Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Dag 16: Los Angeles

Onze wekker ging ook vandaag om 8 uur weer af.
Vandaag begon onze laatste tocht richting Los Angeles. Daar staat morgen ons vliegtuig klaar om ons weer naar huis te brengen.
Gelukkig konden we vandaag nog even genieten van al het moois dat de west kust van Amerika ons kan geven.
We begonnen met een heerlijk ontbijt aangeboden door het hotel. We konden op het terras zitten en vonden een bankje met uitzicht op de zee. Heerlijke wafels en bagels.
De mensen van het hotel waren zo vriendelijk tegen ons dat we ze gisteravond de rest van ons water hebben gegeven. Voor Death Valley hadden we extra water gekocht voor zowel ons als voor de auto. Je kunt beter goed voorbereid zijn. Je weet tenslotte maar nooit. Gelukkig hebben het water voor de auto niet nodig gehad en we hadden dan ook aardig wat flesjes over.
Het meisje van de receptie was er erg blij mee. En wij hoeven het niet weg te gooien. Dat is zonde van al het goede water.
Na het ontbijt hebben we de koffers in de auto gezet en konden we vertrekken.

Een uur nadat we waren vertrokken hebben we een korte stop gedaan. De “rest area’s” zijn heel netjes. De toiletten zien er schoon uit en er is genoeg ruimte voor een eventuele picknick.
We hebben nog even staan praten met Amerikaanse mensen. Ze wilden graag weten hoe de auto was en voor we het wisten waren we gezellig in gesprek over onze vakantie. Het blijft grappig om te horen dat als je zegt dat je uit Nederland komt, de meeste mensen dit associëren met Duitsland. Niet helemaal hetzelfde, maar voor hen ligt Nederland bijna in Duitsland hahaha.

Rond het middag uur kregen we honger en zijn we (op aanraden van het meisje van het laatste hotel) naar een” In N Out” gereden. Dit lijkt op Macdonalds, maar eerlijk gezegd waren de burgers er veel lekkerder. Heerlijk met verse sla, tomaat en zelfs uien. Zo’n burger hadden we nog nooit gegeten. Hadden we dit maar eerder ontdekt. Ook de menu’s zijn er simpeler. 3 soorten burgers, patat en dan je Soda. Geen 20+ keuzes wat je bij de Mac krijgt.
We hadden Tom ingesteld voor een speciale route naar LA.

Als grote fan van de serie Charmed had Paul speciaal voor mij het huis van deze serie opgezocht. De serie speelt zich af in San Francisco, maar het huis staat in LA.

We hadden het snel gevonden en plots stonden we oog in oog met het grote roze huis. Wat een gaaf moment! Ik herkende meerdere huizen in de straat en voelde mij alsof ik zo in de serie zat. Op tv ziet het er wel wat mooier uit en waarschijnlijk hebben ze ook wat met de computer bijgewerkt. Maar toch was het een bijzondere ervaring.
We hadden nog een cadeaubon van Macy’s. Deze kregen we omdat we een auto hadden gehuurd bij Alamo. Nog steeds hadden we de kaart niet ingeleverd en ik vond het toch welk zonde om hem niet te gebruiken. Dus Tom instelt en we waren weer op weg.
We kwamen aan bij een winkelstraat en hebben de auto in een parkeergarage gezet.
Bij Macy’s heb ik een mooie ketting uitgezocht die met 50% was afgeprijsd. Ik had ook nog een kaart voor 10% korting en ook die ging er nog vanaf. Wow, wat een koopje. Ik kreeg zelfs nog geld terug. Ik heb de kaart gebruikt, want Paul kon niks vinden voor de helft van het bedrag van de kaart. In een winkel met veel merken is dat ook erg moeilijk. En hij vond het ook niet erg om de kaart aan mij te geven.
We hadden nog tijd over en we zijn naar de eerste Wal-Mart gereden om daar nog wat te kopen voor het ontbijt voor morgen.
We kwamen aan bij de eerste Wal-Mart van aan het begin van de vakantie.
Omdat Paul graag een speciale CD wilde kopen zijn we eerst bij een andere winkel geweest. Ze hadden de CD niet en verwees ons naar Best-Buy. We kregen een routebeschrijving en zijn daar naar toe gereden. De Wal-Mart lieten we voor wat het was.
Tom leidde ons naar de verkeerde Best-Buy en we besloten toch naar diegene te gaan waar ook nog andere winkels waren.
We hadden nog tijd en hebben meteen nog een kleine Sightseeing van LA gedaan.
Bij het juiste winkelcentrum wisten we niet wat we zagen. Wat een groot winkelcentrum. Je kunt hier voor van alles terecht.
Bij de Best-Buy hadden ze ook de CD niet en Paul heeft besloten om hem dan toch maar in Nederland te kopen.
We zijn nog naar Target geweest voor ons ontbijt. Ik heb nog gezocht naar scrapspullen, maar ook hier was niks te vinden. Zulke grote winkels en dan twee stickers. Ik hoor zoveel op het internet, maar ik kan niks vinden. Helaas! Gelukkig heb ik toch een paar leuke scrapspullen gekocht waar ik ook heel erg blij mee ben.
We besloten om in het winkelcentrum bij de Food Court te eten. We vonden het wel toepasselijk om net als onze eerste maaltijd in Amerika, te eindigen met een hamburger. Paul nam een grote burger en ik besloot om een visburger te nemen. Weer eens wat anders. Het smaakte heerlijk.
We hebben veel fastfood gegeten deze vakantie, maar we hebben al die calorieën er goed afgelopen met al onze wandelingen.
Rond 7 uur kwamen we aan bij ons hotel. Het was hetzelfde hotel waar we ook onze eerste nacht hadden doorgebracht.
Bij het inchecken kregen we de aanbieding om een Priority Club Member te worden. Helemaal gratis en allemaal voordelen voor de toekomst. We kregen er ook een gratis drankje bij aangeboden door het hotel.
We hebben de auto leeggemaakt en de koffers in orde gemaakt.

In de grote hotels van Amerika hebben ze geen 13e verdieping. Dat brengt ongeluk!
Grappig om te zien dat ze ook in dit hotel van de 12e naar de 14e gaan. Wij zijn niet zo bijgelovig en onze hotels hebben gewoon een 13e verdieping.
Ze hebben hier ook geen begane grond. Dit is gewoon de first floor. We hebben eerder deze vergissing gemaakt toen de hotel medewerkster ons vertelde dat we op de first floor zaten. We stapten toen in de lift en drukten op 1. De deuren gingen dicht en meteen weer open. We waren op de juiste verdieping.
Die Amerikaanse hotels blijven een beetje vreemd hahaha.

Toen zijn we naar beneden gegaan voor ons drankje.
We gingen de Jazz Lounge in en vroegen de barman naar het drankje. Het bleek helaas maar om 1 drankje te gaan. Volgens de barman stond dit duidelijk op de voucher. Toen ik vroeg wat een Amstel bier koste zei hij $7. Wow, wat een geld voor een flesje bier. Ik vroeg naar een Amerikaans biertje en dat bleek uit de tap te komen. Maar deze was ook $7. Paul heeft al een keer duur bier gedronken en dat was echt maar voor één keer.
Ik vond dit toch echt een boel geld voor een drankje. Ik vroeg naar een frisdrank en toen werden we doorverwezen naar de snackbar! We besloten om helemaal niks te drinken in dit hotel. Wat een onaardige barman. Ze verkopen wel duur bier en een frisdrank kun je bij hem niet krijgen.
We hadden nog Fanta in onze koelbox en dat hebben we heerlijk in onze kamer opgedronken. Gezellig op het bed met de tv aan.

Genieten van onze laatste avond van onze vakantie.

1. JIppie!!! Kan ik toch nog het einde van de vakantie lezen!

Leuk dat jullie het huis van Charmed hebben gevonden. Dat is leuk om eens in het echt te zien.

Bij Target hebben ze wel scrapspullen, maar daar is het ook ingekort tot één rijtje met stickers en blokken papier. Ik denk dat wij in Nederland veel verder zijn in de scrapspullen dan dat ze in Amerika zijn.

De echte scrapspullen vindt je in Amerika ook alleen maar in de echte scrapwinkels. Dat is ooit anders geweest, maar ik denk dat de recessie en ook de hobby eraan ten grondslag liggen.

2. Oh ja, ik moet ook nog steeds wennen aan het indelen van de etages in Ameika en dat ze al bij de begane grond gaan tellen. Dat blijft elke keer moeilijk.