natuurlijk met een super grote pot lijm op de foto. Je bent en blijft creatief ingesteld hahaha.

Rond half zeven begonnen de magen toch wel te knorren. We hebben een echt Amerikaans menu genomen. Een super grote hamburger met patat.
De patat is niet helemaal opgegeten.
We moeten toch nog wennen aan al die grote porties.

Na de hamburger zijn we in de rij gaan staan voor Alice in wonderland.
Ook dit was weer een super leuke attractie. Helaas is foto's maken onmogelijk.

Nadat het donker was geworden zijn we gewoon wat gaan rondlopen. Even shoppen.
Een mevrouw uit een winkel hoorde dat we bijna jarig waren en gaf ons een leuke button.
We werden door al het Disney personeel heel hartelijk gefeliciteerd. Grappig!

Bij het kasteel van Doornroosje hebben we een tijd staan wachten op het vuurwerk.
Heel indrukwekkend met lichten en muziek. Het kippenvel stond op mijn armen.

Nadat de show was afgelopen zijn we richting uitgang gelopen. Wel met wat stops bij de winkels.

Bij de uitgang moesten we wachten op het busje dat ons weer bij het hotel zou afzetten. Niet op dit bankje, maar dat was wel even leuk voor de foto. Paul is zo'n goed model voor alle foto's hahaha.

In het hotel nog snel wat gedronken en aan het verslag begonnen.
Paul slaapt al en ik begin ook al erg moe te worden.
Morgen weer een nieuwe dag.

1. Geweldig hoe jullie je meteen hebben aangepast aan de nieuwe tijd en wat een geweldige dag!! Ik zie toch al best weer wat verschillen met Disney hier.
    Heerlijk dat Paul zo'n gewillig model is. Mijn mannen hebben het helemaal gehad met alle foto's en willen er niet meer op.
    Als jullie dit lezen is Paul jarig! Gefeliciteerd!!!!

Succes met de rit van vandaag!!

2. Toen ik alles las dacht ik eteen het is toch knap meteen in het diepe springen en per auto de stad in. Was het relaxed rijden voor de eerste keer?
    Het is super he zo'n disneypark, gewoon knopje om en weer kind zijn.
    Leuk introotje voor jullie verjaardagsdagen, ik denk zonder taart maar daar is vast iets op te verzinnen. Voor jullie allebei alvast gefeliciteerd met de feestjes ( voor het geval je morgen niet on line kunt zijn marion ook alvst voor jou.